Sperma-onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samen, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Hoi mijn man en ik gaan voor de diverse onderzoeken en helaas voor mannetje moeten we beginnen met zijn "kwakkie". :(
    Nou staat er dat je 3-5 dagen geen zaadlozing mag hebben ivm de kwaliteit voor het onderzoek.Nou is het al helaas wat langer dan 5 dagen geleden dat we hebben geklust. (7 dagen en op dag voor onderzoek 9 dagen). Is dit heel erg voor de resultaten of zal dit de uitslag niet veel beinvloeden? :( Wil heel graag een kindje als het voor ons weggelegd is.Dus ik wil alles zo goed mogelijk aanpakken.Heeft iemand hier erevaring mee en heeft iemand een advies? Ik word er erg onrustig van en ben bang dat het niet goed zit ondanks dat mijn man al 2 kids heeft. :)

gr,
    een onzekere Samen. :oops:

2. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    helemaal niemand?

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb geen idee of het uitmaakt dat je te lang niet gevreeen hebt voor het onderzoek.
    Ik hoop dat andere meiden je meer kunnen vertellen. Succes in ieder geval.
    Olga

4. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    persoonlijk zou ik zeggen dat het wel te lang is. wanneer moeten jullie het inleveren? kan hij niet even de hand aan zichzelf slaan om het te "verversen" of is dat nu te laat? Bij ons was het geloof ik minimaal 2 dagen tot 7 dagen maar wij hebben het op 3 gehouden dat leek ons het "beste". anders moet je morgenvroeg meteen even het ziekenhuis bellen om het te vragen. groetjes

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ik sluit me hierbij aan.

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Bij ons was het 3 tot 7 dagen. Anders wordt het "oud"en heb je kans op meer dode zaadcellen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier is je antwoord ;)
    Klopt echt hoor.....diehard hier ;)
    Elmo

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier is het 2- 7 dagen wij hebben 3 dagen aangehouden, vind 7 te lang , ik heb zo dan zit er wel veel oud zaad bij.

wij zijn vrijdag geweest en als het goed is krijgen we volgende week de uitslag, ik ben op van de zenuwen , zie het op het moment niet erg zitten.
    het liefst zou ik me verstoppen en niet meer tevoorschijn komen.

9. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Als het advies vanuit het ziekenhuis 3-5 dagen is zou ik niet langer dan 5 dagen doen, ze adviseren het niet voor niks natuurlijk.

Succes !

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    volgens mij zoals in de papieren staan die wij hebben over sperma onderzoek staat dus dat het niet langer dan 9 a 10 dagen geleden mag zijn

11. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Misschien toch maar effe met ziekenhuis bellen. :(
    Mannetje zegt dat het niet uitmaakt maar ik ben bang dat het wel wat uitmaakt. Wat als de zwemmers toch te oud zijn...
    ga nog maar effe met mannetje over hebben en dan toch maar bellen :)

Samen

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het staat toch in de papieren zeg je. Als je belt, denk je dan niet dat je precies hetzelfde te horen krijgt als wat in de papieren staat.
    Je hebt het over 9 dagen tegen die tijd...misschien van het weekend nog ff klussen?
    Elmo

13. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Helaas is de afspraak aankomende dinsdag dus...
    misschien afspraak een weekje verzetten?
    kunnen we nog effe klussen.

14. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Je moet je niet te druk maken, want ze doen meestal toch een tweede test als de uitslag niet zo positief is. Succes, en ik hoop dat je onzekerheid snel weg is.
    Groetjes Jolie

15. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    mijn idee, laat de test doorgaan, als het niet goed is moeten jullie toch nog een keer, kun je meteen vergelijken met de andere test en heeftje mannetje ook antwoord dat het wel uitmaakt voor de zwemmers.

Wij hebben het zelfde gehad, en moesten toen ook voor een 2e en zelfs 3e keer zaad inleveren.

Succes!

16. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zelf denk ik dat 9 dagen wel het resultaat verandert. Ik zou het een week uitstellen ( maar wie ben ik). Wij gaan volgende week dinsdag voor het tweede onderzoek. Dan ben ik als het goed is net ( vrijdag) ongesteld geworden en kan hij zaterdag/zondag en maandag sparen.
    Als de zwemmers te lang niet ververst worden kan het zijn dat er te veel zwemmer niet goed of zelf niet bewegen.

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wij hebben 2 weken geleden hetzaad van mijn man ingeleverd en we hebben 6 dagen aangehouden!

Moeten nu voor een 2e keer, maar volgens mij moet je gewoon opvolgen wat de huisarts zegt en als dat 3-7 dagen is, dan is 7 dagen dus ook nog goed. Ze zeggen het tenslotte niet voor niets.

liefs Daffie

18. esmay

esmay Actief lid

25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Bij ons zeiden ze ook tussen 3-7 dagen ...toen we het heen brachten zat er bij ons 6 dagen tussen!
    Gelukkig was de uitslag goed!(geen afwijkingen enz)

liefs Es

19. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hoi,

wij moeten volgende week ook voor zo'n onderzoek. Ik krijg vrijdag mijn regels en als we dan maandag gaan dan zitten we perfect op de 3à4 dagen. Op ons blad stond er 3 tot 6 dagen onthouding, maar de gyn was er eerder voor om eerder te veel geklust te hebben dan te weing. Ze zei dat 3 dagen perfect was. In ieder geval gaan we dan weten of er probleempjes zijn met mijn ventje.

20. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Hoi allemaal allemaal bedankt voor jullie lieve reacties.Ik heb vanochtend toch met het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat het niets uitmaakt tenzij er tussen het onderzoek en het klussen te weinig dagen zitten.Morgen gewoon het potje inleveren en dan maar duimen. ;)

Helaas moet ik manlief toch gelijk geven,dat is het enige nadeel. :) Heb graag gelijk maar helaas kan dat niet altijd :) :)

gr,
    Samen

Deel Deze Pagina