Pregnyl vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Op dit moment zijn we bij ons bezig een eitje te laten groeien (1e ronde spuiten) met Puregon. Om de zoveel dagen krijg ik dus een FM. Weet iemand hoe groot (mm) het eitje moet zijn wanneer het ziekenhuis beslist dat je Pregnyl mag spuiten? En op welke dagen klussen jullie meestal? Vanaf de Pregnylspuit of ook al eerder?

Alvast bedankt!

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi linda,
    Bij mij hebben ze het eitje laten springen toen het 22mm was, met het advies op de dag van de pregnyl en de dag erna klussen. Ze laten een eitje tussen de 18mm en 22mm springen.
    gr sas7

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ok dus als ze bijv. 18 mm meten dan moet je bijvoorbeeld die avond pregnyl spuiten en dan springt ie een dag later ofzo.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb al 2 keer Pregnyl gehad toen mijn grootste eitje 16 mm was. En beide keren zijn ze netjes gesprongen. Denk dat het per ZH verschillend is.

Klussen idd ervoor al iets, de dag van de prik en erna.

Veel plezier en succes!

5. ik kreef pregnyl toen eitje 10 mm was. maar wij hebben info-foldertje van het ziekenhuis gekregen dat het beter is 3-5 dagen geen 'ejaculatie' te hebben (de man mag dus niet klaarkomen) zodat het zaad van beter kwaliteit is. wij doen het dus niet, als mijn eitje iets groter begint te worden (15 mm). daarna kan het weer zo vaak als je wil.

6. sorry, met daarna bedoel ik: na de IUI. maar dat ehb jij niet.. dus sorry,heb je vraag verkeerd begrepen..!

7. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Voordat wij aan IUI begonnen en dus zelf moesten klussen, met hormonen, ging het als volgt: Wanneer mijn eitje 18 mm was, mocht ik de volgende ochtend de Pregnylspuit zetten. Dan diezelfde avond klussen en de avond erna ook nog een keer.
    Met de IUI is dit anders.

Veel succes!

8. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik denk ook dat het belangrijk is om niet te klussen als het kwaliteit zaad van je man slechter is.... Bij ons is het goed en we mochten dus ook de avond van de pregnyl prik wel klussen
    En daarna tot IUI niet en na de IUI uiteraard wel ;)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    bij mij was het rond de 18 á 20 mm

Deel Deze Pagina