Hallo allemaal, Ik kom net bij de gyn vandaan en krijg een hsg onderzoek, nou heeft ze me dus voor de keuze gezet of ik het poliklinisch wil of via operatie. Mijn vraag aan jullie is of jullie ook mochten kiezen en waarom jullie voor de keuze hebben gekozen?
bij mij is ie "gewoon" poliklinisch. Was ook niet een keuze voor mij. Een HSG gebeurd altijd poliklinisch.
Bij mij was hij ook poliklinisch, ze willen hier een kijkoperatie zoveel mogelijk vermijden. Toen mijn HSG niet goed was mocht ik eerst ook nog komen voor een MRI, en als die geen duidelijkheid zou geven volgde er eventueel een kijkoperatie. Dat was gelukkig niet nodig. Een HSG is in principe een vrij eenvoudige ingreep, en een kijkoperatie is toch een operatie. Ik zou zelf kiezen voor een poliklinische HSG, en als de uitslag dan niet goed is, is een kijkoperatie altijd nog een optie! Maar dat moet je helemaal zelf beslissen! Veel sterkte met je keuze!
Bij mij was hij de 1e keer poliklinisch, toen daar bleek dat ik een afgesloten eileider had en misschien verklevingen, moest ik ook een kijkoperatie. Daar bleken er geen verklevingen te zijn, maar de eileider was wel dicht en bleef ook dicht ondanks pogingen om hem te openen. Als er tijdens de 1e HSG niks aan de hand was geweest, dan was de operatie me bespaard gebleven. Het is natuurlijk geen zware operatie, maar je bent toch onder narcose, hebt nog wel een weekje last van buikpijn (ik althans) en houdt een klein littekentje in je navel, wat op zich niet erg is, maar toch. Ik zou ook eerst voor poliklinisch kiezen. Succes!
Ik heb er gisterenavond even goed over nagedacht en wat verhalen hier op de site gelezen en ga voor een poliklinische behandeling. Heb verhalen gelezen die erg waren maar ook die niet erg waren. Zie het niet zitten om er helemaal geopereerd voor te moeten worden. Heb 3 dagen weeen en een keizersnede overleefd dus zo een klein onderzoek moet me zeker ook lukken
Veel succes en hopelijk een goede uitslag! Ik kreeg de HSG tijdens mijn kijkoperatie en LEO behandeling. Wel fijn dat ze je de keuze geven.
Ik heb het ook poliklinisch gehad. Half jaar later kijkoperatie gekregen en toen hebben ze weer meteen een HSG gedaan. Bij ons in ziekenhuis moet je namelijk kijkoperatie ondergaan voordat je mag starten met IUI. gr vruchtje
ik heb de hsg tijdens me laparoscopie ook gehad omdat ze al sterk het vermoeden hadden had het bij mij verkleeft was. maar als ik zou mogen kiezen in jou situatie zou ik poliklinsch doen, ik ben namelijk erg ziek geweest van de narcose! maar iedereen is natuurlijk anders ik word de 19de aan me eileiders geopereert miss heb ik nu helemaal geen last van me narcose ?!
Ik heb de HSG poliklinisch gehad en omdat ze twijfelden of het wel goed zat daarna nog een kijkoperatie. Succes meid! Liefs Zora