Uitstellen BMR-vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit een beetje te twijfelen of ik hem uit ga stellen..

Waarom? Ik moet over twee en halve week al, ze is dan nog geen 14 maanden.
    Daarnaast heeft ze vorige week in zh gelegen met nierbekkenontsteking en ze heeft toen 5 koortsstuipen gehad. Ik ben dus als de dood dat ze weer krijgt en zeker met die "zware" inenting..

Ik overleg zoiezo even met de KA volgende week. Misschien ben ik wel te voorzichtig maar laat haar liever eerst goed herstellen..

Wat zouden jullie doen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij laten de BMR zetten met 18 maanden ipv 14 maanden. Dat hebben we met ons zoontje ook gedaan en dat is goed bevallen. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Ik kan me bij je verhaal veel voorstellen en zou hetzelfde doen.

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Je zou met de arts op het cb kunnen overleggen. 1 van mijn jongens had ook net oorontsteking ( of net gehad, weet 't niet meer precies) en de arts gaf zelf al aan, dat we dan de enting 2 weken op gingen schuiven. Was bij ons dus geen enkel probleem.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Cb heb ik vandaag al gebeld en die zeggen gewoon vaccineren, maakt volgens hen niets uit als kind net goed ziek is geweest en een mega zware ab-kuur achter de rug heeft. Maar ik heb niet zo veel vertrouwen in hun antwoord eigenlijk, heb geen arts gesproken ofzo.

Lees op i-net dat er velen zijn die zoiezo de prik uitstellen tot 2 jaar..

5. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Wij hebben de prik ook uitgesteld (wilden 'm eerst helemaal niet geven) uiteindelijk vlak voor haar tweede verjaardag gegeven.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier denken ze bij het cb wel mee en als om wat voor reden dan ook de afweer al verminderd is, zetten ze hem niet.

Bij de oudste ook: Die had wat diarree gehad in de dagen voor inenting (oorzaak? geen idee) , dat was ook al reden genoeg om over een week nog eens te kijken. Dus in jullie situatie zou ik hem denk ik voor je eigen gevoel ook uitstellen, maar dan wel echt een moment kiezen en je daar aan houden, niet dat het voor jezelf gewoon 'eng' wordt zeg maar en je er steeds tegenop blijft zien.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zat zelf te denken één keer opschuiven, dus met 18 maanden..

De angst voor die koortsstuipen blijft toch wel even, of het nu is of over 5 maanden ;) Het gaat me meer om haar herstel.. Die ab-kuur is behoorlijk heftig en ze is echt nog wel even bezig met herstellen..

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, dat bedoelde ik inderdaad...

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Als jij je lekkerder voelt bij uitstellen dan zou ik dat gewoon lekker doen!

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik kan me je ongerustheid wel wat voorstellen. Als mijn mannetje net ziek zou zijn geweest zou ik denk ik ook twijfelen.

Hier wordt de BMR prik momenteel al met 9 maanden gegeven. Er heerste hier afgelopen winter/voorjaar een mazelenepidemie dus hebben ze nu tijdelijk de eerste enting naar voren gehaald. Met de standaarden van de medische zorg hier heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zit.
    Onze oudste heeft 'em met 12 maanden en 18 maanden gehad en die is alleen na de 2e enting bij 18 maanden ziek geweest.

Deel Deze Pagina