Oud bloed

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elmo, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hallo,

Afgelopen dinsdag heb ik een flinke bloeding gehad. Ik was toen 6.2 weken. Woensdag een echo gehad. Mijn (ivf) arts denkt, gezien de echo, dat het mijn baarmoedermond is die heeft gebloed omdat mijn baarmoeder zelf er mooi rustig uitziet. Geen stolsels, geen vocht, geen bloed. Geen zorgen maken dus, wel rustig aan doen. We hebben het hartje zien kloppen.

Ik moest rustig aan doen. Niet zwemmen, niet in bad en geen gemeenschap. Allemaal keurig aan gehouden.
    Het bloeden kon die dag erger worden door de echo. Het heeft ook inderdaad weer wat gebloed. Ze zei dat het donderdag dan wel over of in ieder geval bijna over moest zijn. Daar zag het ook naar uit.

Toch vandaag nog best wat bruin verloren. Geen rood, geen stolsels.
    Geen krampen of buikpijn...alleen wat zeurend gevoel bij mijn eierstokken, nou ja...zo lijkt het. Het voelt een beetje zoals het na de punctie voelde (maar dan in mindere maten).
    Omdat ik dus langer nog wat verlies dan zij zei vraag ik me af of ik morgen toch maar even moet bellen of het rustig aan moet kijken.
    Ik heb het vermoeden dat het mede komt doordat je ook meer afscheiding hebt tijdens de zwangerschap. Dat dit zeg maar bruin gekleurd is.

Eigenlijk wil ik dus advies. Bellen morgen of wachten tot de echo aankomende woensdag.

Alvast bedankt!

Elmo

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Elmo,

je kunt na een inwendige echo nog wel een paar dagen oud bruin bloed verliezen. Soms zit er zelfs wel eens een drupje helderrood bloed bij. Dit is heel normaal en verdwijnt vanzelf. Maar kan dus wel langer blijven als wat ze bij de echo heeft gezegd.
    Wacht de echo woensdag maar gewoon af en proberen je niet al te ongerust te maken, vertrouw toch maar op je lichaam en je wondertje!

Groetjes Brigitte

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oke! dank je wel.
    Precies wat ik wilde horen.
    Ga gelijk als zo'n zwangere muts doorzeuren ben ik bang...
    Dat kramperige gevoel hoort er zeker ook hartstikke bij? Menstrautie-achtig. Ik maak me serieus niet zo druk eigenlijk maar moet er gewoon niet aan denken dat we deze frummel kwijtraken.
    *zucht*...ben lastig he!
    Elmo

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Elmo,

je kunt inderdaad last hebben van zo'n zeurderig/onbestemd gevoel. Kan er inderdaad heel goed bijhoren. Zolang je er niet bij gaat vloeien (als een echte menstatruatie) geen zorgen.
    En een zwangere muts spelen mag gewoon als je zwanger bent, hoort er bij ;) !

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina