Hoe zit het met lf?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annie1979, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zit nu in ronde 4 en vraag me nog steeds af wanneer mijn eisprong is.
    Afgelopen ronde had ik op 5 oktober hele erge steken in mijn buik. Ik kon niet echt gemakkelijk zitten. Volgens de menstruatiekalender had ik de 2e mijn eisprong gehad. Nu vraag ik me af of dit niet de 5e geweest is.
    Mijn vriendin die ook bezig is zei dat dit ook op een eisprong wijst.
    Dit zou betekenen dat mijn lf maar 11 dagen was. Is dit te kort?
    Als ik nu achteraf naar mijn tempkaart kijk, dan is inderdaad de 5e een verhoging te zien. De twee dagen daarvoor waren lager.
    Wie herkent dit?

Groetjes,
    Annie

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Kan niemand mij helpen?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een luteale fase van 11 dagen is zeker niet te kort. Zolang het maar niet korter wordt dan 10 dagen, anders heeft een bevruchte eicel niet tijd genoeg om in te nestelen. Je baarmoederslijmvlies wordt dan te vroeg afgebroken. Als je tussen de 10 en 18 dagen zit, is het goed!

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het kan zijn dat je ei later is geweest.
    Je heb geen regelmatig cyclus dus kan hij later zijn gesprongen.
    Dan zou je over 14 dagen ongi moeten worden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Mijn lf is ook maar 11 dagen, op dag 12 wordt ik altijd ongesteld. Is niet te kort hoor, ik ben heel snel zwanger geraakt van mijn zoontje.

6. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat klopt niet!Je kan echt niet 100% van 14 dagen uitgaan,het verschilt heel erg per persoon
    Het is alleen een gemiddelde...

De lengte van de luteale fase gerekend vanaf de dag van de eisprong tot aan de eerste dag van de menstruatie bedraagt normaal tussen de 10-14 dagen. Bij een lengte van minder dan 10 dagen wordt gesproken over een te korte lengte of insufficiënte luteale fase. Dit kan oorzaak zijn voor het niet ontstaan van een (goed verlopende) zwangerschap.

Bron.fertimagazine

Je moet niet van zon "kalender" uitgaan vertrouw je eigen lijf,ik voel mijn eisprong ook altijd en heb een LF van 15 dagen ;)

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Mijn lf was de vorige cyclus 10 dagen (30 dagen cyclus)
    Nu is het al dag 20 en heb ik mijn ei nog niet gevonden!
    Dus hoop maar dat of deze cyclus lang mag gaan duren of dat ik mijn ei met testen toch maar gemist heb ;) heb nog steeds steekjes in mijn linkerlies dus vrees dat ie nog komen moet :( raar hoor dat vrouwenlijf ;)

8. puzzcat24

Nou als je steekjes voelt in 1 kant van je onderbuik betekend het meestal dat je eisprong eraan komt
    Ik voel het 2 dagen van tevoren als bubbels en de dag van de eisprong voel ik een plop
    Moet wel zeggen dat die plop vaak erg zeer doet mijn eileiders zijn erg dun...

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Dan hoop ik dat de 'plop' morgen komt :confused: Duurt wel erg lang zo.. Maar misschien is het dus wel een erg goed gerijpt ei wat zeer vruchtbaar is :) Daar ga ik maar vanuit :D

10. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties! Dit doet me weer goed.
    Ik heb geen regelmatige cyclus, maar ben zeker niet ontevreden. Het is tenslotte pas de 4e ronde. Ik had echt eerst mijn twijfels bij die pijntjes. Ik denk toch echt dat het een eisprong is geweest. Deze ronde extra goed opletten dus.
    Gister ineens weer wat bruinige afscheiding gehad. Wat dit nou elke keer is?
    Vanmorgen positieve ovulatietest gehad, maar later bleek dat deze weer net niet met eerste urine mocht. Nu is hij ook weer negatief. Blijf door testen, want wil toch echt een keer mijn ei vinden.

11. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jipiiieiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eindelijk mijn positieve ovutest!
    Meiden ik ben zo blij :D

12. puzzcat24

Gefeli! :D

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Dankjewel! Nu maar hopen dat mijn lf niet weer zo kort is...;)
    Maar heb goede hoop als ik mijn pendels zo bekijk..
    kan niet wachten om te klussen :oops: :D

Deel Deze Pagina