Beste mensen. Volgens de berekening had ik op 30 maart mijn ovulatie, ook gevoeld. Normaal test ik het altijd maar mijn ovulatietesten waren op. Nu voelde ik mij eergisteren erg ziek en een ongi gevoel. Ik dacht een verlatte ovulatie? Dat kan dacht ik, ik doe even een ovulatietest (ik had ze toen net weer binnen). De test was negatief wel een dikke en donkere streep maar net niet zo donker als het moet.. Gisteren deed ik een ovulatietest. Ook negatief wel weer een dikke en donkere streep. Vandaag een ovulatietest ook idem. Dat klopt niet leek mij, de streep leek donkerder te zijn geworden nog steeds niet positief overigens, ik deed een zwangerschapstest van de kruidvat 2 v 5 die test is dus licht positief gelijk stond er een 2e streepje.... Normaal ben ik om de 29 dagen ongesteld met soms een uitschieter van 31 dagen. We zoude nu dan pas 5 dagen verder zijn... ik hoor pas rond de 12 april ongi te worden. Ik ben zeer verward. En het lijkt mij dat een van de twee testen vals positief is.
Je eisprong voelen en berekenen zijn beide geen betrouwbare methodes, zou dus zomaar kunnen dat je eisprong vroeg was deze ronde Als de streep er binnen 5min stond en roze is, lijkt het mij dat je zwanger bent! Heb je een foto van je test?
https://www.mupload.nl/img/hsppuigoltojp.jpg Beste iedereen. Ik wist zelf niet dat een zwangerschapstest op een eventuele ovulatie kon reageren. Dan ga ik daar vanuit. Want mij lijkt het niet te kunnen na 5 dagen al. Bij deze de foto van de test. Hij is licht positief het streepje stond er bijna direct maar ook twijfel ik of het waar is. Hij is licht.
Zo'n zeer licht streepje terwijl je niet eens exact weet wanneer je eisprong geweest is, lijkt me goed op een ovulatie te kunnen reageren. Wellicht is je eisprong net (een paar dagen geleden) geweest. De Kruidvat ovulatietesten zijn erg goed in het opsporen van een eisprong. Doe over een dag of 3/4 nog eens een zwangerschapstest. Dan zou het streepje verdwenen moeten zijn. Is het streepje echter nog donkerder en veel zichtbaarder, dan is er kans op een zwangerschap. Jouw klachten kunnen overigens goed te maken hebben met Progesteron welke je standaard aanmaakt na eisprong. Succes met testen!
Moet zeggen dat ik geen streepje zie op je foto.... Ik zou eigenlijk nergens vanuit gaan gezien je geen zekerheid hebt over je ovulatie, dus "na 5 dagen al" kun je ook niet zeggen. Gewoon afwachten en eventueel doortesten om te zien of de streepjes gaan oplopen.
Ik zie het streepje niet op de foto, dus neem aan dat hij echt heeeel licht is irl; dan kan het ook een normaal streepje zijn van de test zelf zeg maar, dus geen reactie op LH of HCG.