sperma allergie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angel1984, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1984

angel1984 Lid

31 aug 2006
    44
    1
    0
    bediende
    schilde
    hey,

heeft iemand soms meer informatie of ervaring met sperma allergie. Iemand die ik ken heeft namelijk 2 jaar geprobeerd om zwanger te raken en het lukte niet en wat bleek, die was gewoon allergisch aan sperma en ze hebben die dan een injectie als tegengif gegeven en de maand nadien was ze zwanger. Ze had ook heel veel last van schimmelinfectie's en dergelijke. Ik heb daar ook heel veel last van. Als ik binnen het kwartier na de seks niet naar het toilet ga en me niet was, heb ik zeker een infectie. Nu vraag ik mij af of dit ook een sperma allergie zou kunnen zijn.

Groetjes

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik ben hier ook erg benieuwd naar heb ook redelijk vaak schimmelinfectie gehad en we zijn nu sinds juli bezig en nu heb ik ook een schimmelinfectie dus laat de info maar komen!

3. Niet meer actief

Sperma-allergie

Het komt gelukkig heel weinig voor, maar dan is het ook knap lastig: een allergie voor sperma. Enkele patiënten per jaar melden zich met deze vreemde allergie in de universitaire ziekenhuizen. De klachten die optraden (jeuk, zwelling en een branderig gevoel in de vagina) konden niet worden toegeschreven aan vaker voorkomende aandoeningen zoals infecties of een allergie voor bijvoorbeeld latex in condooms of conserveringsmiddelen in vochtige toiletdoekjes. Bij een sperma-allergie ontregelt een zaadlozing het vrouwelijk immuunsysteem. Soms leidt dit alleen tot een milde reactie en vage klachten, maar een enkele keer kan het leiden tot heftige reacties zoals netelroos. Inmiddels is bekend dat het eiwit in het sperma de boosdoener is. De sterilisatie heeft hierop geen effect en het is ook niet individu-gebonden: verandering van partner heeft geen invloed. Het enige wat hiertegen helpt is een gewenningskuur. Hierbij wordt in het ziekenhuis onderhuids zeer verdund sperma ingespoten. Om de twintig minuten wordt de dosis in concentratie opgevoerd. Daardoor ontstaat een tijdelijke weerstand. Om het op peil te houden, moet de kuur regelmatig worden herhaald door middel van een injectie in de arm.

4. angel1984

angel1984 Lid

31 aug 2006
    44
    1
    0
    bediende
    schilde
    Ik heb een jaar lang gesukkeld met schimmelinfecties en bij mij is het alleen gebeterd door na de seks direct naar het toilet te gaan en te plassen. Als ik dat niet doe, heb ik er ook direct terug last van...

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En het helpt ook om allebei van tevoren jezelf niet met zeep te wassen op de intiemste plaatsen. Wij deden dit vaak wel, en daardoor kreeg ik vaak een schimmelinfectie.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het wordt sowieso aangeraden om na het vrijen te gaan plassen, ook ter voorkoming van blaasontsteking.

Deel Deze Pagina