Hallo allemaal, Zelf heb ik pas geleden IUI behandeling gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vond alsof ik slechts een prikje kwam halen. Ik dacht altijd dat er heel veel bij kwam kijken. Ik heb een keer een echo gehad om mijn eitjes te bekijken. En daarna een prikje met Pregnyl en 2 dagen daarna werd ik ingespoten. Maar dit was binnen 5 minuten gebeurd. Ik kreeg ook geen verdere info ofzo. Alsof ik slechts een prijk kwam halen en klaar, ik mocht weer naar huis. Nu lees ik wel vaker dat sommige meerdere echo's krijgen, maar ook qua informatie, zoals wat wel en wat niet, gewoon wat algemene info, lees ik dat sommige meer kregen. Soms heb ik het gevoel alsof het allemaal wat minder is in het ziekenhuis waar ik kom, of ligt dit nu aan mij, en is dit gewoon een hele standaar behandeling? Liefs.
Dit is op zich niet vreemd hoor. Het klinkt alsof je geen hormonen spoot (op pregnyl na dan) en dan hoef je vaak ook niet zoveel echo's te krijgen, zeker niet als je een vrij regelmatige cyclus hebt. Bij mij duurde de iui's ook maar een paar minuutjes (alles bij elkaar), alleen mocht ik na afloop wel altijd een kwartiertje blijven liggen, omdat dit de kansen zou bevorderen. Gebeurt dit bij jullie niet? Verder valt er ook niet zoveel te zeggen over wat wel en niet mag, omdat eigenlijk alles gewoon mag. Voor die artsen is dit zo'n standaard behandeling dat ze soms wel eens vergeten dat het voor de patient minder standaard is. Ik zou een volgende keer (mocht dat uberhaupt nodig zijn, ik hoop natuurlijk van niet!) gewoon aangeven dat je nog wat vragen hebt, dan nemen ze vast wel wat meer tijd voor je- maar jouw eravring klinkt wat mij betreft redelijk standaard. Succes!
Hier onderzoeken gehad voordat we met IUI begonnen. Voor de IUI-behandeling slikte ik Clomid, omdat ik uit mezelf geen eisprong krijg. Echo's gehad om de groei te volgen. Twee dagen voor de inseminatie Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken. Hier na de inseminatie ook geen uitgebreide informatie gehad, maar dat hoeft ook niet. Je mag gewoon alles doen. Dus het is twee weken afwachten en dan testen als je niet ongesteld geworden bent. Veel meer is er niet van te maken.