Maak me zorgen i.v.m. verhuizing/verbouwing!

Discussion in 'Zwangerschap' started by RianneD, Dec 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

Nov 25, 2006
    252
    0
    0
    Wie kan mij een beetje gerust stellen? Ik ben nu 30 weken zwanger, en we hebben een huis gekocht waarvan we 22 december pas de sleutel krijgen. Nu willen we uit het oude huis VOOR 1 januari i.v.m. de verschrikkelijk hoge huur (900 euro p.m.) want dat geld kunnen we beter gebruiken. Nu is dat op zich geen probleem,maar mijn vriend wil het nieuwe huis ook nog gaan verbouwen voordat we alle meubels erin zetten. Zowiezo de woonkamer wil hij doen, openhaard eruit, balken plafond eruit, en een open keuken maken, plus nog eens de muren laten spuiten en dergelijke. Allemaal leuk en aardig, maar de baby kamer moet dus ook nog helemaal gedaan worden, en tegen die tijd zit ik al rond de 34 weken. Nu hebben we wel mensen ingehuurd om te helpen (vakbekwame), maar ik maak me toch onwijs zorgen omdat het allemaal zo kort dag is. Nu kunnen we ook wel wachten met verbouwen maar dat wil hij liever niet omdat het makkelijker werkt als de woonkamer leeg is wat ook weer waar is. Mij gaat het erom dat alles voor die kleine er staat en af is. Nu zou mijn moeder helpen met de babykamer maar bij haar is afgelopen week geconstateerd dat ze hele ernstige bloedarmoede heeft, artrose in haar onderrug en vleesbomen waar ze waarschijnlijk december aan geopereerd word, dus dat baart mij ook weer extra zorgen. Heb als zoveel harde buiken en dergelijke, maar kan gewoon niet ophouden met me druk te maken erover. Mijn 'nesteldrang'kan ik ook niet botvieren want we zijn over een maand uit dit huis.HELP! Kan iemand mij wat tips geven of advies? Word helemaal gek! We hebben wel alles in huis voor die kleine maar ja, zoals ik al zei, kan er nog niks mee, kan geen meubels in elkaar zetten, heb al wel alles gewassen, weet het gewoon soms niet meer. Mag je trouwens als je al zover zwanger bent nog wel verven enzo? Pffff..... hoop op een reactie.
    Groetjes Rianne

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    heej meid, ik snap je probleem, ik ben ook net verhuisd, en nee dat is geen pretje hoor.
    vooral voor jezelf niet omdat je met die nesteldrang zit, en je wilt alles zo graag schoon en af hebben. ben er erg chago door geweest, dat kan ik je vertellen.
    mischien is het een idee om eerst de babykamer en de slaapkamer af te maken ? en daaarna pas de rest.. want anders heb je toch echt wel een probleem denk ik.
    Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor, das niet goed, maar wel alles even goed plannen, wanneer er wat moet gebeuren enz..
    zorg dat je tegen die tijd wel je vluchttas klaar hebt staan, das dan een zorg minder..
    verven als je 34 wkn zwanger bent, alleen met speciale verf, en niet teveel doen hoor, want dat gaat je je rug kosten, geen zware dingen tillen enz.
    nou enorm veel succes en sterkte de komende weken.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Als ik eerlijk ben zou ik de huur van je huidige huis toch nog met 2 weken verlengen, dan heb je iets meer rust. Want die moet je ook schoon opleveren!

En in hoeverre heeft jouw vriend door dat de babykamer best wel belangrijk wordt?
    Denk (mijn bescheiden mening met een koopwoning waar we niets in hebben hoeven te doen)dat jullie het beste boven kunnen beginnen, dus jullie slaapkamer en de babykamer. Dat jullie er kunnen slapen, en desnoods (als de ruimte eris) kan je van een logeerkamer een tijdelijke woonkamer maken. Daarna kan je vriend rustig beneden beginnen.

En het oude huis opruimen/schoonmaken is mij erg tegengevallen destijds, dacht dat dat wel even ging, maar ben er 2 weken lang elke avond na mijn werk alleen bezig geweest.

Sterkte! (En natuurlijk ook heel veel plezier)
    Groetjes Daphne

4. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat een vervelende tijd om te verhuizen! Zo ver zwanger en dan ook nog met kerst en oud en nieuw!

Je zegt dat je mensen hebt ingehuurd, werken die ook tussen kerst en oud en nieuw?

Tip1: Zorg voor een superstrakke planning. Het makkelijkst is om dat door een bedrijf te laten plannen, klussenbedrijf o.i.d. Zij weten precies hoe lang ze waar voor nodig hebben. Je zou hun een berekening kunnen laten maken of voor 1 januari in ieder geval de beneden verdieping af kan zijn. Als deze af is, ben je al een heel eind! Zet desnoods tijdelijk je bed in de woonkamer zodat je na 1 januari verder kunt met de bovenverdieping.

Tip2: Ik hoop voor jullie dat je ook nog wat handige familie hebt die mee kan werken, dit scheelt in de kosten en als een prof jullie verteld wat er moet gebeuren, dan kan die ook sneller verder. Als jullie zelf iets minder handig zijn kunnen jullie al heel goed helpen door de rommel achter de werkers op te ruimen. Dit scheelt hen ook zeeen van tijd!

Tip3: Zorg dat je met de kerstdagen een gezellig onderkomen hebt, zodat jullie lekker kunnen ontspannen op die dagen, dat zal je zeker nodig hebben met zo'n strakke planning!

Tip 4: Zorg dat je hulp hebt in je oude huis, met schoonmaken e.d.

Tip 5 : Zorg dat je nu alvast de dingen inpakt die je niet meer nodig hebt deze maand. Maak alvast een of twee kamers leeg en schoon, dat scheelt weer zometeen.

Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt! Succes!

Marian

5. RianneD

RianneD Actief lid

Nov 25, 2006
    252
    0
    0
    Bedankt voor zover! Ja idd een nare tijd om te verhuizen, had het liever ook anders gezien. We hebben wel professionals ingehuurd, zijn vrienden van ons, een van hun is aannemer al jaren en de ander werkt ook al jaren in de bouw. De bovenverdieping is het probleem niet, daar hoeft in feite alleen de babykamer af, want de rest ziet er nog redelijk uit, kan wel wachten. We hebben op de eerste verdieping 3 slaapkamers dus we kunnen idd 1 slaapkamer tijdelijk als woonkamer inrichten ofzo. Oh ja, oude huis moet ook schoon! Stom he dat ik daar dan weer niet aan denk. Zal eens even moeten kijken wie we daarvoor kunnen charteren :) Maar goed.....bedankt voor jullie tips tot nu toe in ieder geval, zal er zeker wel wat aan hebben. Thanks!

6. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Rianne,

Ik kan me voorstellen wat je voelt. Het is vaak toch meer werk dan je denkt. Maar je bent niet de enige...wij moeten ook nog verhuizen naar een ander deel van NL begin volgend jaar. Ik ben nog niet zo lang zwanger maar ik zit er toevallig vanochtend net over in...ik zie het dan niet zo gebeuren. We moeten ten eerste nog een huis vinden en kopen, ten tweede wil ik dat de keuken en badkamer die daar inzitten dan in onze smaak vallen (is natuurlijk nooit zo) want anders wil mijn manlief de boel ook nog gaan vernieuwen. En dit appartement moet ook nog verkocht worden.

Tja, wat doe je er aan, inderdaad niet fijn als je nog moet verkassen en als je de babykamer af wilt hebben. Ik regel dat het liefst ook nu allemaal maar we wonen nou eenmaal iets te klein en je kan het een en ander nou eenmaal niet goed plannen. Ik had sowieso niet gedacht dat het in 1 x raak zou zijn....Maar goed, we wilden al een tijdje verhuizen en nu hebben we een stok achter de deur!

Gelukkig heb je wat hulp ingeschakeld. Dat zullen wij ook hebben en als het even aan mij ligt dan ben ik er gewoon niet bij. Je zult merken dat alles wel op z'n pootjes terecht komt en als je kindje er straks is dan is dat gewoon het belangrijkste en de puntjes op de i komen dan vast nog wel op een later tijdstip. Inderdaad eerst beiden slaapkamers in orde maken.

Veel sterkte!

marijn

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Rianne,

Ik kan me voorstellen wat je voelt. Het is vaak toch meer werk dan je denkt. Maar je bent niet de enige...wij moeten ook nog verhuizen naar een ander deel van NL begin volgend jaar. Ik ben nog niet zo lang zwanger maar ik zit er toevallig vanochtend net over in...ik zie het dan niet zo gebeuren. We moeten ten eerste nog een huis vinden en kopen, ten tweede wil ik dat de keuken en badkamer die daar inzitten dan in onze smaak vallen (is natuurlijk nooit zo) want anders wil mijn manlief de boel ook nog gaan vernieuwen. En dit appartement moet ook nog verkocht worden.

Tja, wat doe je er aan, inderdaad niet fijn als je nog moet verkassen en als je de babykamer af wilt hebben. Ik regel dat het liefst ook nu allemaal maar we wonen nou eenmaal iets te klein en je kan het een en ander nou eenmaal niet goed plannen. Ik had sowieso niet gedacht dat het in 1 x raak zou zijn....Maar goed, we wilden al een tijdje verhuizen en nu hebben we een stok achter de deur!

Gelukkig heb je wat hulp ingeschakeld. Dat zullen wij ook hebben en als het even aan mij ligt dan ben ik er gewoon niet bij. Je zult merken dat alles wel op z'n pootjes terecht komt en als je kindje er straks is dan is dat gewoon het belangrijkste en de puntjes op de i komen dan vast nog wel op een later tijdstip. Inderdaad eerst beiden slaapkamers in orde maken.

Veel sterkte!

marijn

Share This Page