Sperma DNA test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Cela2019, 18 apr 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cela2019

    Cela2019 Lid

    3 okt 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Wij zijn een koppel van begin dertig dat sinds 2,5 jaar probeert zwanger te worden. Helaas lukt dat niet zoals gewenst en waarschijnlijk is slecht/beschadigd sperma (DNA) de oorzaak. De hoeveelheid, beweeglijkheid en morfologie is erg matig. Daarnaast was de laatste Ivf-poging ook zichtbaar dat de zaadcellen niet aan de eicel willen hechten, en de enige ontstane embryo niet goed groeide. Mijn vriend heeft een varicocele, een spatader kluwen op zijn balzak. Nu zouden wij graag een sperma-DNA-test doen om te onderzoeken hoe het gesteld is met het DNA. In dit artikel wordt dat nog wat uitgelegd.
    https://www.nataal.nl/artikelen/artikelen/preconceptie/sperma-dna-test-bij-onverklaarde-onvruchtbaarheid-3800/
    Nu ben ik benieuwd of mensen ervaring hebben met deze test uitvoeren vanuit Nederland. We zijn nu in Nederland in behandeling en ons ziekenhuis zegt er niet mee te werken. Is het wellicht mogelijk de test te doen vanuit Nederland, bijv. door materiaal te verzenden, en zo ja, wie kan dit dan begeleiden? Indien dit niet lukt stappen wij over op een kliniek in Duitsland, maar omdat de huidige contacten fijn zijn willen we die stap nog niet te snel maken. Ik ben sowieso benieuwd naar ervaringen en bijv. tips die anderen hebben gekregen vanuit het ziekenhuis om het spermaDNA te verbeteren. Zo las ik eens iets over een antioxidantenkuur.
    We hopen dat mensen met ons mee kunnen denken. Bedankt alvast!

    Liefs,
    Cela
     
  2. paleisje

    paleisje Lid

    23 feb 2019
    19
    1
    3
    Vrouw
    Hoi Cela, wij hebben DNA fragmentatie in Gent laten testen. Daar doen we het sowieso en wij zijn erg fijn geholpen. Ten aanzien van verbetering kan ik het boek 'it starts with the egg' aanraden, daar staan erg goede tips in, o.a. CoQ10, selenium en zinc zouden een positief effect hebben.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wij ook in gent laten doen , maar in Düsseldorf was ook optie (viva neo of nu bij cuypers).
    Mijn partner had wel hele goede zaaduitslag (veeel en goed bewegend) maar 63% dna fragmentatie (waarbij je liefst max 20% wil) na 5mnd suppl slikken (in gent schrijven ze proxeed plus voor, ik heb de ingrediënten los gekocht plus nog zwarte maca, granaatappel en laos) was het 34%!

    P.s. heb toen ook uitgezocht of het niet in NL kon maar doen ze nergens. Er loopt wel studie in nijmegen i.c.m. ivf maar dat hebben wij gelukkig nooit nodig gehad
     

Deel Deze Pagina