15 weken zwanger en buik/maagpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kirsten1988, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    Ik maak me een klein beetje zorgen. Sinds afgelopen nacht heb ik last van buik/maagpijn. Het zit in het bovenste gedeelte van me buik. Af en toe is het zo erg dat ik niet weet hoe ik moet zitten of liggen. Heb vannacht al een kruik geprobeerd maar hielp helaas niet. Voor de rest heb ik wel gewoon eetlust, geen koorts en een normale stoelgang. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan het zijn! Het komt af en toe opzetten en dan zwakt het weer een beetje af. Als het opzet voelt het als een soort kramp alsof het daar word dichtgeknepen.. Als het afzwakt lijkt het alsof er een soort druk op staat..het straalt naar beneden en opzij uit.

Liefs Kirsten

2. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Even een up...

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Poeh lastig!
    Ik heb gedurende mijn zwangerschap ook tijdens verschillende periodes buikpijn gehad. Een keertje naar mijn mening zo pijnlijk dat ik op extra controle ben geweest in het zh om te checken of het geen weeën waren.
    Uiteindelijke conclusie hier was gevoelige baarmoeder en pijn van je organen die door je buik gaan zwerven om een nieuw plekje te zoeken!

Het kan dus van alles zijn, zou me niet direct zorgen maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ben immers zelf ook naar het zh gegaan toen.
    In ieder geval; als je het niet vertrouwd altijd even bellen naar je vk/gyn!

4. tally22

tally22 Lid

31 okt 2012
    86
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel last van buikpijnen! In de 14 de en 15 de week so echt van die aanvallen! De pijn zat dan onder mijn borsten en kon echt kriskras door mijn buik gaan! Verloskundige zei dat dit gewoon de darmen zijn! Ik weet niet of het hetzelfde is? Zat bij mij iig boven mijn navel.
    Anders ff je eigen verloskundige vragen

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    heb ook af en toe last van mijn buik/maag, vrij hoog, in mijn geval is het meestal door maagzuur, de pijn trekt dan ook door in mijn (boven)rug, misschien is dat het bij jou ook?

sterkte in ieder geval!

6. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat t komt dat alles in een groeispurt zit en ook weleens wat aan de kant word gedrukt

7. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Dank jullie wel voor de antwoorden! Gisteren bij de hap geweest irritatie/ontsteking van de maag. Kan eventueel komen door verplaatsen organen maar kan ook gewoon domme pech zijn zeg maar! Nu aan de omeprazol en hopen dat het over gaat!

Deel Deze Pagina