Klachten bij Kruidvat Forte ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nathalie01, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Hallo allemaal !

Toen onze kleine wurm net geboren was zijn we begonen met flesvoeding van het Kruidvat standaart 1.
    Al snel kwamen we er achter dat hij niet genoeg had aan deze voeding , en na een overleg met het CB zijn we overgestapt op de Nutrilon Forte.
    Hij had ook veel krampjes , en ontlasten ging moeilijk.
    Eenmaal overgestapt op de Nutrilon forte , ging alles goed.
    Dit hebben we ongeveer 2 weken gebruikt , en toen kwam ik er achter dat er ook een Forte variant was van het Kruidvat zelf.
    Het scheeld natuurlijk een hoop geld , en aangezien het toch het ''zelfde'' is , dacht ik.

Had ik dit maar NOOIT gedaan !
    We gebruiken het nu 3 dagen , en onze arme wurm heeft alleen maar kramp , kan amper ontlasten en is huilerig !
    Ook drinkt hij zijn flessen niet meer leeg , normaal gesproken dronk hij alles tot de laatste druppel eruit.. :$
    Me vriend gaat nu meteen naar het Kruidvat om Nutrilon forte te kopen !

Ben ik de enige met deze nare ervaring of zijn er nog meerdere kleintjes hier op het forum met deze klachten ?
    Zo blijkt maar weer dat Kruidvat & Nutrilon toch verschillen..

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Het duurt ong. 2 weken voordat een baby gewend is aan andere voeding. Bij het wisselen van voeding zijn krampjes vrij normaal. Sowieso zijn krampjes vrij normaal rond deze leeftijd, hoe vervelend dat ook is.

3. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ja , dat die krampen erbij horen dat weet ik ook wel.
    Maar ik vind het toch frapant dat hij alleen bij Kruidvat voeding last heeft van krampen , en niet kan poepen.. :(

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het is totaal andere voeding dus het is eigenlijk niet raar...

Het is eigenlijk niet zo goed om nu weer gelijk terug over te stappen op die andere...snap het wel hoor...je kindje is nu erg zielig en ik zou daar ook erg slecht tegen kunnen!

Ik heb overigens nooit gedacht om een goedkopere voeding te halen...alleen om het feit dat dat het enige is wat hij (nu) aan voeding krijgt. En ik vind het dan niet nodig om daarop te bezuinigen. En ik heb echt niet veel geld hoor...hahaha!
    Op zn levenmiddelen ga ik niet bezuinigen!

Nou krijgt hij vanaf maandag waarschijnlijk erg dure voeding tegen KMA...dus dan gaat dat helemaal niet meer op! Haha!

Ik zou nu wel als ik jou was voorlopig echt niet wisselen hoor!
    Dan blijf je bezig en krijgt hij dalijk nog veeeeeeeeeeel meer last van zn darmen!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nog een toevoeging:

De overgan tussen Nutrilon standaard en Nutrilon Forte heb je waarschijnlijk haast niet gemerkt omdat daarin de basis hetzelfde is omdat het van hetzelfde merk is...
    dat bedoelde ik met "het is eentotaal andere voeding"

Zou je er twee van de kruidvat hebben dan is er kans dat hij daar wee minder last mee heeft...

overigens reageert elk kindje overal anders op...

Finn krijgt bijv. nutriton door zn voeding tegen de reflux...8 schepjes nu...heel kindjes gaan daar van keihard aan de diarree...maar hij niet...

Misschien zit er in de kruidvat voeding net iets waar hij minder goed tegen kan...

Je zou trouwens tegen de verstopping af en toe een drupje olijfolie kunnen geven...werkt hier als een gek!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ sarah84: ze is volgens mij overgestapt van kruidvat standaard naar nutrilon forte ;)
    Verder vind ik niet dat je iemand kunt betichten van onjuist bezuinigen. Vooralsnog is ook de kruidvat voeding een prima voeding voor baby's.

@ TS: het komt voor dat de ene voeding een kind beter bevalt dan de andere. Als je kleine echt zo extreem last heeft van krampen, zou ik inderdaad weer terug gaan. Voor een eventuele volgende keer kun je beter in etappes overstappen (dus steeds een schep vervangen met een schep van de nieuwe voeding) zodat het niet zo extreem is voor je kleintje. Al verschilt dat ook erg per kind, maar zoontje heeft nooit last gehad van krampen bij een overgang naar een andere voeding (behalve toen we nutriton gingen toevoegen).

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    nounou, excuse me hoor.. zal nog eens een antwoord geven :(

8. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Puppy , zo bedoelde ik het niet hoor.. ;) maargoed.
    Ik ben dus wel overgestapt gister , en het gaat stukken beter !
    Hij heeft gisteravond van 11 uur na z'n laatste fles , tot 5 uur vamorgen geslapen ! 8)
    Ook had hij vamorgen weer een poepluier (normale ontlasting)
    Ik blijf op de Nutrilon !

Deel Deze Pagina