In het VUMC in Amsterdam zeggen ze dat een zwangerschap-kans met IVF stukken lager ligt dan met IUI in combinatie met hormonen. Ik heb er ook verschillende verhalen over gehoord, maar ik weet niet meer goed wat ik nog moet geloven.
Dit vind ik online en zeiden ze ook in het ziekenhuis: Kansen bij IUI Bij een IUI behandeling is de gemiddelde kans op succes 30-40% na 6 behandeling indien deze behandeling gestart wordt bij paren met een onbegrepen vruchtbaarheidsstoornis of een milde afwijking in de spermakwaliteit. De kans van slagen bij een IUI behandeling met donorzaad liggen doorgaans hoger. Kansen bij IVF-ICSI Bij een IVF of ICSI behandeling is de kans op een zwangerschap gemiddeld 25-30% per behandeling. De belangrijkste factor die bij deze behandeling de slagingskans beïnvloed is de leeftijd van de vrouw.
Heel apart. Bij IVF is het 'voorwerk' al gedaan en is er al een embryo die ook al op de plaats van bestemming is en 'alleen' nog maar hoeft in te nestelen. Dus nee, ik ben het niet met het ziekenhuis eens.
Maar jij valt met endometriose helemaal niet in de groep met 30/40% kans met IUI. Dat is bij onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Ik ben bang dat ze je al geparkeerd hebben voor IVF ivm leeftijd en het feit dat endometriose doorgaans matige eicelkwaliteit geeft en men de goedkope IUI behandeling als doekje tegen het bloeden aanbied om vervolgens de stempel uitbehandeld aan op te plakken. Ik zou het niet nemen en eisen dat men overgaat tot IVF.