Zwanger geworden mbv. puregon, volgende kindje eerst weer clomid of gelijk puregon??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mavi derya, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bij mijn eerste ben ik zwanger geworden na 2 rondes clomid.
    Bij mijn tweede heb ik 6 keer clomid gebruikt met een paar keer eisprong maar zonder zwangerschap omdat mijn baarmoederslijmvlies heel dun bleef.. De eerste ronde met puregon ben ik zwanger geraakt..

Nu willen wij in september weer een afspraak maken bij de gyn om te kijken of we zwanger kunnen worden van een derde.. maar moet ik dan eerst weer met clomid beginnen of krijg ik dan gelijk puregon?

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Afhankelijk van hoe welwillend je gyn is denk ik dat je wel kunt voorstellen om meteen met Puregon te beginnen. Toen ik bezig was met zwanger worden van mn dochter heeft mijn gyn in de eerste instantie voorgesteld om Clomid te gebruiken. Na me goed ingelezen te hebben wilde ik veel liever Puregon en uiteindelijk ging de gyn hiermee akkoord. Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om eerst weer aan de Clomid te gaan en ik denk dat een verstandige gyn ook gewoon gaat voor de behandeling die de vorige keer succesvol was. Succes!

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    De vorige keer wilde hij ook geen puregon geven maar ik ben toen in turkije naar de gyn geweest en die zei gelijk voor jou gaat clomid niet meer werken.. je kunt beter puregon gaan gebruiken dan heb je meer kans.. toeval of niet de eerste ronde was ik zwanger..

Maar volgens mijn gyn in nl moest ik nog eerst 2 of 3 rondes clomid gebruiken maar gelukkig na een goed gesprek toch puregon gekregen..

Ik ga in augustus nu ook weer eerst in turkije laten kijken hoe het er nu voor staat in mijn buik.. Ik had de hoop dat de pcos weg zou zijn maar helaas ik denk het niet..

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    pcos, kan helaas niet overgaan. Je kunt het wel binnen de perken houden met levensstijl, maar dat is best intensief.
    Als je engels redelijk is kan ik je the ultimate handbook for pcos aanraden. Ik heb er heel veel uitgehaald. Is dat lstiger dan is het dieetboek van willem wortel ook heel goed. Dat heeft niks met pcos te maken, maar zijn eetwijze is exact wat in dat engelse handbook staat.
    Ik heb de tips uit het handbook opgevolgd en inmiddels (bijna een jaar later) heb ik er een ritme in gevonden. Het belangrijkste is om suikerpiegelpieken te vermijnden. Daarnaast slik ik dagelijks 1 tabletje d-chiro inositol.
    Ik had vorige week een echo en de kralenkrans was beduidend minder aanweizg dan een jaar geleden. Dus gelukkig is het niet voor niets. Als deze rond eniet gelukt is, ga ik tot na de zomerstop van iui even geen clomid slikken. Ik heb een voorgevoel dat ik weleens een eigen cyclus zou kunnen hebben.
    Succes in Turkije, hopenlijk krijg je snel een derde spruit.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Marvi deya: Hopelijk reageert je gyn nu anders, omdat je de vorige keer juist zwanger werd van Puregon en niet van Clomid. Ze willen toch graag dat je zo snel mogelijk zwanger bent, want dan zijn ze weer van je af :p. En misschien kan je gyn in Turkije een briefje schrijven naar je gyn in Nl ofzo? En anders gooi je het erop dat je zóveel last had van de bijwerkingen van Clomid de vorige keer en dat je bij Puregon nergens last van had.

Deel Deze Pagina