Hallo dames, Ik ben nieuw op het forum. Athans ik heb al vele topics gelezen maar ben nu zelf pas lid geworden. Ik heb laatst de 4e poging IUI ondergaan en ik moet nog een paar dagen wachten tot ik kan testen. Inseminatie was 25 september en ik kan 10 oktober (mijn trouwdag) testen. Ik heb veel klachten maar maakt de progesteron mij gek, maak ik mijzelf gek of zou ik dan toch echt zwanger zijn nu? De dag na de eisprong waren mijn borsten meteen dik en pijnlijk, door de progestoron, dat weet ik. Is namelijk elke keer zo. Dat trekt weg als ik een aantal dagen ongesteld ben. Vorige week zaterdag, op de 5e/6e dag vanaf de inseminatie (ik weet niet of de inseminatiedag als dag 1 telt) had ik een zeurende buikkramp die de hele avond duurde. Mogelijk een innesteling want zondag nog een enkel licht krampje, daarna niks meer. Meestal beginnen de pre-menstruatie krampen ook al een week van te voren. Nu niet. Ik ben al zeker een week, misschien iets langer al, dagelijks misselijk. Ik lees veel over iets eten en zorgen dat je geen lege maag hebt, maar ik wordt juist misselijk als ik gegeten heb. Vooral een naar gevoel, geen overgeven. Ik ben mij erg bewust van mijn hartslag, die slaat opeens regelmatig heel hard. Ik kan de laatste week niet normaal de trap op, want dan ben ik bekaf. Sowieso ben ik constant moe. Maagzuur.. al heb ik dat wel vaker zeker na het eten van chocola en soms hoofdpijn maar dat krijg ik standaard van hormonen. Vlagen van duizeligheid. En vast nog wel meer klachten die ik nu vergeet.. zoals opeens dingen vergeten. Al met al allemaal klachten die bij een zwangerschap horen... maar ook klachten die door de hoge progesteron waardes kunnen komen die sowieso stijgt na de eisprong. Maar zo erg heb ik het nog niet eerder gehad. Dus stiekem denk ik het antwoord al te weten, maar ben zo bang dat het weer niet zo is en dat de hormonen mij gewoon het leven zuur maken. Ik wil eigenlijk al testen, maar daar schiet ik niks mee op want de early testen zijn minder betrouwbaar, dus als die negatief is, weet ik nog steeds niks. Dus ik wil dit keer braaf wachten tot de testdatum, ook omdat het mijn trouwdag is, dat moet toch geluk brengen? Maar ik wil zo graag die bevestiging dat ik niet gek wordt en dat het dit keer wel gelukt is. Dat wilde ik even kwijt..
Oke.. ik kon toch niet meer wachten. Tegen beter weten in getest met een normale test van etos. Geen early. En ik krijg het eigenlijk niet op de foto, je moet heel goed kijken, maar volgend mij hebben we een tuurstreepje! Over 2 dagen, zoals gepland, nog een test doen. Hopelijk met een duidelijker resultaat.
Nee, alleen 5 dagen letrozol geslikt zodat er een eitje ging rijpen. Verder niks. Het was ook een normale test, die ik over 2 dagen pas zou mogen doen. Geen early test.
Ook bij een niet early test had ik hem wel iets duidelijker verwacht, maar wellicht maak je wat minder snel hcg af. Ik duim dat hij gaat oplopen!
Ik hoopte dat ie vanochtend duidelijker zou zijn. Nou iets maar nog heel licht zichtbaar maar. Slecht op de foto te zetten. Had nu ook geen daglicht erbij. Nou had ik gisteren een clearblue gehaald om later in de week een test te hebben met de tekst 'zwanger' erop. Gewoon voor de leuk. Maar omdat die streepjes testen zo onduidelijk zijn, heb ik die clearblue vanmorgen vroeg na die andere test alsnog al gedaan. En die is wel gewoon duidelijk! ZWANGER!
Helaas kreeg ik een paar dagen later een bloeding. Toen was er weer onzekerheid want dat kon twee kanten op 50/50. Een week na de positieve test, moest ik opnieuw testen en die was negatief. Ik ben het vruchtje kwijt geraakt. Achteraf weet ik ook dat ik het gezien heb op het wc papier. Een flubseltje van een paar mm dat niet uit te vegen was zoals een bloedstolsel maar intact bleef. Ik maakte mezelf nog wijs dat het misschien slijm was ofzo. Maar stiekem wist ik beter. Na de negatieve test wist ik het zeker. Inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik afgelopen woensdag een nieuwe (5e) IUI poging ondergaan. Dus nu zit ik weer in de afwachtfase... Is het gelukt? En zo ja, blijft het nu wel zitten?
Wat heftig wat je hebt moeten meemaken.. Spannend weer deze tijd van wachten. Hopenlijk kom je die goed door en mag je gauw blijvend zwanger zijn.