1e kindje middels iui nu 2e kindje ivf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Silver27, May 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Dames,

Ik ben op zoek naar meiden die hetzelfde meegemaakt hebben.

Ons zoontje is inmiddels 3 jaar. We hebben er ruim 2 jaar over gedaan maar met de 5e iui (clomid) was het raak.

Inmiddels zijn we ook weer ruim 2 jaar bezig voor ons 2e kindje. Met 9 iui's verder (clomid, puregon, Gonal-f) is het moment daar dat wij over gaan naar ivf.

Er is bij ons nooit iets gevonden.

Zouden jullie verhalen willen delen. Ik vraag me ook zo af nu wat er toch telkens mis gaat

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Hier helaas een vergelijkbare situatie.

Bij onze dochter was tegen alle verwachtingen in de eerste IUI raak.
    Vorig jaar de molen weer ingegaan maar dit keer minder geluk.

Zijn nu aan het wachten tot we de intake hebben voor IVF.
    We moeten hiervoor naar ander ziekenhuis, afgelopen week alle papieren gekregen en nu afwachten tot de eerste afspraak.

Frustrerend he, dat het dan een tweede keer niet meer wil lukken.
    Nu maar vertrouwen hebben in de IVF.
    Wanneer kunnen jullie starten?

3. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Ja het is zeker heel erg frustrerend.
    Hebben ze bij jullie wel een reden kunnen vinden?

Ik hoop voor je dat je snel gebeld wordt voor de eerste afspraak. Enig idee hoelang dat duurt?

Wij kunnen verder behandeld worden in ons ziekenhuis dus kunnen ook meteen verder. Ik ben afgelopen maandag met de pil gestart. Zo raar en tegen je gevoel in. Vanmiddag 16:00 wordt ik gebeld wanneer ik decapeptyl moet starten en hoeveel gonal-f.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Nee, gewoon pech (denk ik)
    De zaadwaardes zijn niet goed, maar dat was toen ook niet.

Fijn dat jullie meteen door kunnen. Succes!
    Hier net de afspraken binnen gekregen, 2 juni de intake en dan 30 juni de vervolgafspraken. Ben benieuwd

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Hmmm, dat was hier ook zo'n beetje het geval... Voor de eerste waren wij de eerste IUI zwanger, dus wij dachten dat dat voor een tweede ook het goede recept was. Maar uiteindelijk na 2,5 mislukte IVF in Nederland pas zwanger geworden na een ICSI behandeling in Duitsland.
    Toch een paar jaar ouder, AMh niet meer zo goed en een heel stuk meer medicatie èn geluk nodig gehad om weer zwanger te worden. Veel succes!!

6. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Ow dat is wel snel voor een eerste gesprek. Spannend hoor!

Wow lafayette, jullie hebben ver moeten gaan. Dat verwacht je ook niet inderdaad. Maar gelukkig is het lange wachten beloond dit doet me dan toch goed om te lezen.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Bij onze oudste was ik zwanger na iui 2. Bij onze jongste 9 keer iui gedaan zonder succes. We zijn toen overgegaan op ivf. Van de 1e cryo werd ik zwanger maar dat werd een mk. 2 cryo's later weer zwanger en dat ging goed. Wij waren onverklaard onvruchtbaar zoals dat wordt genoemd. Heel veel succes! Hopelijk lukt het ook bij jullie!!

8. Elfi

Elfi Bekend lid

Dec 17, 2014
    551
    65
    28
    Hier ook een beetje vergelijkbaar.
    Heb nog geen kids, maar we zijn nu 2 1/2 bezig.
    9 iui gehad, zonder resultaat. Nu ook aan IVF beginnen. De eerste ronde in juni of juli :) Hopelijk lukt dat wel!

Bij ons is er ook niks te vinden. Alles lijkt gewoon goed te zijn.
    Misschien gewoon geen geluk? Ik weet het niet. Maar het is wel frustrerend.

Hopelijk lukt het bij jullie snel!

9. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

Apr 9, 2015
    1,261
    315
    83
    Female
    NULL
    NULL
    Hier inmiddels weer n ronde verder.. iui4.. er werd gezegd dat dit totaal 6x werd gedaan.. slechte hoop! Dan gaan ze ivf bespreken..

Share This Page