Bij welke leeftijd gingen jullie naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wendy339, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zit een beetje met een dilemma. Mijn mannetje is nu ruim 3 maanden en heeft 5 flessen (nu op aan t bouwen tot 180/6) Hij slaapt in principe van 20u tot 8u door, we wekken hem nog wel even voor een fles om 23u. Dit is echt even wakker,eten en weer op bed.
    Heerlijk dus! Maar ik zat te denken; Hoe ga ik in jezusnaam naar 4 op een bepaald moment.. Volle flessen van 210 lijkt me erg veel voor zijn klein maagje, of kunnen ze dat straks wel "aan"?
    Hij heeft de voeding wel echt nodig en (vr)eet alles op wat hij krijgt.

Hoe ging dat bij jullie?

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt om 23.00 uur, want dat had bij ons geen nut. Hij dronk dan erg slecht en was helemaal uit zijn 'lange' slaap gehaal daardoor. Hij kreeg tussen 19.00 en 20.00 uur zijn laatste fles en kwam dan 's nachts. dit schoof steeds verder op, totdat hij 's ochtends pas kwam.

maar misschien kan je wel de laatste fles groter maken of dezelfde hoeveelheid water, maar met een extra schepje voeding. ik zou toch proberen om die 23.00 uur fles te laten vallen. gewoon een keertje proberen. Hier was het trouwens met 3,5 of 4 op 4 flessen

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zit. Nu een paar weken op 4 flessen :)

Hij slaapt ineens uit tot 8 uur en krijgt om 21.30 zn laatste fles..
    Hier maak ik hem dan wel voor wakker want hij gaat rons half 7/7 uur naar bed

Dus meer als 4 flessen red ik gewoon niet in 14 uur
    Hij krijgt om de 4 uur een fles van 180/6
    En tussen de ene laatste en laatste zit 5 uur

Hier is t schema

8.00/8.30
    12.00/12.30
    16.00/16.30
    21.00/21.30

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Wij zitten nu ook sinds 2 weken op 4 flessen.
    Mijn zoontje heeft vanaf 2 maanden al geen fles meer om 23u, omdat we hem echt wakker moesten maken, en hij dan amper dronk.
    Hij kreeg toen de laatste fles rond 20u en sliep dan tot een uur of 4 soms 5
    De laatste weken viel hij met regelmaat al op een uur of 6 in slaap in de wipper,speelkleed of schommelstoel of gewoon bij ons op schoot.
    Dan maakte we hem wakker rond 20u voor de fles en daarna ging hij op bed.
    Twee weken geleden heb ik besloten om hem eens rond 18u de laatste fles te geven en kijken wat hij zou doen.
    Sinds dien slaapt hij van 18u tot 6u

Ik zou zeggen, kijk naar je kindje! Probeer eens die fles van 23u te laten vervallen en kijk eens wat hij dan doen. Wordt hij s nachts weer wakker, tja... dan heeft hij het blijkbaar nog wel nodig.

Oja, wij hebben ook flessen van 180/6

5. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik zit een beetje met zelfde vraag.
    Ons zoontje krijgt nog 5 flessen van 180/6 om de 3 uur. Wil nu ook 4 flessen gaan proberen.

Schema nu is:
    8.00/11.00/14.00/17.00/20.00

Maar volgens mij moet ie ook wel al 4 flessen kunnen. Alhoewel hij wel bijna alle flessen leegdrinkt.

Is het dan toch al te vroeg om naar 4 flessen te gaan? Ik doe nog geen papfles, maar wil het wel gaan proberen.

Ben trouwens wel, op advies van de logopediste, aan het proberen om fruithapje en pap met de lepel te geven.

Oh ja... en mijn zoontje is wel veel wakker, slaapt ca. 1 uur na de voeding en dan alweer wakker. Moet ik hem dan 3 uur wakker gaan houden voor de volgende fles?

6. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    wij hebben precies hetzelfde schema! erg fijn zo.

7. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een korte slaper. Slaapt ook vaak maar 3 kwartier na de voeding. En hij krijgt gewoon om de 4 uur een fles. In het begin was dit wel even wennen om hem zo lang bezig te moeten houden. Maar nu is hij het al wel gewend, dat ging sneller dan verwacht. Ik ging gewoon een eindje wandelen, in de wipstoel voor de tv, box, etc. Of gewoon even lekker op schoot.

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Gaat vanzelf hoor;)
    Mijn meisje begon ineens veel langer te slapen tussen haar voedingen door.. zo kwam ze zelf op 4 flessen uit;)
    Ze was toen bijna 5 maanden

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Mijn dochter heeft het eigenlijk zelf aangegeven....

In het begin kwam ze om de 3uur voor voeding...
    Ze zat al vrij snel aan de 180 van fles en liet er toen 4uur tussen....

Heb haar nooit wakker gemaakt voor de avondfles.....maar liet haar komen wanneer ze "honger" had....

Nu sinds 2 weken slaapt ze door en drinkt ze 4 flessen van 180+6....Ze is nu 9 weken.....

Heeft ze helemaal zelf geregelt......
    (bij mijn zoontje probeerde ik het allemaal namelijk te regelen dmv schema's en adviezen van cb enzo.....Nu heb ik er juist voor gekozen om haar het aan te laten geven waar ze behoefte aan heeft)....Heeft mij veel rust gegeven!

Deel Deze Pagina