Hallo Ik heb een vraagje i.v.m. het bereiden van eten voor mijn dochtertje van bijna 8 maanden. Nu kook ik voorlopig nog alles in de babycook; aardappel, groentjes en vlees/vis. Maar mag ik ook mijn vlees of vis bakken in wat boter of moet alles gekookt worden? Alvast bedankt! Groetjes Mandje xxx
Phoe ik vind het altijd een moeilijke vraag. Zelf geef ik mijn zoon al een paar maand het vlees wat we zelf ook eten. Tenzij zwaar gekruid of kip. Kip is hier altijd wel heel goed gaar maar ik vertrouw het gewoon nog niet. En dan gekookte aardappels de groente er door geprakt en als laatste het vlees dat heeeel klein is gemaakt en met wat jus er door en eten maar En soms eet hij gewoon vegetaries als wij kip eten.Dat mag best een of twee keer in de week hoor. Groetjes Janna
anne at toen al normaal met ons mee eigenlijk aanvankelijk wel uit de blender... maar wel gewoon ons eten ook alleen de hoeveelheid vlees wat aangepast omdat het eigenlijk niet nodig is dat ze elke dag vlees eet. en zo gaat dat nu nog steeds.. ze lust alles.. dus dat is voor ons heel makkelijk
Ons meissie heeft nog nooit vlees gehad, maar lees hier dat dit dus al wel mag. Denk dat ik dat maar eens ga proberen!
Vis, vlees en kip worden vaak veel lekkerder van even bakken. Daarbij zijn de vetten die je ervoor gebruikt juist goed (plantaardig). Gebruik niet teveel en bak vooral niet te kort of te lang. Controleer het vlees dat het niet meer rauw is en haal aangebrande stukjes eraf. Kip kan als je het goed klaargemaakt hebt gewoon gegeten worden door je kleintje. Pas op voor kruisbesmetting (maar dit geldt ook gewoon voor jou). Dus heb je een vork in het rauwe vlees gestoken gebruik 'm dan daarna niet meer.
Gewoon vlees bakken, kan prima. Mijn zoontje is gek op vlees ben ik achter gekomen vooral vis vind hij heerlijk, dus bij het avond eten nu ook maar vlees erbij
Na ongeveer een jaar maar dan ook een beetje opletten met zout (trouwens, dat geldt ook voor volwassenen. We hebben de neiging veel zout toe te voegen wat niet goed voor ons is)