Kindjes kort op elkaar. Hoe los je dit praktisch op?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bibi23, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo meiden,

Er zijn hier vast meer met de kids kort op elkaar.
    Als alles goed mag gaan zit er strakx tussen onze dochter en de volgende 17 maanden.
    Ik vraag me af hoe jullie dat gedaan hebben met de spullen.
    Hebben jullie er een 2e babykamer bij gekocht? Of alvast een iets ander bedje voor de oudste?
    Wij hebben voor de eerste maanden een wiegje, maar na 4 maanden op z'n hoogst zal de kleine toch over moeten naar een ledikant.
    De oudste zal dan 21 maanden zijn. Nog net te klein voor een groter bed lijkt me..
    En kwa kinderwagen? Zijn jullie voor een duowagen gegaan?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
    Alle tips&tricks zijn welkom!!
    Groetjes Bibi

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik heb helaas geen tips voor je, maar lees wel even mee.
    Bij mij zit er straks 14 maanden tussen en bedacht met hetzelfde. Straks moet mn kleine uk met 1 jaar naar zolder verhuizen...

3. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Sorry ook geen tips, maar lees mee bij mij zal er 16 maanden verschil in zitten en zit met dezelfde vraag.

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    @Aude, leuk, je dochter is 5 dagen ouder dan de mijne (als ze op de uitgerekende dag was geboren waren ze even oud ;)

5. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    @Mirro, en zelf naar zolder misschien een optie?
    Maarja, lijkt me ook niet echt wat als de baby dan een verdieping lager ligt met al de gebroken nachten.

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Tussen onze 2 kinderen zitten 22 maanden. De hadden allebij hun eigen ledikantje/babykamer maar snel ging onze oudste uit bedje klimmen dus bleek het niet meer nodig te zijn.
    Dus hebben we voor hem een leuke peuterkamer gekocht.

Qua kinderwagen heb ik eigelijk gewoon de jongste in de buikdrager gedaan en de oudste in de kinderwagen.
    En later kun je altijd kiezen voor een mee rijplankje.
    Ik ben nu zwanger en dan zit er tussen de jongste en nieuwe tegel 17 maanden dus wel erg kort!

De jongste zie ik eigelijk nog helemaal niet goed lopen dus heb ik een leuke kinderwagen op het oog voor weinig geld!
    ABC Design Geschwisterwagen Zoom Cognac inkl. 2 Sportwagenaufsätze - Baby Markt macht den besten Preis! - ABC Design Geschwisterwagen Zoom Cognac inkl. 2 Sportwagenaufsätze - BABY MARKT Online-Shop | Ihr Babyfachmarkt mit Tiefpreisgarantie! | baby-ma
    Heel veel mogelijkheden en de kinderen hebben beide prima de ruimte! En de kinderwagen is niet breed zodat je gewoon lekker kunt winkelen in de kruitvat bijvoorbeeld :)

7. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0

Ja inderdaad! En je bent ook weer zwanger leuk hé...

8. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik ben trouwens nog niet van plan om een dubbele wagen te kopen, als het echt nodig blijkt te zijn dan haal ik het dan wel.
    Als ik naar de stad ga ofzo dan ga ik in het weekend en gaat mijn man mee, dus kunnen we allebei een wagen duwen. Hoeven we ook niks te kopen, alles staat hier zowat nog nieuw.

Tis alleen voor doordeweeks naar de winkel, maar dat is bij ons in de straat dus ik hoop dat mijn dochter dat stukje kan/wil lopen.

Ik zit ook te dubben over de slaapkamer... volgens mij kunnen ze pas vanaf 2 jaar in een peuterbedje, had ik weleens gelezen.

Wij slapen momenteel zelf op zolder, en dan komen beide kindjes op de eerste verdieping. Vind ze nog te klein voor op zolder..
    al lijkt het mij wel leuk want daar kan je een leuke kinderkamer van maken, zo groot.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk dat het erg van het kindje afhankelijk is. Bij ons zit er tussen de 2 mannetjes 23 maanden verschil. Mijn oudste is nu ruim 2,5 en slaapt nog gewoon in zijn ledikantje. Nog geen peuterbed voor hem en dat kan best nog een half jaar zo doorgaan. Dus het zal best wel 'officieel' vanaf 2 jaar kunnen, zo'n peuterbed, maar misschien is het tegen die tijd nog wel helemaal niet nodig. Wanneer ze ineens wel hun benen erover heen gooien en je bang bent dat ze eruit kukelen, kan je altijd als tussenoplossing even een paar spijlen eruit halen en vervolgens op zoek gaan naar een peuterbed. ;)

Laatst waren we op bezoek en lag mijn oudste in een gewoon 1 persoonsbed met een paar stoelen ervoor zodat hij er niet uit zou vallen. Nou, dat heb ik geweten. Het duurde een eeuwigheid voor hij echt ging slapen omdat hij constant de kamer aan het verkennen was en aan het rondrennen was :p Voor zijn broertje die in een campingbedje op dezelfde kamer in bed lag erg leuk, pret voor 10, maar vond het nog niet echt voor herhaling vatbaar zo'n groot bed ;)

10. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Nog meer mama's met tips?
    Alles is welkom :)

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij hebben een duowagen gekocht, omdat ik geen rijbewijs heb en toch veel lopend moet doen. Mijn dochtertje is 19 maanden als de kleine geboren word en denk niet dat ze dan al hele stukken kan lopen.

We hebben voor de nieuwe beeb een wiegje en we kijken als hij uit het wiegje gaat of onze dochter al toe is aan een meegroeibed. En anders kopen we er nog een ledikantje bij.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Tussen Sam en Fay zit 17mnd.
    Ook hier een dubbele wagen, en erg veel gebruikt.
    Ik heb een tweede kamertje gekocht, Sam heeft nog ruim een half jaar in het ledikantje geslapen, ze was echt te klein.

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ons zoontje is nu bijna 21 maanden en ons kleintje kan ieder moment geboren worden.
    Hij slaapt nu een aantal weken op zolder op zijn nieuwe kamer, in een junior bedje. Het gaat heel erg goed en hij is helemaal trots op zijn kamer. Ik moest wel wennen hoor, zo ver weg op zolder. We hebben wel voor de zekerheid een extra ledikantje op zijn kamer staan. Maar nog niet echt hoeven gebruiken.
    We hebben geen duowagen gekocht, we willen het eerst met een meerijdplankje proberen. Als dat niet gaat komt er toch een duowagen.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    IK zelf zou voor de oudste een leuke peuter kamer maken en dan met een goed koop simpel ledikant er in. (via mp of zo) en dan kan je die gebreuken tot ze in het grote bed kan

tja en denk je er ook aan dat ze straks in een peuterpuber tijd komt en dan weg loopt. en dan loop jij met je wagen er achter aan

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    tussen onze kindjes zit zo'n 22 maanden.
    wij hebben alleen een nieuw ledikant gekocht voor de oudste, een cot-bed van bopita. Dit is een slag groter, 140x70 en is om te bouwen tot een juniorbed. Ik vond hem ook nog te jong voor een gewoon bed. (nu heeft het nog gewoon spijlen)

verder slapen ze dus samen op 1 kamer, wilde geen 2 babykamers kopen.
    in de kast is alles verdeeld, zo ook in de commode, allebei een helft.

hebben geen duo wagen gekocht. Ga toch weinig wandelen in m'n eentje, dus voor de oudste hebben we een buggy gekocht en de jongste kan dan gewoon in de wandelwagen.

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier schelen ze anderhalf jaar... ik heb destijds een extra ledikant gekocht en al een mooie kledingkast. De baby heeft de babykamer gekregen en de oudste kreeg het 2de ledikant en de mooie kledingkast. Na een paar maanden was ze toe aan een peuterbed en toen heb ik het ldikant afgebroken en had ze een kamer met een grote kast en peuterbed.

Inmiddels is het peuterbed nu naar de jongste en heeft de oudste een hoogslaper.

Mn dochter liep al vanaf dat ze 1 was dus toen nr 2 kwam liep ze goed genoeg icm een buggyboard. De winkels zijn hier vlakbij, in het begin deed ik nog wel eens de baby in de draagzak-doek en de oudste in de buggy... al met al is dit 1 van de goedkopere oplossingen denk ik als je er 2 op elkaar hebt.

17. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daar zit ik ook aan te denken, om al een mooie peuterkamer voor onze dochter te maken tegen die tijd met evt nog een simpel ledikantje erin en dan de babykamer voor de baby.
    Hebben jullie op de "peuterkamer" wel een comode staan?
    En zo niet, is dat wel handig met verschonen e.d. van de oudste?
    En hebben jullie de enkele kinderwagen verkocht toen jullie de duowagen hebben aangeschaft? We hebben ook nog een buggy, tegen de tijd dat de oudste niet meer in de kinderwagen zit zal de jongste al wel in de buggy kunnen denk ik.
    Als ik nog jaren wacht dan is onze quinny misschien niets meer waard.
    Welke duowagen hebben jullie gekocht, en waarom?
    Bedankt voor jullie reacties!

18. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    @Bibi23, ik heb daar ook over nagedacht, maar ik vind er dan letterlijk teveel ruimte zitten tussen de woonkamer en mij. Mocht er iets zijn (bv brand) dan ben ik bang dat ik dat te laat merk.
    Ik had er zelfs nog een topic over geopend, omdat ik zat te twijfelen, maar daardoor heb toen wel deze keuze gemaakt.

Verder heb ik het idee om een goedkope duo wagen te kopen. Die van Xadventure is ong 180 euro en lekker klein op te vouwen, maar niet om de hele middag in de stad mee te lopen (tenminste, dat lijkt me zo). En als ik naar de stad ga, of een langer stuk ga lopen is er altijd iemand bij me. Dus de oudste in de buggy en de kleine in de kinderwagen.

Verder krijgt de oudste een nieuw bedje en een nieuwe kamer. De jongste krijgt de babykamer (wel een beetje aangepast aangezien we straks het geslacht wel weten..).

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tussen de oudste en de jongste zullen bij ons 19 maanden zitten. Wij laten de babykamer zoals 'ie is; hij wordt alleen als kleed- en badkamertje gebruikt. De commode en kledingkast staan hier, evenals de wagen.

Ook voor de tweede gaan we voor een zijbedje naast ons bed.

We hebben een dubbele wagen gekocht van het merk Kees, met de zitjes achterelkaar. We houden de andere wagen en de buggy. Ik wil niet dat de oudste uren elkaar moet staan op een kiddyboard. Lijkt me niet prettig voor 'r.

Succes!

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier zit er 18 maanden tussen de 2.

Voor de jongste hebben we de eerste periode een wiegje gebruikt en nu is de oudste in een juniorbedje.

Ik had in het begin ook alleen de kiddyboard en een draagzak, maar ben toch overstag gegaan voor een duowagen. Ik heb er 1 van topmark en ben erg tevreden! Het is gewoon makkelijk, ook voor de kleine stukken.

Deel Deze Pagina