Kan iemand mij vertellen wat gezien wordt als goed zaad? Vanaf hoeveel miljoen zwemmers? verbazing aan deze kant dat 38 miljoen zwemmers als zwak zaad gezien wordt daarom zou ik er meer van willen weten. Volgende week gaat m'n lief ook z'n potje inleveren bij het lab. Liefs, Mirre
En dan heeft het toch ook nog met goed beweeglijk en niet goed beweeglijk te maken ofzo? Geen idee, bij ons was -gelukkig- alles in orde maar ik schrok ook wel van de hoeveelheid hoor!! In principe is 1 celletje voldoende, dus daar denk je ook niet zo bij na..
Ik raadpleeg mijn dagboek even... bladerbladerbladerblader.....gevonden! Nou is het wel zo dat elke onderzoeker anders meet. Klinkt wat vaag maar ze gebruiken andere methodes waardoor de telling anders weergegeven kan zijn. Bij ons zit het zo: 1e keer: 81 duizend 2e keer: 63 duizend 3e keer: 210 duizend Onder de 100.000 duizend doen ze geen IUI in ons ziekenhuis. Het werd dus IVF (sowieso) maar omdat ook het uiterlijk en bewegelijk niet goed zijn is het voor ons IVF ICSI geworden. 38 miljoen lijkt me dus prima (aan de hand van de berekeningen in het ziekenhuis). Heel veel succes!
Geloof dat de huisarts de uitslag iets positiever had moeten brengen. marjo83 Als ik op de website mag geloven en dat doe ik maar dan is er bij ons niet echt een probleem. De bewegelijkheid is niets over gezegd dus dat zal wel goed zijn. Begrijp nu wel beter wat er door je heen gaat als je zo'n bericht krijgt. Wij gaan gewoon door met om de dag klussen...En voortaan toch even als een vleermuis op zijn kop hangen, hi hi. Mirre ik duim nog steeds voor je. En elmo, bedankt! Mijnimeel, nu ga ik weer twijfelen
Zoals ik in een ander bericht las (volgens mij van velobabe) is het per mililiter.... Pff wij krijgen di op eind van de middag de uitslag van mijn ventjes zaad. Ben nu al lichtelijk nerveus...
ALs het 38 miljoen is per mililiter, dan lijkt me dat nou niet iets om daar zoveel ongerustheid over te zaaien. Zaad kan wisselen van hoeveelheid, dus nu 38 miljoen, volgende keer misschien hoger. Ik dacht dat 20 miljoen de ondergrens was, bij een semenanlyse. Dus daar zit hij dan ruim boven. Het hangt er ook vanaf welke maatstaven gebruikt worden. Ik zou nog eens terug gaan naar de huisarts,l nadat je wat rond gegoogeld hebt, om het daar nog eens over te hebben. Succes en veel klusplezier!
ElviraR, Zal voor jullie duimen... Laat je weten wat de score is? Prinses, Denk dat het 38 miljoen per mililiter is. We blijven gewoon klussen, hihi. We zien het dan vanzelf
Ik heb ernaar gevr en ze zeiden vandaag dat het bij ons 6 miljoen was ..de zwemmers Het was goed zeiden ze. Dan geloof ik het ook, maar hier hebben we het over hele andere miljoenen Mirre
vreemd mirre misschien volgende keer er toch nog eens op doro vragen wat dan ondergrenzen bij hun zijn en of het per mm is .
Ik vind het ook vreemd! Ze zeiden dat het semenonderzoek helemaal goed was. Dus ik vroeg hoeveel zwemmers er waren en ze zei 6 miljoen. Zal ik het verkeerd verstaan hebben ...dat het 60 miljoen is!? Kan het me niet voorstellen. Maar ze zeiden echt dat het heel goed was zelfs.
kunje neit morgen (of maandag) ff bellen dan help je jezelf tenminste uit de onzekerheid. Nu ikjouw verhaal zo lees, ga ik extra goed opletten als ik 11 okt de uitslag krijg
Spijkervrouwtje, Ik ga volgende week wel het medische spreekuur ff bellen om het nog eens na te vragen. Over de aantallen heb ik niks tegen m'n partner gez. want dan zegt ie toch weer dat ik me gek laat maken hier op de site. Vraag me gewoon echt af wat de ondergrens is qua goede zwemmers. Spannend voor jou /jullie 11 okt. Mirre
Ik teken voor 6 miljoen! Das volgens mij echt wel genoeg hoor! Onder de 100.000 wordt het IVF....ICSI Dus als je het zo bekijkt is 6 miljoen genoeg.... Bel inderdaad maar even, nu ben ik ook benieuwd! Elmo
Bij onze test was het >120 miljoen. Er wordt ook naar de vorm en de beweeglijkheid gekeken. Als ze met zovelen zijn, waarom duurt het bij ons dan zo lang?!?