wie heeft ervaring met de verzekering van VGZ

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door daan75, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meiden,
    weer een verzekeringsvraagje.
    ik ga binnenkort van baan veranderen en kan me dan (collectief en dus goedkoper) verzekeren bij VGZ.
    uit de voorwaarden lijkt het dat IVF 3 pogingen en alle andere fertiliteitsbevorderende behandelingen worden vergoed. Heeft iemand ervaring met VGZ?

    weet iemand wat je moet invullen als je gaat overstappen terwijl je al bij de gyn loopt (maar in mijn geval nog geen behandelingen zoals hormonen, IUI etc).

    alvast bedankt,
    Daan
     
  2. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hoi Daan!

    Ikzelf ben al zolang als ik me kan herinneren bij het VGZ,dus qua papierwerk kan ik je niet helpen.
    Wij hebben inmiddels 8x IUI gehad(met gebruik van pregnyl) en zijn nu begonnen aan onze 1e IVF.Het behandelcentrum waar wij onder behandeling zijn stuurt alles rechtstreeks naar de verzekering,wijzelf hebben nog nooit een rekening van wat dan ook ontvangen!(gelukkig!)

    Sinds een paar maanden pas ben ik uitgebreid aanvullend verzekerd,het klopt dus ook dat alle vruchtbaarheidsbehandelingen in het basispakket vallen.
    Succes!
     
  3. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    dank je meis voor je reactie,
    dat is net wat ik ff wilde weten. Wel balen dat je ervan gebruik moet maken natuurlijk. Maar die rekeningen zijn anders gewoon niet te betalen en IUI wordt bij OHRA niet vergoed (snap niet waarom, want is de meest aangeraden behandeling bij verminderde vruchtbaarheid, maar ja, daar betaal je dan al die jaren voor.....

    liefs,
    Daan
     
  4. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik weet dat je hormonen alleen worden vergoed bij een plus aanvullende verzekering bij vgz.
    als je ivf krijgt en je hebt hormonen nodig dan worden deze zelfs al uit de basis vergoed....maar alles wat buiten de ivf valt van hormonen moet je zelf betalen of je moet een plus verzekering hebben dan niet
     
  5. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    French, onwijs bedankt.
    ik dacht ook al dat ik dan maar het beste de meest aanvullende kon nemen....

    liefs,
    Daan
     

Deel Deze Pagina