Wel eisprong, geen menstruatie of postieve test

Discussion in 'Zwanger worden' started by Femmefatalex, Jan 16, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit momenteel op dag 38 van mijn cyclus. Gemiddeld is mijn cyclus 32/33 dagen en mijn luteale fase 13 dagen.

FF twijfelt of ik mijn eisprong op dag 20 of dag 22 heb gehad. (Als ik mijn vruchtbaar slijm laat staan wordt het dag 20, haal ik t weg verandert het naar dag 22)

Ik had dus in beide gevallen al ongesteld moeten worden, maar dat ben ik nog steeds niet! Ik heb zaterdag getest (12 of 14 dpo) met een predictor early, deze was negatief. Ik heb vervolgens maandag weer getest (14 of 16 dpo) met een predictor express en deze was ook negatief.

Normaal gesproken krijg ik een week voor mijn menstruatie last van gevoelige borsten/tepels, en 3/4 dagen voor mijn menstruatie krijg ik krampen, maar nu heb ik dat totaal niet. Ik heb tussendoor alleen heel licht soms wat krampjes, maar totaal niet te vergelijken met wat ik normaal heb voor mijn menstruatie.

Mijn temperatuur is overigens nog steeds hoog.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? En werd je alsnog ongesteld?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Tsja een app kijkt niet in je lijf en vruchtbaar slijm geeft ook geen garantie. Je eisprong zal waarschijnlijk later geweest zijn..

3. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL

Het is een app om je temperatuur bij te houden, niet een app die zomaar iets voorspelt;)

De temperatuur gaat omhoog door de progesteron stijging die je na je eisprong hebt, waardoor je dus (achteraf) kunt zien wanneer je je eisprong gehad hebt.

Als ik in de MMM zat hadden ze progesteron geprikt om een eisprong te bevestigen, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.

bluebelleke likes this.
  4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    En je temperatuurt volgens de regels? Elke dag op dezelfde tijd, rectaal nog voordat je opstaat na ongeveer hetzelfde aantal slaap uren? Want ik mis heel veel metingen in jouw kaartje....

Daar komt bij dat je door een lichte verkoudheid of griepje al een hogere temperatuur kunt hebben. Zelf verwacht ik dat je ei later gesprongen is. Zo ergens rond dag 28 lijkt me niet ondenkbaar. Maar ik ben geen expert in temperatuurkaarten lezen. @RoGiJuLi wil jij eens kijken?

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    En waarschijnlijk echo’s gemaakt..
    Ik ken de app, ik ken temperaturen ik ken ovulatietesten en dan nog kan je lijf rare dingen doen. Over een paar dagen nog eens testen..

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,965
    15,600
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had al gereageerd in haar andere topic (ze heeft dubbel geplaatst).
    Ei op dag 22, nu 16 dpo.
    Vorige maand was haar lf 15 dagen.

Er zijn 3 opties
    1) ze wordt een dezer dagen ongi.
    2) de testen waren vals positief en ze is zwanger
    3) de eisprong is een cyste geworden en hpudt haar ongi tegen.

Jenneke88 likes this.
  7. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL

Oh ik wist niet dat nummer 3 kon! Ik heb inderdaad cystes (pcos), maar als het een cyste wordt dan stijgt je progesteron toch niet? Anders is de hele intentie van t progesteron prikken in de MMM om eisprong te bevestigen toch weg?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,965
    15,600
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei springt wel en dus je progesteron en temp stijgt gewoon, maar de lege follikel kan een cyste worden ;)

9. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL

Dat klopt, ik meet rectaal, voor ik opsta, elke ochtend zelfde tijd en ongeveer hetzelfde aantal slaapuren. Ik denk zelf niet dat er pas rond cd 28 een eisprong is geweest, gezien de duidelijke tempstijging vanaf dag 23... en er missen er inderdaad daarna, de batterij van mijn thermometer begon het op te geven dus ik heb verder niet getempt (wel een nieuwe thermometer besteld, waar de laatste 2 temperaturen mee getempt zijn). Sowieso temp ik vaak niet meer richting mijn menstruatie. Ik ben momenteel ook niet bewust bezig met zwanger worden, ik doe overigens ook niks om het te voorkomen. Mocht het toch gebeuren, ben ik daar natuurlijk ontzettend blij mee.

Ik kijk het nog even aan en bel anders over een paar dagen de huisarts even.

Dankjewel dat jullie mee willen kijken!

10. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Ik lees hier regelmatig op zp verhalen van mensen die schijnen te denken dat sommige apps contact hebben met je eierstokken.

Een app berekent op wat bij de meeste vrouwen het geval is. Met andere woorden: zeer onbetrouwbaar.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet hoop dat je eisprong laat was en je over een paar dagen wel een positieve test hebt!

11. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,847
    18,594
    113
    Female
    Die app is toch adhv ingevulde temperaturen? Dan is dit toch geen rare vraag ofzo.

Ik hoop dat je alsnog positief test, maar ik denk dat je er beter rekening mee kan houden dat je eisprong iets later was

Leraje likes this.
  12. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik niet een van de mensen die dat schijnt te denken:)

De app berekent niks, het is hetzelfde als ik zelf alle temperatuurmetingen op een blaadje schrijf. Maar het is 2019 dus hebben we hier een app voor, waar je alles in kunt verzamelen.

Ik zie ook vooral reacties waarin wordt gesteld dat mijn eisprong later zou zijn, en hoewel ik het lief vind dat er mee wordt gedacht, is dat mijn vraag niet. Ik ben vrij zeker van mijn eisprong op dag 22 adhv de temperatuurmetingen, er waren verder geen bijzonderheden, ik ben niet ziek geweest, ik heb niet gedronken etc, dus ik ga er van uit dat mijn temperatuur klopt.

Ik heb overigens alleen (onveilig) sex gehad op cd 18 (ook te zien op t handige overzichtje van die app) dus bij een latere eisprong ben ik sowieso niet zwanger.

Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met een langere lf dan dat ze gewend zijn icm een hoge temperatuur, en of ze wel nog een menstruatie kregen daarna. Of dat iemand ondanks een eisprong wel eens heeft meegemaakt dat menstruatie toch uitbleef en of daar andere redenen voor waren, bijv. dat je eitje wel springt maar toch een cyste wordt zoals RoGiJuLi net vertelde.

Ik test morgen nog een keer. Mocht de test weer negatief zijn en ben ik vrijdag nog niet ongesteld, dan bel ik de huisarts.

Leraje likes this.
  13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,965
    15,600
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben benieuwd hoe je temp vandaag is.

14. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL

Vanochtend was mijn temp 37.10, nog steeds hoog dus..
    Ik was om 9 uur bij het kruidvat om nog een test te halen (kv 2v5) en heb die daarnet gedaan, maar wederom een negatieve test.

Ik verwacht ook eigenlijk niet zwanger te zijn, maar ik vraag me wel af wat er dan wel aan de hand is..

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,965
    15,600
    113
    Nabij Utrecht
    Misschien volgende week ff een afspraak maken bij de huisarts ofzo ,;)

16. MamaZijnIsDeBom

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Nee... ik zie ook dat ik een beetje te snel conclusies trek!! Jij hebt het over een app met temperaturen. Ik heb het over een app waarin je 1 keer invult hoe lang je cyclus meestal is en die dan zegt wanneer je vruchtbare dagen zijn en wanneer je eisprong is.

Mijn fout! Maar ik hoop wel nog steeds dat je zwanger bent!

17. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

Jan 8, 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL

Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen, sorry als ik wat fel uit de hoek kwam!

Ik heb vanochtend de huisarts gebeld en hij denkt dat het een persistent follicle is, ongeveer wat RoGiJuLi beschreef (denk ik?). Hoe het kan dat mijn temperatuur nog steeds hoog is, weet hij ook niet. Ik moet nu gewoon afwachten, als ik volgende week nog niet ongesteld ben, dan moest ik terug bellen...

18. MamaZijnIsDeBom

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Helemaal niet hoor, je was nog hartstikke netjes :roflmao: Ik moet gewoon beter lezen! ;)

19. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

Dec 14, 2014
    2,507
    1,223
    113
    Kijk even naar mijn ff kaartje;)
    Het is zeker mogelijk om hogere temperaturen te hebben en geen eisprong of kans op zwangerschap:$

Share This Page