Sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mirre, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    De hoeveelheid alleen zegt idd niet zo veel. Bij ons was met het aantal volgens de ha niets mis, maar wel met de vorm en de beweeglijkheid :cry: Dus ja, dan kun je wel veel hebben, maar als het dan niet goed is, dan heb je nog niks...

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

WOW 120 miljoen!
    Nou maar allemaal in no-time de goede kant op dartelen......
    Je hebt ook nog zoiets als onverklaarbare onvruchtbaarheid dus nee, aantal zegt niet alles (helaas).

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    ik heb gevr naar het aantal zwemmers..gaat het dan om het totale aantal of het aantal bewegers?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het gaat om drie punten naar mijn weten.
    Aantal, kwaliteit en kwantiteit....
    Vraag me niet precies hoe of wat...t was bij ons allemaal niks :(

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Volgens mij om het totale aantal...Bij ons heeft ie geen aantal genoemd, omdat de vorm en beweeglijkheid beiden bar slecht waren :cry: (10% had maar een goede vorm en 100% slechte beweeglijkheid...)

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Het zijn er inderdaad erg veel. Gelukkig maar. Wij zijn nu vier jaar bezig en ik ben 1x zwanger geweest. Na 10 weken heb ik in maart een miskraam gehad. Wij zitten nu in ons eerste IUI traject omdat ik en huidaandoening blijk te hebben waardoor klussen geen pretje is. Gelukkig hebben we een begripvolle en lieve gynmeneer. Over een half jaar volgen voor mij eventueel de eerste onderzoeken zoals de hsg e.d.,maar daarprobeer ik nu maar niet aan te denken. Op naar de IUI! Ik kreeg dit weekend te horen dat een kennisje na twee keer succes had. Ze is nu 20 weken zwanger. Zulke berichten zijn hoopvol om te horen. Jullie allemaal veel succes. Ik merk dat nu ik er weer meer mee bezig ben ik vijwel dagelijks op dit forum zit. Ik heb dus blijkbaar veelaan al jullie ervaringen.
    groetjes Femke

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Het zaad van mijn vriend is laatst ook getest.

Bij hem waren het 35 milj. zaadcellen per ml. Het percentage goede zaadcellen was 15%. Het aantal ml totaal was 2,5.

De minimale hoeveelheid was volgens mijn gyn 20 milj. en hebben ze liever 25% dan 15%. Maar 15% van 35 milj. is nog altijd iets meer dan 25% van 20 milj. Het aantal ml was ook normaal Dus het was volgens de gyn goed.

Volgens mij heb je altijd meerdere zaadcellen nodig om de schaal van de eicel week te maken. En er is dan 1 zaadcel nodig die dan echt binnen kan dringen.

groetjes,
    Snoopy

Deel Deze Pagina