Speurtocht in het donker maken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yellowsun, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik wil voor de verjaardag van mijn zoon 10 jaar een spannende speurtocht in het donker gaan maken .
    Maar niet alleen lopen met een zaklamp.
    Heeft iemand leuke ideeen voor onderweg?

2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Leuk, dat heb ik als kind regelmatig gedaan en heb ik hele leuke herinneringen aan. Bij ons was het altijd in combinatie met een quiz met vragen. Er werden bij ons verschillende haltes gemaakt waar ouders stonden met wat te drinken of eten en dan moesten we bv raden hoeveel knikkers er in een glas zaten of puzzelstukken verzamelen. Er waren ook veel "gewone" vragen. Als verschillende haltes maken geen optie is zou je quizvragen kunnen ophangen op plekken waar je ze redelijk goed kan zien en dan nummers erop zetten.

Yellowsun vindt dit leuk.
  3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Niet te lang en niet teveel opdrachten.
    Iets van 5 opdrachten is goed uit mijn ervaring.

- Ik zou een een kruiswoordpuzzel maken die ze moeten oplossen
    - Een doos met snacks in en een slot op. Met rekensommen moeten ze de code kraken.
    - en zo'n puzzel met plaatjes waar ze woorden zien met een letter anders, kom er niet op hoe dat heet. Bijv plaatje van eend, onderschrift -d = een
    - vind binnen 5 min 3 paddestoelen
    - stapel de bekertjes in een toren, zelfde als moeilijker plaatje en als ze dat hebben gedaan krijgen ze drinken.

En dan de plaatsen waar het staat verstopt verlichten met glow in the dark armbanden.

Als je het in het dorp doet, zet de opdrachten bij bekende thuis zodat ze een beetje kunnen opletten.
    Als je het in het bos doet, vraag mensen die je helpen bij de standplaats

Veel plz!

Yellowsun vindt dit leuk.
  4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dat zijn al leuke ideeen !!

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik wil het echt in het bos gaan doen, is net nog even wat spannender

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Misschien meer als een geoacache? Als je zonder navigatie doet een plek aangeven en dan krijgen ze een aanwijzing/hint om de plek te zoeken in dat gebied bijvoorbeeld onder een wortel van een boom.

Daarna volgende plek. Met een omschrijving zoeken of duidelijk ga naar dat punt en laat je ze daar zoeken eventueel met hint. Je kan puzzelstukken geven als ze wat hebben gevonden, of dat is wat ze zoeken. (In een afsluitbaar zakje of potje en dat verstoppen onder een wortel van een boom, struik etc.

Uiteindelijke puzzelstukken vormen het laatste eindpunt met wat lekkers of leuks

Deel Deze Pagina