Moeite met het verzinnen van een nieuwe kamer voor peuter: Mickey Mouse Clubhuis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cserena, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Ik heb jullie hulp nodig :)
    In juli verwachten we ons tweede kindje en onze dochter van 2 jaar (en 3 maanden) verhuisd dan naar een grotere kamer.

Nu vind ik het uitzoeken van een nieuwe kamer (behang, meubels etc) heel leuk maar ik ben er ontzettend slecht in :)

Onze dochter is helemaal gek van Mickey Mouse en zijn vriendjes, dus Goofy, Pluto, Donald Duck, Katrien en Minnie Mouse. Ik zou dus graag een Mickey Mouse Clubhouse (MMC) "thema" willen.
    Ik vind het alleen moeilijk om dit te realiseren zonder dat het te "jongensachtig" wordt. De kleuren bij het fotobehang/stickers van MMC is vaak veelal blauw, groen en rood en hoewel dit natuurlijk niet perse "jongens" kleuren zijn, vind ik het ook niet echt passen bij onze dochter (en mij... haha).
    En ze is echt dol op alle figuren (vooral Mickey Mouse en Goofy) van MMC, dus alleen Minnie Mouse en Katrien zou ze minder vinden.

Ik vroeg mij dus af of jullie toevallig een idee hebben hoe ik Mickey Mouse Clubhuis toch kan realiseren en dat het toch wel een meisjeskamer is.
    Ik vind de kleuren die horen bij dit thema namelijk niet echt passen bij een zachtroze muur bijvoorbeeld.

Dus, vinden jullie het leuk om even mee te denken en hebben jullie een idee om dit te realiseren, dan hoor ik het heel graag!

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vond ze dat op die leeftijd ook fantastisch, maar een jaartje later helemaal niet meer... ik zou dus een leuke meisjeskamer maken met Mickey-knuffels en dingetjes, maar geen Mickey-behang etc. Als ze dan niet meer zo into MMC is, kun je er iets neerzetten wat ze wel leuk vindt.

3. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip Fuddey! Ik vroeg mij dat inderdaad ook al af, maar mijn partner zei dat Mickey Mouse altijd wel leuk blijft (nichtje en neefje van respectievelijk 4 en 7 zijn er nog steeds dol op), maar ja je weet het nooit...

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
  5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een lichtroze muur met witte stippen is heel erg minnie mouse. Dan zou je voor de rest wat losse dingen kunnen zoeken . Muurstickers, posters, kussens, etc.?

6. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de link Twinkle81, het staat inderdaad leuk!
    De muurstickers die ik had gezien waren allemaal blauw/groenachtig.

Goed idee Uuz!

Ik zal het thuis eens in de 'groep' gooien ;) Mijn partner had vooral fotobehang laten zien en de combinatie daarvan met roze vond ik niet mooi. Mijn creativiteit is (helaas meestal...) ver te zoeken :)

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Ik zou een neutrale leuke kamer maken met kleuren die jullie leuk vinden. Met leuke muurstickers in devorm van mickey(hoofd) of beide ( hele leuke betaalbare gezien via alie expres), leuke kussens, fotolijstjes met kaarten of posters.lamp?

Als je het thema zat bent kun je alles makkelijk vervangen door andere leuke accessoires.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een muursticker of bv een mooie ingelijste poster kun je op den duur ook makkelijk vervangen, dat zou ik eerder kiezen dan echt fotobehang.

9. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Ik ga vanavond weer eens lekker inspiratie opdoen aan de hand van jullie suggesties!

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf voor muurstickers gaan, dan kan je het thema zo weer veranderen. :)

Als je bij google mickey mouse muursticker doet en kijkt bij afbeeldingen zie ik genoeg leuks staan.
    Ik ben zelf totaal niet van disney figuren voor een kinderkamer, maar ieder zijn ding ;)

11. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik ben ook niet van de Disney figuren voor een kinderkamer, maar mijn dochter vindt het zo leuk dat ik het ook niet eerlijk van mijzelf zou vinden om een kamer helemaal naar mijn eigen smaak te doen :) Ik ben dus een beetje op zoek naar de middenweg.

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bij fonq verkopen ze genoeg meubeltjes en dergerlijk met mmc erop
    https://www.fonq.nl/zoek/?fq=mickey+mouse

Hier hebben we de muren en vloeren in neutrale wit/grijs tinten gelaten icm met donker groen meubilair. Met posters, vloerkleed, speelgoedkast, dekbedovertrek met oa autothema hebben we er een leuke kinderkamer van gemaakt.

13. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
  14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Persoonlijk vind ik thema kamers echt verschrikkelijk. Hier gingen ze ook van thomas-fan, naar pawpatrol, naar skylander, noem maar op.
    Dus afgezien van het feit dat ik het te druk vind in een slaapkamer, zijn de hypes ook niet te volgen :D

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier heeft zoonlief ook een mickey mouse kamer, wilde het enigszins neutraal, dus geen mickey mouse behang maar wat knuffels, dekbedovertrek, schilderij, lamp etc.

16. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hier vindt de jongste het geen klap meer aan....
    Ik zou zelf nooit voor een themakamer gaan, maar gewoon een leuke kamer maken die lang meekan, waarbij je met losse spulletjes, (posters, lijstjes, kussentjes en dekbedovertrek) het thema aanbrengt. Als ze het dan zat zijn, kun je voor relatief weinig geld een heel andere draai aan de kamer geven.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben ook absoluut niet van thema kamers en zeker geen disney. Maar ik vind dit ontzettend leuk en subtiel gedaan!

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    #18 NiekeKris, 11 jan 2017
    Laatst bewerkt: 11 jan 2017
    Ik denk dat je het het inderdaad het beste kunt zoeken in de accessoires of bv. een muursticker, zodat je makkelijk weer verandert als je kind het zat is en je hebt meer mogelijkheden. Door te kiezen voor zwart-wit figuren, kun je het ook combineren met iedere kleur die je wilt.

Ik had wat plaatjes gezocht, zal zo even kijken of ik ze hier toe kan voegen.

19. cserena

cserena Lid

3 jan 2017
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor alle tips, foto's en links!
    Mooie kamer Majo1983 en wat lief dat je al die dingen opgezocht hebt NiekeKris!

Ik denk dat het met al jullie tips etc wel een mooie kamer moet gaan worden ;) Het moet inderdaad niet een te erge 'themakamer' worden, daar ben ik zelf ook helemaal niet van (mijn partner vindt het fotobehang helemaal geweldig, maar gelukkig zegt hij dat hij alles prima vindt en ik mag kiezen :) ).

Het zou ook zonde zijn als ze volgend jaar Mickey Mouse helemaal niets meer vindt...

Deel Deze Pagina