We hebben gisteravond voor het eerst de laatste fles aangevuld met Fijne granen van Bambix. 4 eetlepels op 200cc melk. Ze konden echt geen slok naar binnen krijgen, het was echt veel te dik. Ik gebruik 3 standen speen van Difrax, en hij stond op stand 3. Pap van rijstbloem die ze af en toe kregen ging er wel in. Heb ik het veel te dik aangemaakt? Op de pak staat alleen aanwijzing voor bordje pap. Hoeveel eetlepels is voldoende om iets van granen binnen te krijgen, maar dat het niet te dik is om uit de fles te drinken?
Wij deden die granen in de ochtendfles. Maar dan gebruikten we de 3 standen speen (avent). Daarmee kwam het er makkelijk uit. Is de speen wel goed open? Als je dwars op dat streepje duwt, zou er een groot gat moeten zijn.. In de avondfles deden we niks meer..
Hebben ze geen papspeen van difrax? Ik gebruik dr Brouwn en daarbij gebruik ik nu een papspeen voor de rijstebloem...
Ik doe altijd 2 maatschepjes van de voeding in de laatste fles en gebruik dan de papspeen en dit gaat prima. Ik denk idd dat het te veel pap is geweest voor de speen. Zou als ik jou was voor een echte papspeen gaan kijken en mss iets minder pap in de fles doen, dan moet het beter gaan. Groetjes Kim
Heb vandaag alle drogisterijen afgezocht maar nergens een papspeen van Difrax gevonden. En om nu nog van flessen te gaan veranderen .... Ik zal proberen om 2-3 lepels erin te doen en te kijken hoe het dan gaat.
Hmm, gek, de oudste twee van ons kregen sinds ze ong 16 maanden zijn smorgens (savonds nooit pap gegeven, alleen smorgens ipv een boterham gezien ze die niet willen) een fles van 150cc water, 5 schepjes kv poeder en 2-3 schepjes fijne granen (sinds een tijdje over op andere) en dronken dit door de difrax M speen en een enkele keer de L speen. Ik zou als ik jou was eens de L speen proberen. Een papspeen bestaat volgens mij niet idd.