Hallo Dames, Mijn dochtertje is nu 9,5 week oud en ongeveer 4,8-5 kilo. Ze krijgt op het moment 6 voedingen per dag van 120 ml water + 4 scheppen nutrilon omneo. We proberen het volgende schema aan te houden: 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur 03.00 uur In het verleden gaven we 5 voedingen van 150 ml+5 maar dit was echt teveel ineens. We zijn daarom teruggegaan naar de huidige situatie. Nu weet ik niet wat de vervolgstap moet zijn en cb is niet behulpzaam. Ze kan de fles nu makkelijk op n daarom heb ik geprobeerd of ze meer wilde drinken, dat doet ze dan wel maar heibel meer moet ik geven? Kan ik weer overstappen naar 5 flessen? Wellicht dat ze dan ook langzaam gaat doorslapen snachts? Daarom enkele vragen: - hoeveel geven/gaven jullie je baby met 9-10 weken? - wat zou nu logische stap zijn? Voel me een beetje stom dat ik het zelf niet wet maar k ben bang om haar weer teveel ineens te geven en weet ook niet hoe ik met bijv 10 ml per keer extra kan overgaan van 6 naar 5 flessen. Alle tips, gedachten en adviezen zijn welkom.
dl krijgt sinds een week of 2 150+5 per keer. mee begonnen toen ze 9 weken was ze leek niet meer tevreden na 120+4. zou zelf die 150+5 een paar dagen aanbieden en kijken wat ze daarmee doet. hier gaat ie de ene keer helemaal op en de andere keer laat ze soms wel 40ml staan maar ze heeft nu wel genoeg aan die 5x per dag. snachts komt ze ook nog wel voor een flesje maar dat gaat zelf wel weer veranderen.
Hier gingen we met 8 weken ongeveer over naar 150+5 en als hij in de nacht kwam dan kreeg hij 90+3. Ik zou gewoon langzaam aan naar de 150+5 gaan, hier verhoogde ik vaak eerst de 1e en laatste fles en als dat goed ging deed ik de andere flessen ook.