sperma dodend?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamavanJ&D, Jan 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenavond,

ik vroeg mij af, hoe het heet als je vagina de sperma van je partner doodt.

Ik weet niet of ik dit heb, maar het is me eens door iemand onder de aandacht gebracht.

Hoe kom je hierachter of je dit hebt?

Groetjes,

Patricia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Iloveandres,

ik denk dat je niet teveel moet nadenken over deze vorm van infertiliteit hoor, want de kans dat je natuurlijk zwanger wordt is echt het grootst en je bent jong.

Maar dit heb ik voor je gevonden op deze site http://www.brusselsivf.be/default.aspx? ... ody_id=1#3:

Antilichamen tegen sperma:
    Soms maak je als vrouw ook antilichamen aan tegen zaadcellen. Je lichaam behandelt de zaadcellen dan als kwalijke indringers en gaat ertegen in het verweer. De antistoffen worden geproduceerd door de witte bloedcellen en gaan zich aan de zaadcellen hechten zodat die samenklitten. Daardoor verliezen ze hun bewegingsvrijheid en hun vermogen om de eileider en eicel te bereiken.
    Het vaststellen van de aanwezigheid van antilichamen tegen zaadcellen houdt niet noodzakelijk een reactie in van je lichaam op (een eerste) contact met sperma. Soortgelijke antistoffen kunnen in je bloed zitten zonder dat je al ooit seksuele gemeenschap hebt gehad, waardoor ze bij de test een vervalst resultaat opleveren.
    Ook een man kan ze trouwens aanmaken, met als gevolg dat hij zijn eigen zaadcellen tegenwerkt: zie Immunologische onderzoeken bij de man.
    De aanwezigheid van antilichamen kan worden nagegaan via een bloedtest, maar soms worden ook sperma en baarmoederhalsslijm samengebracht, om uit te maken hoe goed of hoe slecht de zaadcellen het slijm penetreren.

Er zijn dan een aantal testen die kunnen uitsluiten of je dit hebt. Maar dan zit je al in de medische molen van vruchtbaarheidsonderzoeken. Het is daarvoor eigenlijk niet nodig om het te laten onderzoeken omdat het niet vaak voorkomt en de 92% van de stellen binnen 2 jaar spontaan zwanger wordt.

Groetjes Brigitte

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Brigitte,

bedankt voor je antwoord.
    Het is bij ons al zo dat wij al sinds oktober 2005 bezig zijn en dus al ruim 2,5 jaar bezig zijn.

Vandaar ook dat ik me dit afvroeg.

Liefs,

Patricia

Share This Page