Spoedvraag: ovutest z&k positief, sensitest negatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Brix, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zoals de titel zegt : vandaag was mijn ovutest van sensitest negatief, maar omdat ik het gevoel heb dat mijn eisprong eraan komt, heb ik er ook nog een van z&k gedaan en die was positief (zelfde urine gebruikt). Ik heb altijd naar tevredenheid die van z&k gebruikt, maar heb die van sensitest van iemand die ze over had gekregen. En nu dus twijfel....

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Dus wel eens een discrepantie gehad tussen twee verschillende merken? Wie heeft er ervaring met bovenstaande merken en wat zijn jullie meningen over deze twee merken? En ook niet onbelangrijk: moet ik het nu als positief of negatief beschouwen?

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Misschien is die van Z&K gevoeliger, zodat die eerder positief geeft en die van sensitest nog moet komen?
    Ik zou sowieso met beiden even doortesten en klussen, of pak voor de zekerheid een cb met smiley. Die pak ik meestal, omdat ik dat toch een stuk duidelijker vind. Via drogistplein.nl zijn die goedkoper dan bij de drogist. 20 stuks voor maar iets meer dan bij de drogist 7 stuks. Maar ja, wel een stuk duurder dan de dipsticks.

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Met de digitale van cb heb ik nooit een positieve test gehad, dus die gebruik ik nooit meer.

Zou het kunnen zijn dat die van sensitest minder gevoelig is en dus bij sommigen misschien nooit positief wordt?

Ik ben benieuwd wat de testjes morgen laten zien..... Als ze morgen weer lichter zijn, weet ik dat ik die van sensitest niet meer hoef te gebruiken......

4. z0nne

z0nne Niet meer actief

Toevallig heb ik ook een keertje beiden testen samen gedaan en ook hier bleek de zwanger&kids positief en sensitest nog niet.. ik ben daarna helemaal overgestapt naar zwanger&kids :)
    Door te tempen wist ik dat ik wel een eisprong had!!

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat toevallig dat je hetzelfde hebt gehad, zussi! Ik houd nu ook even mijn temp in de gaten, eens kijken wanneer mijn eisprong is....

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Nou, zojuist waren beide testen (zowel sensitest als z&K) negatief, dus gister moet ik dan toch mijn LH-piek hebben gehad. Ik vermoed eergister ook, maar toen heb ik alleen met sensitest getest.

Gister en eergister was de sensitest dus wel donkerder dan de testen daarvoor, maar de teststreep is niet donkerder geweest dan de controlestreep. Bij de z&k was de teststreep gister even donker als de controle en ik vermoed dat ik met deze test eergister een knaltest zou hebben gehad, als ik die had gedaan.

Helaas, de sensitest kan de prullenbak in, ik heb er niks aan. Gelukkig heb ik op mijn gevoel vertrouwd, mijn lijf geeft het aan als mijn eisprong eraan komt, dus we hebben het ei goed kunnen benutten :p.

Vanochtend was mijn temp ook licht gestegen, maar ik moet nog even afwachten of de stijging doorzet.......

Deel Deze Pagina