Hallo dames Vorige week is bij mij PCOS geconstateerd. De dokter heeft mij provera voorgeschreven en vervolgens clomid. Nu zou ik graag mijn gevoelens, vragen, angsten en twijfels met vrouwen willen delen die hetzelfde meemaken. Ik heb een uurtje rondgekeken in de fora op deze website, en ik denk dat ik hier goed terecht kan. Echter, de reeds bestaande topics over dit onderwerp zijn enorm lang, en ik ben op dit moment te emotioneel om dat allemaal door te lezen. Daarnaast lijken zich binnen deze topics al groepjes gevormd te hebben, meiden die elkaar nu al langere tijd kennen en al vanalles met elkaar delen. Dat is natuurlijk heel fijn, maar moeilijk voor mij (al hoop ik wel hetzelfde te bereiken). Daarom dacht ik: ik begin een nieuw topic... Ik ga waarschijnlijk volgende week met provera beginnen, maar ik ben wel een beetje bang voor de bijwerkingen en twijfel daarom nog wel. Soms kan ik er makkelijk over praten, maar nu vliegt het me allemaal even aan. Wie staat er ook aan het begin van dit traject en herkent zich hierin?
hey meiss.maak je niet zo`n zorgen hoor. pcos valt echt mee. hier nu een dochter na 5 jaar mmm maar er zijn zat meiden die niet verder komen dan ronde 1 en zwanger raken. pcos wil alleen maar zeggen dat je eitjes soms wel/niet groeien of springen of later springen meer niet hoor. bijwerkingen provera mwuahh valt mee ik was alleen maar wat chagerijniger dan normaal haha. komt goed meiss gelukkig is pcos heel erg makkelijk te behandelen. weggaan zal het niet meer maar verbeteren kan altijd
Hoi babyhope Bedankt voor je lieve reactie. Ik weet ook wel, het had allemaal veel erger kunnen zijn dan PCOS... Maar ja, als het dan opeens over jezelf gaat dan is het soms allemaal even anders. Toen ik het schreef was ik ook echt even helemaal van de kaart, nu kan ik het allemaal wel weer iets nuchterder bekijken. Ik ben eigenlijk alleen maar bang voor één bepaalde bijwerking van de medicijnen die mij zijn voorgeschreven (provera en clomid), en dat is haaruitval. Helaas heb ik een aantal jaren geleden alopecia areata gehad (onbekende oorzaak) en ben daardoor iets van 2 jaar bijna helemaal kaal geweest. En dat is echt geen pretje. Ik ben bang dat ik hierdoor 'vatbaarder' ben voor deze bijwerking. De dokters kunnen het me niet zeggen, want dat is onbekend...
Hoi, Las toevallig je berichtje, kom eigenlijk nooit aan deze kant van het forum omdat ik 2 kindjes heb. Ook hier zwanger na de diagnose PCOS. Mijn man en ik waren toen nog niet heel erg met kindjes bezig, dus ben niet meteen met medicatie begonnen. De gyn had gezegd, kom maar terug als je er aan toe bent. Zelf ben ik me toen erg gaan verdiepen in PCOS en heb veel aan een aantal Amerikaanse sites gehad (weet alleen niet meer welke). Ik ben eerst een beetje het alternatieve circuit ingegaan. Ik ben koolhydraat arm gaan eten en gaan dieten. Daarnaast accupunctuur gedaan en toen kwam mijn menstruatie weer goed op gang. Ik ben toen spontaan zwanger geworden van mijn dochter. Na de bevalling is bij mij naar een paar maanden mijn menstruatie weer goed op gang gekomen en heb ik bij mijn tweede weer een dieet gevolgd. ook toen weer spontaan zwanger. Ik weet dat ik daar heel veel geluk mee gehad heb hoor, maar wil het toch even meegeven. Artsen zijn toch erg van de pillen, terwijl er ook andere manieren zijn. Wat mij vooral beangstigde was de grotere kans op een mk. Daarnaast maak ik mij ook wel zorgen over de toekomst, omdat je ook grotere kans maakt op diabetes enzo. Maar ook een verklaring waarom ik altijd zo moe ben, zo makkelijk kilo's aan kan komen, acne heb, enz enz. Als ik goed ontzwangerd ben wil ik ook kijken wat ik nu het beste kan doen om het onder controle te houden. Merk na mijn bevalling dat mijn hormoonhuishouding weer een chaos is. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel zwanger bent!
Hoi ik kwam je topic tegen en wilde toch even reageren. Ik heb ook PCOS en ben nu 5 weken zwanger van mijn 2e, mijn 1e is 5 jaar oud en in totaal ben ik 4x zwanger geweest, waarvan 2 miskramen. Mijn 1e 3 zwangerschappen waren spontaan zonder hulp van het ziekenhuis maar daar zat wel heel lang tussen, begin dit jaar was ik ook zwanger en nu dus weer maar deze keer met clomid en pregnyl, en bij de 2e kuur ben ik zwanger geraakt, ik ben natuurlijk erg bang dat het weer mis gaat maar moet positief blijven !! Dus je ziet het kan allemaal hoor, ik zit inderdaad ook op een ander forum maar daar zijn ze nu bijna (op 3 na) ook allemaal zwanger. Ik heb geen last van haaruitval gehad maar wel erg last van opvliegers Nou meid succes en positief blijven hoor !! Linda
Hier ook een pcosser. Ja het was ff schrikken toen ik de diagnose kreeg, maar ik ben snel weer nuchter geworden. Het is mogelijk om kinderen te krijgen en dat is het belangrijkste voor mij. De bijwerkingen van provera waren voor mij haaruitval. Ik had de eerste ronde eigenlijk helemaal geen bijwerkingen, alleen bij de Clomid, maar dat waren "meer draak als normaal" en opvliegertjes. Dit vind ik allemaal niet opwegen tegen het vooruitzicht van kinderen krijgen. Laat je niet helemaal gek maken door de bijwerkingen, het is een mogelijkheid dat je ze krijgt, maar hoeft zeker niet zo te zijn! De fabrikant moet het erbij zetten.... Als je teveel twijfelt, bel dan even naar je voorschrijvend arts. Hij of zij kan je misschien nog beter helpen als wij kunnen doen
Dag meiden, bedankt voor al de reacties al. Heb wat verder rondgekeken op het forum, wat zijn er veel van ons met PCOS zeg! En ik lees ook inderdaad dat het soms heel lang kan duren, maar dat heb bij sommigen in de eerste rondes al raak is. Heel fijn om te weten! De uitslag van de test van mijn man is binnen, en daar zit gelukkig alles goed. Ben wel blij dat ze dat ook allemaal meteen bekeken hebben...
He Zuss, bij mij is deze week ook PCOS vastgesteld; ik had het al verwacht, maar het blijft zuur. Ik had ook al gekeken in wat topics hier van meiden met PCOS, maar vond ze ook al te groot; dus ik sluit me graag bij je aan. Met provera heb ik geen ervaring. Heb de vorige ronde wel primolut gehad, volgens mij is dat ongeveer hetzelfde. Had weinig tot geen last van bijwerkingen; wat chagerijniger, maar ja dat ben ik altijd rond mijn menstruatie haha. Er zat ook opeens een kilo bij, maar die was een week later ook weer weg haha. Maar ja dat heb ik normaal ook...Maak je niet teveel zorgen over bijwerkingen, ik denk dat het je reuze meevalt. Wat betreft je ervaring met haaruitval; sorry daar heb ik geen ervaring mee en durf ik ook niks over te zeggen... Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik bij de primolut heb gelezen over haaruitval als bijwerking; misschien kun je dit nog navragen bij je arts? De afgelopen maand ben ik 4 kilo afgevallen en zowaar had ik opeens en eisprong na 4 weken; maandag is nu mijn nod (42 dagen ipv meer dan 100, whoehoe). Dus nog even wachten en dan mag ik op de derde dag starten met clomid; op de 12e dag moet ik dan komen voor een inwendige echo. Ik vind het ook best veel allemaal in 1 keer, maar probeer me niet teveel zorgen te maken. Ik heb een gynaecoloog met meer dan 30 jaar ervaring en die was er simpel in: we gaan er gewoon tegenaan Afvallen schijnt veel te kunnen helpen volgens hem en met clomid hoopt hij dat mijn cyclus 28 dagen wordt; ik ben benieuwd! Vertrouw maar op hem op dit moment. Ik heb wel een boek besteld online; pcos for dummies Wil me er toch wat meer in verdiepen en mij eigen leefstijl wat aanpassen om symptomen te verminderen. Ik ben bijvoorbeeld een koolhydratenjunkie, maar dat schijnt alles dus erger te maken... Misschien is het ook iets voor jou; zoek online eens naar informatie / boeken (ik heb alleen engelse gevonden)? Daarnaast hoor ik hier heel veel verhalen van meiden met PCOS die zwanger zijn / een kindje hebben gekregen. Probeer het positief te blijven zien meis; de kans dat jij een kindje mag krijgen is nog altijd vele malen groter dan de kans dat dit niet lukt... Groetjes Linda
Hoi Linda Ik ontdekte zojuist een topic met de titel 'Nieuw clubje Pco en Clomid.... ', die eergisteren gestart is. Daar zaten nu al drie meiden in die ook net in de mmm zijn beland. Ik denk dat ze dit topic niet hebben gezien omdat we al helemaal onderaan op de tweede pagina van het forum waren beland. Ik wil voorstellen dat we ons bij hun aansluiten, in het kader van 'hoe meer zielen, hoe meer steun'. Er zit ook een dame bij die sprak over haar overgewicht en PCOS, dus misschien kunnen jullie wat ervaringen uitdelen over afvallen en levensstijl. Ik heb zelf namelijk een 'normaal' gewicht en eet (al zeg ik het zelf) voldoende afwisselend en gezond... Ben trouwens wel heel erg benieuwd naar het boek waar je het over had, heb je misschien ook de naam van de schrijver/editor? Hoop je bij het andere clubje te zien, groetjes...