Zondag doet ons neefje zijn eerste communie! Mijn vriend is peetoom van hem, we hebben niet bar veel contact met zwager en schoonzusje omdat we gewoon heel erg verschillen en zien en spreken elkaar dan ook eigenlijk alleen bij mijn schoonouders of met verjaardagen, Sinterklaas enz..... Een maand geleden zei mijn schoonzusje tussen neus en lippen door tegen mijn vriend dat T dan en dan zijn eerste communie deed meer niet! Nu zei mijn schoonmoeder gister tegen mij oh en zondag is het zover en hopen op mooi weer blabla dus bij thuiskomst zei ik tegen mijn vriend heb jij er iets over gehoord, een uitnodiging, tijd ect.... Nee dus, wij hebben er van mijn zwager noch schoonzusje niks over gehoord van hoe laat we er moeten zijn en noem maar op.... Ik vind dit een beetje vreemd of ben ik alles nu zwaarder aan het maken dan het is, wat vinden jullie?
Voordat je je eigen conclusies gaat trekken, zou ik je zwager en schoonzusje even bellen en om opheldering vragen. misschien hebben ze wel geen uitnodigingen gestuurd en gaan ze er vanuit dat je gewoon komt
Wij hadden het gister aangekaart bij mijn schoonmoeder, zo van nou ja eigenlijk weten we dus van niks, en natuurlijk probeerde mijn schoonmoeder het goed te praten door te zeggen ach die hebben het zo druk, ze zullen het vast wel eens hebben genoemd!
Ik zou gewoon even bellen. Je kunt toch gewoon vragen of jullie ook uitgenodigd zijn??? Het is het petekindje van je partner! Misschien zijn ze vergeten om jullie specifiek uit te nodigen (beetje knullig, dat wel), of misschien hebben ze jullie expres niet uitgenodigd, maar dan zullen ze zich ws vrij lullig voelen als je er gewoon over belt. Ik zou dus niet zo moeilijk doen en gewoon de stote schoenen aantrekken.
Toen schoonzus zei dat T de communie deed was dat geen "uitnodiging"? Vind het inderdaad raar dat jullie geen officiële uitnodiging gekregen hebben. Je schoonouders wel?
Ja denk wel dat het op dit moment aan jullie is, voordat er misschien onnodig misverstanden ontstaan. Voor hetzelfde geld hebben ze wel uitnodigingen verstuurd en is de uitnodiging door een fout van de TNT niet bij jullie bezorgd (schijnt nogal eens te gebeuren, maar goed dat is een andere discussie ). In mijn ogen houd je dan ook de eer aan jezelf. Als zij niet willen dat jullie er bij zijn (peetoom lijkt me belangrijk genoeg,toch?) dan moeten ze ook maar het fatsoen hebben om dat dan even toe te lichten.
Ik weet niet eens of ze officiële uitnodigingen hebben verstuurd maar mijn schoonouders wonen tegenover hun en spreken elkaar elke dag omdat ze elke dag op de kinderen passen!
Wij hebben altijd al het idee gehad dat hun ons niet zo boeiend vinden want hoewel wij af en toe wel naar hun toe gaan(lees heel af en toe) komen ze nooit bij ons behalve met verjaardagen, Sinterklaas ect... Dus wij zijn er ook maar mee gestopt daar langs te gaan!
Je kunt ook je schoonmoeder vragen of zij wel een officiële uitnodiging heeft ontvangen? Misschien doen ze het wel gewoon alleen mondeling zeggen? Een officiële uitnodiging doen de meeste mensen wel maar misschien zij niet hè? Hopelijk is er een simpele verklaring voor.
ik zou ze ook even opbellen met de vraag of ze uberhaupt wel uitnodigingen hebben verstuurd want "we hadden nog niks via de post ontvangen." net doen alsof je geen vermoedens hebt. het kan zijn dat ze niemand een uitnodiging hebben gestuurd, of jullie echt per ongeluk zijn vergeten, of dat jullie niet welkom zijn. in de eerste 2 gevallen hoor je dat gelijk wel aan hun antwoord.
Ik zou gewoon bellen en vragen of het de bedoeling is dat jullie daar bij zijn, omdat je je niet op wil dringen.
Ik zou ze er gewoon naar vragen. Zoals al meerdere mensen zeiden, misschien hebben ze geen officiële uitnodigingen gestuurd. Ze hebben jullie mondeling laten weten wanneer de communie plaatsvind, het is ook gebrek aan interesse als jullie doen alsof jullie er niet aan gedacht hebben. Niet te zwaar aan tillen.
Dat weet je dus niet. Daarom Zou ik als ik jou was schoonzus en zwager even bellen. Om duidelijkheid te vragen.
Ja denk dat we wel ff gaan bellen, we zijn sowieso wel welkom maar denk echt dat het door het gebrek aan interesse in ons er gewoon bij in is geschoten, daarom steekt het best wel
Ik zou het vragen idd.... Wie weet hebben ze zoiets van: wie zin heeft om te komen mag komen. Lijkt me raar dat ze jullie er niet bij willen hebben maar wel een maandje geleden zeiden: dan en dan is het. Of ze hebben uitnodigingen verstuurd en PostNL heeft ze niet allemaal netjes bezorgd... is bij ons ook gebeurd met onze trouwkaarten. 1 tante had niks gekregen en die hadden we toch echt een gestuurd. Mocht je te horen krijgen dat je niet welkom bent dan kan je gelijk om opheldering vragen. Misschien niet leuk, wel duidelijk. Maar ga niet verder zitten piekeren over hoe, wat en waarom want de enigen die je antwoord kunnen geven zijn je zwager en schoonzusje.
Dat is idd wel heel vreemd. Ik zou eerst aan je schoonmoeder vragen of zei een uitnodiging hebben gehad. En anders ff opbellen.