Voor degenen die in een 'normale' fles Nutriton doen: wanneer jullie een papfles geven (Bambix rijstebloem) doe je daar dan óók nog de Nutriton bij in? En welke speen werkt goed bij zulke dikke voeding? We gebruiken nu de M speen van Difrax voor een melkfles en de melk is redelijk dik door de nutriton. Overgaan op de L voor de pap dan maar?
Ik geef mijn dochter ook nutriton door de fles. Zij drink met een S speen van Difrax. Ik doe er sochtends wat rijstebloem is, en ook nutriton, dan geef ik haar de fles met een 123 Speen van Difrax
Hoi hoi, Rijstebloem wordt dik in de fles, ik zou er dus geen nutriton meer bij doen. Verder zou ik inderdaad 123 speen gebruiken. Zo kun je tijdens het geven van de fles bepalen welke stand het beste is. Misschien is de stand 2 in het begin het beste en de voor het laatste deek stand 3. Echt ideaal deze speen, want door de fles te draaien terwijl V. drinkt kun je spelen met de standen.
Ik gebruikte of de een, of de ander. Maar ik gebruikte nutriton puur voor het drinktempo, en dus hetzelfde effect als rijstebloem. Alleen voor spugers is het wel anders: rijstebloem wordt in de maag alweer vloeibaar, en kan dus wel makkelijker omhoog komen. Dus dan zou ik misschien iets minder nutriton doen, en iets minder rijstebloem (voor een mooie papdikte), zodat je ook nog dat spugen remt. Is een kwestie van proberen denk ik.. Qua speen gebruikte ik de 1-2-3 speen van Avent. Maar hij dronk op alle standen even hard, dus dat draai-principe werkte hier niet goed..
Hier gaat in de papfles zowel rijstebloem als nutriton.. Wij gebruiken voor de gewone fles met dus alleen nutriton de avent speen nr 2 en bij de papfles speen nr 3. De 1-2-3 speen (ook van Avent) was hier geen succes, ging veel te snel.. Hier is een papfles 180/6 + 2 flinke scheppen rijstebloem en 1 flinke schep Nutriton (hier wordt de nutriton gebruikt omdat hij makkelijk spuugt).
Ik gebruike ook pap en nutriton, omdat, zoals al eerder aangegeven, pap in het maagje weer vloeibaar wordt. De 123-speen van difrax werkt prima!
Bij rijstebloem hoef je geen nutriton meer te gebruiken. Misschien werkt het wel zonder. Ik zou het gewoon eens proberen. Je kunt eerst een keertje een M speen gebruiken en kijken of dat werkt, anders koop je alsnog een L speen.