Spenen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fairytale, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik zit echt even met een probleempje

Mijn zoontje krijgt de fles, en ik gebruik een dental speen, want dat was de enige speen die hij pakt in het begin. We hebben heel veel spenen geholpen. 1, 2, 3 speen wil al helemaal niet.
    Maar nu wil de speen vanaf 0 maand niet meer, hij krijgt er amper nog wat uit, en het duurt een uur tot anderhalfuur tot we dan klaar zijn. Met de 3 maand + speen knoeit hij zoveel, niet normaal, alles is doorweekt, en die voeding mist hij dan wel weer..
    Ik vind het zo moeilijk met die spenen. Hij is trouwens 8 wk te vroeg geboren, dus soms ook moeilijk te zien welke speen hij moet.
    Wie heeft er tips? of ervaringen misschien..

2. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Dit probleem hadden wij ook, en toen zijn we uiteindelijk overgestapt op de nuby fles (de oude, niet de natural touch collectie). Daar zit een speen op die niet lekt, en de snelheid wordt geloof ik afgestemd op hun eigen zuigkracht. We hadden al zoveel flessen en spenen geprobeerd, en dit was de eerste waarbij Lucas gewoon 15-20 minuten over een fles deed.
    Het verschilt natuurlijk per baby, maar wellicht dat het het proberen waard is. :)

3. misa

misa Niet meer actief

Vervelend he..
    Wij hadden ook een fles/spenen probleem. Vanalles gekocht en geleend om te proberen. Niets hielp. Uiteindelijk weer terug bij de oude en ineens gaat het perfect!

Misschien toch eens een kers speen weer gebruiken? Of een andere fles proberen. Kinderen moeten trouwens vaak wel een week wennen aan wat nieuws.
    Maar een uur over een fles doen, zou ik niet doen hoor. Ik zou na een 30/40 min écht stoppen. Mooiste is 15/20 min drinken.

Succes met proberen.

4. misa

misa Niet meer actief

Oja, wij vinden de difrax s flessen erg prettig.
    En wat werkt voor een baby qua leeftijd wat op de speen staat.. Dat werkt echt niet alijd zo! Als het goed gaat, gewoon zo laten. Gaat het niet goed, dan wat anders proberen. :)

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

de Nuby fles, heb je daar misschien een plaatje van?
    Ik heb ze nml nog nooit gezien..:$

dirfrax had ik een tijd terug geprobeerd.. misschien die weer een keer proberen

6. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Nou, het vervelende was dat hij hier dus niet meer te verkrijgen was, omdat de flessen al wat ouder zijn (ik weet niet hoe de nieuwe collectie is). Uiteindelijk heb ik nog een fles kunnen halen in een stad verderop waar ik de eerste ook weg had. Via Google kon ik nog maar één winkel vinden die ze had, maar de verzendkosten waren dan erg hoog. Dat was deze: Nuby Design fles van: Nuby - Gardo Babysuperstore

Deel Deze Pagina