Spermakwaliteit/hoeveelheid bij IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Siertje, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje

Siertje Lid

22 jul 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Wat ik me afvroeg is: hoe hoog moet het aantal zijn voor dat het staal "goed" is? vanaf hoeveel kunnen we spreken van een 'zeer geode staal"
    En wanneer doen ze geen inseminatie? dus wanneer is de staal te laag?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Insemineren doen ze altijd, hoe weinig er ook overblijft.
    Maar vanaf 1 miljoen zeggen ze dat je kans hebt op een bevruchting. Onder de 1 miljoen is de kans minimaal.

Het verschil tussen een goede en een zeer goede staal is bij ons nooit gemaakt. Ligt er ook aan of alle zaadjes wel vitaal zijn na opwerken (dit is wel het streven, maar in de praktijk niet altijd het geval).

3. Siertje

Siertje Lid

22 jul 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Merah

Bedankt voor je reactie. kan je aangeven hoeveel normaal het gemiddelde is na opwerking?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is geen gemiddelde na opwerking, omdat niet iedere man precies dezelfde zaadkwaliteit heeft. De een doet IUI, omdat het maar niet wil lukken, maar heeft wel een goede zaadkwaliteit. Voor een ander is de reden van IUI juist een slechte zaadkwaliteit. Dus je kunt niet van gemiddelden spreken.

In ons ziekenhuis zien ze bij IUI het liefst minimaal 3 miljoen goede zaadcellen na opwerking. Een miljoen is de ondergrens. Zit je daar onder, dan kom je in aanmerking voor ICSI. Wij zaten meestal tussen de 3 en 8 miljoen. Bij ons is de zaadkwaliteit dus verslechterd. Zit je boven de 20 miljoen, dan is er sprake van een goede zaadkwaliteit.

5. Siertje

Siertje Lid

22 jul 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie, dat is heel duidelijk! Bedankt daar voor

Bij ons is er inderdaad geen reden gevonden waarom het niet lukte, zaadkwaliteit zou wel goed zijn. Daarom dat ik na de iui toch wel wou weten wat een goede staal is, en wij zitten ruim boven de 20 miljoen, dus wel gerustsstellend om te horen dat dat al goed zit..

Deel Deze Pagina