Stomme vraag (zeker omdat ik al 2 kinderen heb ) maar ik weet het echt niet meer. Ik heb bijv. een cyclus van 30 dagen. Is de eisprong dan 14 dagen na de eerste dag vd menstruatie? Of pas na 16 dagen? Zit dus bij een lange(re) cyclus de langste periode voor of na de eisprong? Of is het zo verschillend en geen touw aan vast te knopen? Dus zo: Menstruatie____(14 dagen)____Ei____16 dagen____ NOD of zo: Menstruatie____(16 dagen)_____Ei____14 dagen___NOD Volgens mij leg ik het vreselijk vaag uit, maar hoop dat jullie het snappen
Het is volgens mij bij iedereen verschillend. Maar de meeste vrouwen hebben een LF (fase na je eisprong) van 14 dagen. De laatste dus
Yep! Zo is het bij mij wel in ieder geval... Ik denk dat de meeste vrouwen 14 dagen na hun ei, ongesteld worden. Maar je hebt ook vrouwen die een kortere Luteale Fase hebben (Luteale fase is dus de periode tussen je ei en je nod). Maar als je je ei voelt of je vind m via ovulatie testen en je telt vanaf die dag, dan kom je er gauw genoeg achter toch..? Maar zoals ik al zei, bij de meeste vrouwen is het 14 dagen, dus daar zou ik vanuit gaan!
klopt niet helemaal, je LF kan ook minder dan 14 zijn. Bij mij is die 11 of 12, maar deze kan max 18 zijn
Ja idd, daarom zei ik al, dat het per vrouw verschild, maar het gemiddelde is wel 14 dagen. Alleen zou je het voor jezelf dan even moeten uitvogelen.
Ik ben gelijk de eerste ronde met ovutestjes begonnen, en kwam er zo dus achter dat mijn ei laat was en mijn LF korter. Dan heb je inderdaad een "richt"lijn
Ja, dat is ook wel makkelijk idd. Anders ga je maar van dat gemiddelde uit, en dan mis je elke keer je ei, doordat je te vroeg klust. Lang leve de ovulatietesten
Ik heb een LF van 10 dagen. Als je zeker wilt weten wanneer je je ei hebt, zou ik even testen. Ik had voor mijn kleine meid mijn ei altijd op dag 13 en nu op dag 18. Daar ben ik achter gekomen door te testen. We hebben dus een paar maand verkeerd geklust, erg jammer! Dus ja, het gemiddelde is 14 dagen na ei. Maar ik zou er niet vanuit gaan, is bij iedereen verschillend!
Mijn ei komt op dag 12 en ik ben tot nu toe elke keer precies 14 dagen later ongesteld geworden. Met ovu testen ben ik er achter gekomen dat ik op dag 11 een knaltest heb dus misschien inderdaad een idee om ovutesten te gebruiken.. Ik zeg: Lange leve de ovutesten!
is het ook zo als je een korte LF hebt... dat je kans op innestelling kleiner maakt??? dat je eitje zeg maar wel bevrucht raakt maar door korte LF niet in nesteld?? xxx bloemiste
Dankje voor de antwoorden! Nu is me dus duidelijk dat de langste periode doorgaans vóór je ei zit. Zo suf he, al 2 kinderen, maar ik weet het gewoon echt niet meer. Dingen over de cyclus, vruchtbaarheid etc. Ik moet het steeds gewoon weer opzoeken Maarja, maakt het ook wel weer extra spannend (lijkt soms wel of het de eerste keer is dat ik probeer zwanger te raken ) Ovutesten: Heb ik nog nooit gebruikt. de eerste 2 x was ik eigenlijk meteen zwanger, de eerste ronde. Ik wil eerst zonder proberen. Ik denk nl ook dat ik mijn ei goed voel (ongi-gevoel, steken etc.). Ik voel dat altijd halverwege de cyclus maar heb nooit eerder mijn cyclus bijgehouden dus wanneer dat steeds was precies weet ik niet. Dit is pas ronde 1 dus Ovutesten kunnen altijd nog, over een poosje... @ Bloemiste; hoop dat iem. een antwoord voor je heeft want ik heb geen flauw idee
Je spreekt pas van een korte LF als hij korter is dan 10 dagen. Dat kan inderdaad problemen opleveren met zwanger worden omdat de vrucht minder kans heeft op innesteling. Echter kunnen vrouwen ook gewoon zwanger raken met een Lf van 8-9 dagen... Mocht dat het geval zijn dat een je korte LF hebt, zou je contact op kunnen nemen met je huisarts.