Hoi, even een vraagje; stel je luteale fase is 10 dagen, moet je dan ook 10 dpo al licht positief testen? Zonder hcg word je natuurlijk ongesteld. Iemand wel eens gehad dat ie op de nod dag ( van bv 10 dpo) witte test en later wel positief? Ben gewoon even benieuwd naar ervaringen
Mijn LF is 10 dagen en bij mijn zwangerschap had ik op 10 dpo wel al een streepje op de test, en best duidelijk al. Maar iedere zwangerschap is anders. Ik hoop op een mooie verassing voor je!
Mijn LF is 13 dagen en ik had bij deze zwangerschap op 9 dpo al een heel licht streepje en op 10 dpo nog ietsje beter te zien. De vorige zwangerschap testte ik pas op 12 dpo een heel licht streepje. Volgens mij hangt het vooral af hoe snel de innesteling plaatsvindt (die kan verschillen). Als deze bv rond de 9e dag is, dan heb je op 10 dpo nog geen streepje denk ik! Spannend, duimen voor je!
Nee, dat heeft niets met elkaar te maken. Je luteale fase staat los van de hoeveelheid hcg die je begin de zwangerschap aanmaakt, en dus wanneer de test je hcg oppikt. Ik had van mezelf door het geven van borstvoeding bijvoorbeeld maar een luteale fase van 8-9 dagen voordat ik zwanger werd (dit was in 2015) en testte positief op dag 12.