Hoi, Vanavond wil ik graag een lekkere maaltijdsoep maken. Nu wil het mannetje graag een keertje 'iets anders' dus geen gewone champignon, asperge, tomaten-soep maar iets anders. Hebben jullie misschien nog leuke ideetjes/recepten?
ja genoeg! ik ben dol op soep. dit is de basis en dat kan je zelf varieeren met groenten (bijv. prei, broccoli, courgette etc) 1 ui fruiten, 0,75 liter groentebouillon van tablet er bij en 2 kleine aardappeltjes in stukjes. aan de kook brengen en de groente erbij. laat die 10 min koken en purreer alles. daarna kan je er zelf nog iets lekkers doorheen doen zoals stukjes (gare) kip, of stukjes tomaat. als je het wat romiger wilt een lepel creme fraiche erbij
wat ik altijd lekker vind iz linzensoep op zijn turks natuurlijk... dit heb je nodig 1 aardappel 1 wortel 1 grote ui 2 tomaten 1 eetlepel t.purree halve beker linzen zout peper rode paprika poeder 1 liter water zijn de de groente klein, was de linzen en doe ze in een pan. Doe de kruiden en de t.purre er bij en de water. Als het kookt dan zet je het laag en laat het dan nog een half uurtje koken tot dat alles zacht is. Dan maak je alles fijn met een blender. Als het nog erg dik is doe je er nog wat water bij.
minestronesoep pakje van honig voor minestronesoep pakket boerensoepgroenten, lekker grof gesneden soepballetjes draaien van stroganoffgehakt pakje gezeefde tomaten erdoor 2 handjesvol schelpjesmacaroni 1 en ander op smaak maken met italiaanse kruiden, paprikapoeder en voor een pittige bite wat cayennepeper. stokbroodje ciabatta met kruidenboter erbij en je heb een heerlijke maaltijdsoep.
ach, vergeet het belangrijkste zag ik............... in een grote soeppan met een heel klein beetje boter eerst 2 gesnipperde uien en 2 à 3 teentjes uitgeperste knoflook glazig fruiten, daar de hoeveelheid water bij doen, aan de kook brengen en dan verder gaan als bovenstaand.
mexicaanse tomaten/bonensoep met tortillachips 1 pak tomatensoep uit pak (dus kant en klare soep wat alleen opgewarmd hoeft te worden, van knorr, is een soort appelsappak waar het in zit) 1 blikje mais 1 blikje kidneybonen 2 tomaten in stukjes gesneden evt 1 ui en wat broccoli of andere groente dit allemaal bij elkaar gooien en verwarmen. Als de soep klaar is, serveren met geraspte kaas, en creme fraiche wat heel lekker is door de soep. En natuurlijk wat tortillachip. Mijn moeder maakt deze soep soms, t is echt super lekker, en kinderen vinden het ook heerlijk omdat het vrij zoet smaakt en omdat er chips bij is.
Mijn topsoepje is in 10 minuten klaar! Een pot basis groentensoep 500 gram spinazie (vers of diepvries) 1 pakje kruidenroomkaas (paturain oid) Spinazie roerbakken, soepbasis erbij en het water. Als de boel kookt de roomkaas erbij en de staafmixer in de soep zetten.
2 cougettes 1 pakje monchou 1 kippenboulliontablet 1/2 water verse peterselie Courgette schoonspoelen en in grove stukken snijden. Met water en boullion opzetten tot ze helemaal gaar is. Met een staafmixer fijn maken en monchou er goed door roeren. Verse peterselie toevoegen. Eet smakelijk
Heey allemaal! We zijn gegaan voor de mexicaanse tomaten/bonensoep met tortillachips en ik moet zeggen: Verrrrrukuluk! Enorm bedankt voor de lekkere recepten. Heb ze allemaal opgeschreven, ben namelijk een echte soep-eter dus zal vast nog wel eens van pas komen.