vlekken uit slabjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Oek oek, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

Hele domme vraag, maar hoe krijg ik wortel vlekken uit de slabbertjes?
    Ik was ze op 60 graden maar het is nog oranje :(

2. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Bijna niet, ik was de slabben ook op 60 graden en doe er een schepje waskrachtversterker bij( bijv. Vanish oxi of zoiets). Na meerdere wasbeurten krijg ik het eruit. Nou ja, tot de volgende wortel of tomatensaus hap :) .

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :) oh, oke, ligt dus niet aan mij.. thanx

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Met de Oxi poeder van Albert heyn heb ik van de week alle wortel vlekken uit de slabjes gekregen, en ik heb ze op 40 graden gewassen.

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik krijg het er ook met geen mogelijkheid uit heb ook al vanish gebruikt.

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik gooi het meestal meteen in de soda en spoel het een beetje uit dan gaat het daarna zodra ik genoeg was heb (2 dgn) in de wasmachine en dan krijg ik alles eruit. Behalve die liga dat lukt me echt niet.

7. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Slabbertjes zijn er toch voor om te zorgen dat de kleertjes vlekvrij blijven, dus die mogen van mij gewoon vlekken hebben. Als ze maar schoon gewassen zijn :) Ofwel ik kocht goedkope slabbertjes regelmatig nieuw en had het vlekvrij krijgen opgegeven. Maar 9 jaar geleden waren er niet zoveel anti-vlekkenmiddeltjes.

Marsja

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik gebruik voor de hapjes een plastic slabbetje! niet zo'n harde hoor maar van dat dunne plastic.. wel zo handig en je kan ze gewoon onder de kraan afspoelen.. (en natuurlijk af en toe ook in de wasmachine wassen)

9. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik spoel de slabbetjes met koud water uit net na het eten van de worteltjes.
    En daarna gewoon op 40 graden in de wasmachine en alle vlekken gaan er netjes uit.

Groetjes Senna

10. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik spoel de slabbertjes meteen uit met water en laat ze dan in een emmer met biotex weken en daarna nog in de wasmachine op 60 graden. Het meeste gaat er wel uit dan.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik koop gewoon goedkope slabbers en na een aantal weken gebruik ik nieuwe. Ik vind het niet zo erg dat vlekken blijven zolang het maar wel schoon is :)

12. MollyM

MollyM Bekend lid

Ik heb donker gekleurde slabben voor oranje en rood eten :D heel goedkoop van de zeeman, maar fantastisch voor banaan, wortel en macaroni hapjes.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik moet zeggen dat ik al niet meer zo nauw kijk.. :) Dan maar vlekken... Ik heb een slabje met zijn naam en het poppetje van het geboortekaartje erop geborduurd, en die mag hij alleen bij melk aan, die wil ik graag bewaren...

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat ik altijd deed, is gelijk na het eten heet water, waspoeder in een emmer en de slab er bij. goed laten weken en dan gewoon met de was mee wassen. ik kreeg ze er altijd uit. en als het een wit slabbetjes was dan deed ik er nog bleekwater op. kan geen kwaad.

nu gebruik ik een plastic slab en heb er geen last meer van.

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb gewoon een stabelje met slabbe waarvan ik het er niet uit krijg die geef ik dan gewoon weer met de volgende wortel of tomaten beurt. maar ik krijg er toch met schout een hoop vlekker uit de kleding

Deel Deze Pagina