Ik zoek een rugdrager tot 3 jaar

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HopeSept12, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Hallo,

Wij hebben momenteel een babybjorn Original en zijn daar megacontent van.
    Om deze zomer op vakantie te gaan hebben wij een nieuwe nodig!

Ons jongste zoontje (nu 2 maand) kan in de Original en ons oudste zoontje (nu 14 maanden) zouden wij graag in een rugdrager willen meenemen!

Heeft iemand ervaring met een goeie rugdrager?
    We zijn geen zo'n voorstander voor zo'n rugdrager met metalen frame...

Alvast bedankt!

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wij hebben de boba baby carrier. Tot voor kort ons zoontje hiermee op de rug (kan ook op de buik) gedragen, hij bevalt ons prima.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Tula Toddler

Eventueel de Tula Baby met verbreders, dan kan je hem ook voor de jongste gebruiken.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Kijk eens op de draagdoekenmarkt op Facebook.
    Daar hebben ze allemaal ergonomische draagzakken.
    als je advies denkt nodig te hebben over een bepaalde drager, kun je het daar ook vragen!

Ik raad je een tula aan, daar kun je ook verbreden voor kopen!

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Welke maat heeft je oudste nu? De meeste dragers gaan per maat niet per leeftijd.
    Ik ga er even vanuit dat hij al in maat 86 zit
    - tula toddler
    -wompat toddler
    -rose and rebellion toddler

Eigenlijk veel waar toddler achter staat kan wel.

Misschien wil je dan je babybjorn ook wel inruilen voor een ergonomische drager ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb net een tula nadat ik mn rosé and rebellion verkocht heb. Ben reuze blij met die drager! En met de tula baby en verbreders kunnen beide kindjes bij jullie erin.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Manduca, topding!

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Tula!! :) heel mooi en fijn ding

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Denk eens na over een mei tai! (Nee ik bedoel hier geen alcoholisch drankje mee haha maar een hele fijne drager wat een mix tussen een ' drager en een draagdoek is). Deze knoopt zeeeeer makkelijk en is super ergonomisch. Ik heb eentje van een onbekend merk en eentje van bykay (demin, echt ook nog eens heel mooi!)

10. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Tula Toddler, superfijne drager voor op de rug en heel ergonomisch. Bovendien voor meerdere maten papa's en mama's makkelijk aan te passen!
    Hier zie je onze dochter in de Tula, nog in de babyversie. Ze was toen bijna 2 jaar en had maat 80. Ze zit wel even scheef (aan haar schoen te prutsen) maar het is wel goed te zien hoe heerlijk het is voor mij en haar.

Bijgevoegde bestanden:

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik wou eigenlijk alleen reageren mbt de rug drager maar wil je toch even wijzen op de baby Björn die echt niet ergonomische is en niet goed voor de heupen van je kindje ! Ik zou ook voor de jongste een nieuwe drager nemen via bijv draagdoeken Markt op Facebook,

Als je voor je oudste een drager zoekt zou je de tula baby kunnen doen eventueel met verbreders dan kun je de jongste er ook nog in dragen zonder verbreders, als je echt tot 3 jaar zoekt zou je de todler variant kunnen doen

Je hebt ook de rose and rebellion in between, vanaf broekmaat 80
    Boba, manduca, lenny lamb,

12. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Eens met Hippo! Superfijn dat je draagt, maar het kan voor jou en je kindje zoveel beter en fijner. (ergonomischer)

Wij hebben voor ons zoontje (nu 20 maanden) de Tula standaard. Daar heb ik toen de verbreders bij aangeschaft. Deze hoeven er nog niet eens op.

Toddler is voor peuters, maar ik zou goed kijken naar de maten van je kindje. En dan kiezen voor welke maat je zou gaan, anders zit hij niet goed in het zitje.

Tula baby (standaard) is zowel voor je kleinste (eventueel met insert) als oudste te gebruiken. Misschien is het zelfs fijn voor je om even bij een draagcafe of stenen winkel te passen, zodat je een goed idee hebt, wat je voor je kleinste het beste kan kopen, aangezien het om beste bedragen gaat.

Tula vind ik een hele fijne drager, maar daarnaast heb je ook nog Ergobaby, Boba, Bondolino enz.

Zoals een van de meiden al zei, er is een draagpraat op Facebook (waar je vragen kan stellen over welke drager jij het beste zou kunnen aanschaffen) en een draagdoekenmarkt, waar je ook tweedehands (soms net even iets goedkoper) dragers en doeken kan kopen.

Heel veel succes, en mocht je vragen hebben, voel je vrij om even pb te sturen! :D

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Voor je oudste vanaf broekmaat 86/92 de Tula Toddler.
    De BabyBjorn zou ik in de kliko gooien, en daarvoor een Manduca, Tula, Bondolino o.i.d. voor in de plaats kopen. Jn ieder geval een ergonomische!

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij hebben een heerlijke beco ;)

15. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Hier ook een Tula Baby en een Tula Toddler, bevalt echt super! Met de toddler kan ik nu (met 31 weken zwangerschap) mijn zoontje van 3 nog makkelijk rugdragen.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tula Toddler!!

Ideaal ding, je betaalt er even wat voor maar je kunt hem vanaf een jaar ongeveer (maat 80) tot 4/5 jaar gebruiken en het zit heerlijk. En.. ergonomisch, dus voor jezelf en voor je kindje prettig in gebruikt. Ik ben helemaal fan :D

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Past die jullie nog? Manduca ( En anderen vanaf baby leeftijd ) waren hier met maat 80/86 echt wel te klein.

18. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    In vergelijking met sommige onergonomische dragers als Stokke e.d. valt het nog weer dik mee. Die zijn veel duurder :p

Baby Bjorn valt in dezelfde prijsklasse als Manduca, Bondolino, etc. Dan was (is) voor mij de keuze snel gemaakt: ergonomisch natuurlijk! :)

19. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Wij hebben de bondolino. Eerst waren van gemakzucht dus de Björn en een kipling gehad en een ijzeren frame ook een keer... Alleen daar hing onze meid gewoon in benen kaarsrecht naar beneden.. Toen stuitte ik op de bondolino en wat een uitkomst... Draag veel fijner voor ons en voor onze meid! Ze is nu bijna twee en past er met gemak in...

Knopen hoeft niet alleen 2 touwen vastknopen echt heerlijk! En te gebruiken vanaf baby, weet alleen niet of het tot 3 jaar kan... Maár onze dochter zit nu in maat 92 en weegt 15/16 kilo ze is heel lang en breed haha te vergelijken met onze oudste toen ze 3 was... Dus...

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.455
    10.381
    113

Helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina