Oke, naja wij zijn gelukkig niet bij de gyn geweest. Alleen bij de huisarts. Dus dan zullen we wel een rekening krijgen voor de 2 daaronderzoeken denk ik
Nou, Even een update. Gisteren hebben we de uitslag gehad en het was net zo slecht als de vorige keer. we hadden nog een klein beetje hoop omdat we het deze keer dichtbij ons huis in het lab konden inleveren en het vervoer maar 10 minuten duurde en de vorige keer bijna 40 minuten maar helaas... nu worden we dus doorverwezen naar de feriliteitskliniek van het umcg in januari. Ik hoop dat ze nog iets voor ons kunnen doen.
Hi Meliszy, Wat een herkenbaar verhaal heb je! Probeer moed te houden en niet je koppie te laten hangen, want je staat pas aan het begin en er zijn waarschijnlijk nog genoeg opties. Maar ik herken je stress en angst! Mijn man en ik kwamen er ruim 3 jaar geleden bij toeval achter dat hij erg slecht zaad heeft. Dat had verschillende oorzaken: vroeger een niet ingedaalde bal, een spatader op 1 van de testikels, er weleens een bal keihard in gehad met voetbal en er vroeger eens op gevallen. Alles bij elkaar vond de HA dat we wel reden hadden om het te laten testen, ook al was ik nog niet met de pil gestopt. Afijn, daar kwam uit dat er minder dan 2 miljoen zaadcellen p/ml waren, waarvan er een heel groot deel slecht bewoog, niet de goede vorm had en/of niet in staat was om een eicel te bevruchten. De HA verwees ons door naar een uroloog, die ons haarfijn vertelde dat de kans dat we ooit een kindje via de natuurlijke weg zouden kunnen krijgen nihil was. De grond sloeg onder onze voeten weg. De uroloog verwees ons door naar de fertiliteitsafd. van het Erasmus. De arts daar besloot de spatader van mijn man zijn bal te verwijderen omdat deze zorgt voor hogere temperaturen, wat weer slecht is voor het zaad. Hij adviseerde mijn man ondertussen vitamine C, zink en foliumzuur te gaan slikken. 3 maanden na de operatie werd het zaad opnieuw getest en wat bleek, het was licht verbeterd. We werden naar huis gestuurd met de mededeling dat we een jaar kregen om het zelf te proberen. Ik was er nogal mee bezig en besloot om het van me af te zetten. De maand erna was ik zwanger! Nu hebben we een prachtige dochter van ruim 2,5. Enige tijd terug besloten we dat we graag voor een tweede kindje wilden gaan. Uit nieuwsgierigheid liet mijn man weer zijn zaad testen, maar helaas was het nog even slecht als voor de operatie. We zijn er toch maar voor gegaan en nu ben ik, heel pril, zwanger van ons tweede kindje. En nog wel met heeeeele slechte zwemmers in de tweede ronde! Het enige wat ik je aan kan raden is, hoe moeilijk het ook is, niet de hoop te verliezen. Je ziet aan ons wat er is gebeurd. En met ons zijn er vast ook vele stellen die gewoon zwanger raken met slechte kwaliteit maar dit niet eens weten. Als ik jou was zou ik niet tot januari wachten met naar het zkh gaan. De wachtlijsten zijn vaak lang en de processen nemen tijd in beslag. Maar dat is een keuze die jullie zelf moeten maken. Laat hem alvast dagelijks de genoemde pilletjes slikken, wellicht verbeterd het na 3 maanden iets. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik maar. Sterkte met alles!
Meer dan balen, Meliszy! Maar geef de hoop niet op, er hoeft maar één goede zwemmer tussen te zitten... Heel veel succes en sterkte! Ik zit er ook wel eens aan te denken om mijn vriend zo'n onderzoek te laten krijgen. Hij is 45 jaar, weet niet of het dan al aan het verminderen is bij hem. Of misschien ligt het aan mij. Of misschien moeten wij gewoon meer geduld hebben (vooral ik dan)
Hallo dames! De reden waarom wij wachten is omdat we anders voor een paar weken een eigen risico van 700 euro gezamelijk moeten betalen en in januari opnieuw omdat het een langlopend traject is. Dus wij hebben dan liever nog even geduld, wel gaan we alvast kijken of we een afspraak kunnen maken voor januari. Ook is het ook fijn om rustig aan te doen, ik heb net een zeer heftige periode achter de rug en nu dit nieuwd eroverheen... Nee, ik denk dat het op dit moment geen kwaad kan om tot januari te wachten, geduld is een schone zaak. En sowieso, stel dat we pas eind november terecht kunnen, dan moeten we straks voor 5 weekjes 700 euro betalen, ik vind dat gewoon veel omdat we dan 1400 euro lichter zijn in een paar maanden tijd...
... sorry ging iets fout, heel erg veel succes in zhuis wel fijn dat 2e uitslag beter was houd moed!!!
euhhh wolffje, heb je het tegen mij? Onze 2e uitslag was namelijk niet beter hoor, net zo slecht als de vorige keer
mijn mannetje ook laatst potje ingeleverd traag zaad bij mij alles goed 17 okt ziekenhuis geen idee wat ons te wachten staat