Vis/vlees bakken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mandje, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Hallo

Ik heb een vraagje i.v.m. het bereiden van eten voor mijn dochtertje van bijna 8 maanden.
    Nu kook ik voorlopig nog alles in de babycook; aardappel, groentjes en vlees/vis.
    Maar mag ik ook mijn vlees of vis bakken in wat boter of moet alles gekookt worden?

Alvast bedankt!

Groetjes
    Mandje
    xxx

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je mag het ook bakken, als je het maar doorbakt en niet te bruin.

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Phoe ik vind het altijd een moeilijke vraag. :( Zelf geef ik mijn zoon al een paar maand het vlees wat we zelf ook eten. Tenzij zwaar gekruid of kip. Kip is hier altijd wel heel goed gaar maar ik vertrouw het gewoon nog niet.
    En dan gekookte aardappels de groente er door geprakt en als laatste het vlees dat heeeel klein is gemaakt en met wat jus er door en eten maar :)

En soms eet hij gewoon vegetaries als wij kip eten.Dat mag best een of twee keer in de week hoor.

Groetjes Janna

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.373
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je mag het gewoon bakken hoor :) alleen zorgen dat het echt goed gaar is (maar dat spreekt voor zich)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

anne at toen al normaal met ons mee eigenlijk
    aanvankelijk wel uit de blender... maar wel gewoon ons eten ook
    alleen de hoeveelheid vlees wat aangepast omdat het eigenlijk niet nodig is dat ze elke dag vlees eet.

en zo gaat dat nu nog steeds.. ze lust alles.. dus dat is voor ons heel makkelijk :)

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Kan prima; mijn dame vindt gebakken vlees / vis juist lekkerder.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ons meissie heeft nog nooit vlees gehad, maar lees hier dat dit dus al wel mag.
    Denk dat ik dat maar eens ga proberen!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vis, vlees en kip worden vaak veel lekkerder van even bakken. Daarbij zijn de vetten die je ervoor gebruikt juist goed (plantaardig). Gebruik niet teveel en bak vooral niet te kort of te lang. Controleer het vlees dat het niet meer rauw is en haal aangebrande stukjes eraf.

Kip kan als je het goed klaargemaakt hebt gewoon gegeten worden door je kleintje. Pas op voor kruisbesmetting (maar dit geldt ook gewoon voor jou). Dus heb je een vork in het rauwe vlees gestoken gebruik 'm dan daarna niet meer.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gewoon vlees bakken, kan prima. Mijn zoontje is gek op vlees ben ik achter gekomen :) vooral vis vind hij heerlijk, dus bij het avond eten nu ook maar vlees erbij :D

10. Alita

Alita Niet meer actief

vanaf wanneer kunnen ze dan met de pot meeeten, dus gewoon met zout en de ramptetamp.....

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na ongeveer een jaar maar dan ook een beetje opletten met zout (trouwens, dat geldt ook voor volwassenen. We hebben de neiging veel zout toe te voegen wat niet goed voor ons is)

12. Alita

Alita Niet meer actief

thanks! ja wij hier gebruiken graag kruiden dus maar voor mijn meisje iets minder gebruiken...

Deel Deze Pagina