Ik ben het helemaal met Pippeke en Yen eens! Vragen om een doorverwijzing! Mijn huisarts heeft uitspraken gedaan waar ik helemaal kapot van was die achteraf niet bleken te kloppen.. Zit nu al even in de medische molen. Vriend moet nu voor spermaonderzoek.. Vinden we allebei erg spannend.. @ Yen, ik ken iemand met dezelfde uitslag sementest. Arts had gezegd dat kans op spontane zwangerschap nihil was. Wat denk je, een maand (!) na de test spontaan zwanger!!
inderdaad naar de fertiliteitsarts gaan, de ha van mijn man die had ons verteld dat zijn zaad erg slecht was en veel te weinig. Bleek achter gezien niks van te kloppen. Maar we hebben wel een verschrikkelijke rot periode hierdoor gehad. Later zei hij ons dat hij het zelf niet helemaal begreep. We hebben wel de mmm nodig gehad, maar niet daarom.
Nou, we konden geen afspraak krijgen bij de huisarts vanmorgen. Morgenvroeg pas... Weer een dag slopende onzekerheid.
wij zijn ook al 11 maanden bezig en ik wil ook graag dat mijn vriend zich laat onderzoeken. toen hij klein was is zijn bal niet ingedaald en is pas op zn 11e naar beneden gehaald... dit betekend dat die dood zaad produceert ongeveer 100 procent is. maar mijn vriend weet dit dus al een maand uit te stellen... ik ben heel benieuwd wat er uit de test komt, maar ik vrees het ergste... en heb geen idee wat er dan gebeurt
Ja maar als het 100% zeker is dat hij compleet onvruchtbaar is, waarom wil je het dan nog een keer laten controleren? Ik denk omdat je hoopt dat er toch nog een paar levende cellen bij zitten. En tsja, je weet het nooit! Maar kan me ook voorstellen dat je vriend dat niet zo ziet zitten en het uitsteld. Het is wel heel confronterend en persoonlijk zo'n onderzoek en hij is waarschijnlijk net zo bang als jij voor een slechte uitslag. Het heeft mijn vriend ook 3 maanden gekost om de stap te kunnen zetten maar ineens had hij op een dag zoiets van, nu ga ik het doorzetten. iig succes!
Vanmorgen zijn we bij de huisarts geweest, hij zei eigenlijk hetzelfde als wat ik al dacht. Even het 2e onderzoek afwachten en dan verwijzing naar het umcg en vanuit daar verder kijken of er behandeling mogelijk is en welke. Maargoed, we zullen in ieder geval wachten tot januari 2014 met de verwijzing naar de fertiliteitskliniek want stel dat we daar in oktober terecht kunnen en dan alle onderzoeken etc. Dan kunnen we wel beide ons eigen risico van dit jaar nog gaan betalen a 700 euro gezamelijk, en dan straks in januari weer omdat het een langlopend traject is. Ik heb menzis even gebeld hoe het zat met de verzekering en eigen risico. Hij vertelde dat het wel gedekt was vanuit de basisverzekering (iui/ivf/icsi) maar hij adviseerde ons ook om te wachten tot volgend jaar ivm ons eigen risico. De huisarts zei vanmorgen echter dat we niet te lang moesten wachten omdat zo'n traject heel lang kan duren en wie weet wat ze nog bij mij gaan vinden? Ik heb ook een onregelmatige cyclus, sowieso te hoog LH, dus ik weet het niet. Ook zal de spermakwaliteit er ook wel niet beter op worden naarmate je ouder wordt. Er gaan gewoon zoveel dingen in mijn koppie om op het moment. Heb even teveel op mijn bordje gehad dit jaar en dan nu dit ook nog Weet iemand toevallig of de onderzoeken ook al direct je eigen risico kosten?
hoi.. wij lopen sinds 1 maand ook bij de fertiliteitsarts alleen indd direct door verwezen door de ha. manlief moet zijn sperma nog inleveren ik heb de nodige onderzoeken al gehad.. vorm van de baarmoeder en hoe de eierstokken er uit zagen,zag er allemaal goed uit.. Las dat de sperma van je vriend niet goed is echt sjezus das een domper dan weer he.. ik zo toch maar om een verwijzing vragen.. nu heb je misschien toch iedere keer weer dat stukje hoop.. succes meid!!
Volgens mij kosten lab-onderzoeken geen eigen risico, tenminste ik heb nog nooit een rekening in huis gehad voor bloedprikken. Naja en als dat dan een beetje eigen risico kost, geen probleem hoor. Alleen ik vind het zonde als ik voor de laatste 2 maanden van dit jaar 700 euro moet betalen en dan in januari weer 700 euro. Ik vrees dat we maar gewoon geduld moeten hebben. Op de rest van de berichten reageer ik waarschijnlijk vanavond laat of morgenvroeg pas ivm werk Liefs
Ja klopt Meliszy dan zou ik ook wachten tot volgend jaar. Mijn man heeft ook sperma onderzoek gehad in het zkh en dit ging van zijn eigen risico af. Bloedprikken inderdaad niet. Mss als dit via de huisarts gegaan is dat het dan niet hoeft, maar daar zou ik niet vanuit gaan.
tegenwoordig valt ook het bloedprikken onder het eigenrisico hoe belachelijk ook helaas is het wel zo... Sterkte met alles
Man lief heeft diabetes en moet regelmatig bloed prikken nog nooit een rekening van gehad voor eigen risico. . Misschien omdat bij diabetes ook veel vergoed word.. kheb 2 mnd terug bloed moeten laten prikken in t zkh ook geen rekening gehad.. van de onderzoeken in t zkh ook niet.. teminste nog niet.. Misschien ook te maken welke zorgverkering je hebt en hoe je zorgverzekerings pakket in elkaar steekt..
Absoluut, maar het ligt ook aan het zkh wanneer ze de rekeningen sturen. Dit kan tot twee jaar na dato nog.....
Ik vind 700 euro eigen risico best fors. Je zou ook nog even je verzekering onder de loep kunnen nemen voor volgend jaar.
@ivy1979 hoe bedoel je precies? Om ons aanvullend te laten verzekeren bedoel je? Er is volgens mij toch altijd eigen risico van 350 euro per persoon? De huisarts vertelde iig dat we beide ons eigen risico kwijt zijn op het moment dat we de zieke huisdeuren naar binnen lopen
nou helemaal zkkr weten doen we t niet, want het is nog nooit gecontroleerd,dus ik wil het gewoon zkkr weten en mijn vriend ook. alleen durft hij niet zo goed denk ik , idd voor een slechte uitkomst. hij zei in het begin dat we gingen proberen, let maar op je bent meteen zwanger want ik heb superzaad...dus als blijkt dat dat niet t geval is zal hij wel op zn ziel getrapt zijn ja. maar goed dan kunnen we wel kijken naar andere mogelijkheden. want mijn arts zei als we verder willen moet je vriend dat eerst doen, zolang hij dat niet doet kunnen we niet verder, en elke maand is een verloren maand denk ik dan. maar goed. ik hoop op het beste, en dat t natuurlijk gewoon goed goed is, en dat we op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden.
Vanmorgen weer zaad ingeleverd, dinsdag waarschijnlijk de uitslag. Vind het deze keer niet zo spannend eigenlijk want we gaan er niet vanuit dat het ineens beter is. Zaterdag ben ik jarig, dus laten we maar eerst een leuk weekend hebben :-D Vandaag overigens m'n laatste werkdag, dat is dan weer balen en jammer! Uiteraard krijgen jullie een update als we de uitslag hebben gehad!
sperma onderzoek kost je eigen risico wist ik ook niet tot dat ik paar weken geleden de rekening kreeg van vorig jaar toen is dat onderzoek geweest bij mijn man. als je nu al weet dat je volgend jaar t medisch traject in moet of gaat zou je kunnen uitzoeken wat t kost om je wat extra te verzekeren zodat je meer vergoed krijgt en minder van je eigen risico afgaat succes
Oooo oke! Hoeveel kost dat dan als ik vragen mag dan kan ik daar rekening mee houden. Ik heb al contact gehad met menzis en het hele iui/ivf traject wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je bent alleen wel je eigen risico dus kwijt. Of naja, ik denk dus dat wij beide ons eigen risico kwijt zijn want ik weet niet of ze mijn vriend ook nog gaan onderzoeken hoe het kan dat de zaadkwaliteit zo slecht is. Dankjewel!
Als je ivf krijgt met zijn zaad zullen ze dat moeten splitsen en er de beste zaadjes uit moeten halen. Dan zal dat wel van zijn eigen risico afgaan lijkt mij.