Hoi Dames, De babyuitzet is zo goed als klaar, maar ik moet nog één ding, namelijk lakentjes voor het ledikant. Ik heb al wel wat rondgekeken, maar goede kwaliteit vinden blijkt nogal een opgave. De prenatal had bijvoorbeeld super slechte afwerking en ook erg dungeweven stofjes. Koeka heb ik geloof ik wel goede dingen over gehoord, maar nog niet in het echt bekeken. Dus ik hoop dat jullie meer weten! Wie weet er mooie lakentjes die van goede kwaliteit zijn en ook vooral lang meegaan?
Het zijn geen lakentjes, maar ik ben erg tevreden over de katoenen hoeslakens van Taftan. Ze zijn wat duurder, maar blijven zo mooi. Ook na heet wassen. Als ze dezelfde kwaliteit lakens hebben, zou ik ze aanraden
Ik heb die van prenatal laatst gekregen van mijn moeder, vijd ze er toch behoorlijk goed uitzien! Volgens mij is er met de kwaliteit ook niks mis
Neem zoizo niet die van de ikea. Die zijn echt slecht. Ik lees gelijk mee want die dingen waren binnen de kortste keren al pillig.
Ik heb die van de hema. Gekocht voor dochter en nu weer in gebruik voor zoon. Ik gebruik lakentjes eigenlijk alleen de eerste tijd, zodra ze een beetje zelf door het bed kunnen rollen/schuiven wordt het slaapzakje+dekentje. Voor die paar maanden ga ik geen hele dure lakentjes kopen.
Dit dus. Als je lakens voor jezelf koopt wil je dat het spul er na een jaar intensief gebruik ook nog goed uitziet. De lakens voor het ledikant heb ik een maand of 4 gebruikt, die van de Hema waren echt goed genoeg. Nu we het toch over de Ikea hebben, die stoffen voelen soms niet lekker aan. Ik denk dat dat het belangrijkste is voor babylakentjes, dat de stof fijn aanvoelt.
Ik heb lakentjes van Little Dutch. Ja, die zijn behoorlijk prijzig en zou het er normaal gesproken niet voor betalen...maar wat een super kwaliteit zeg. Ze zijn super zacht en strijken bijna zichzelf. Gelukkig maar, want als ik ergens wel een hekel aan heb, dan is het strijken wel. En wat is de reden dat je er maar een paar maanden mee zou doen? Mijn nichtjes zijn bijna 3 en die liggen in de slaapzak nog steeds onder het lakentje. Dus ik denk dat dat voor ieder persoonlijk is.
Een laken heb ik enkel de 1ste 4 maand gebruikt.. Dus ik heb er geen dure gekocht.. Die v/d Hema zijn prima!
Ik heb van de Hema en Prenatal en wat Rainbow zegt, ik heb ze zelfs enkel de eerste 8 weken gebruikt. Nu ligt ze altijd in een slaapzak en gebruik ik eventueel een dubbelgevouwen laken wat in de lengte over haar buik ligt tegen het draaien s nachts.
Ik heb de lakens echt maar 2 keer gebruikt! Hij sliep eigenlijk gelijk in z'n slaapzakje en daarna inbakerdoek. Lakentje + dekentje vind ik super onhandig!
Hier ook maar heel kort onder een lakentje gelegen (toen naar slaapzak) dus ik zou gewoon kopen wat je tegenkomt.
Ik heb er nu een paar van Cotton Baby, nog niet actief in gebruik natuurlijk. Maar zien er mooi afgewerkt uit en voelen zacht maar toch stevig aan.
Ik heb een paar lakentjes van Jollein en die zijn echt ruk.. Na een paar keer wassen gingen ze al pluizen en het satijnenrandje rafelen.. Ik heb ze ook maar kort gebruikt, een maand of 5.. Maar voor een eventuele tweede koop ik toch nieuwe, betere lakentjes Vindt het jammer als het er niet netjes uitziet.
Koeka, Baby's only en Cottonbaby vind ik de mooiste en fijnste kwaliteit. Prenatal is inderdaad prut. Die is zo grof geweven met een ongelijke draad. De standaard witte van de Hema zijn bijna dezelfde kwaliteit als de merken die ik hierboven opnoemde, alleen iets minder dik en iets minder soepel. Je gebruikt het niet lang nee, maar ik vond het wel prettig en veel mooier om kwalitatief mooie lakentjes te hebben. Zelfde geldt voor aankleedkussenhoezen, dekentjes, monddoekjes etc.