Zoontje en zindelijk worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Prins03, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Graag jullie advies.
    Mijn zoontje wordt eind september 3 jaar.
    Vandaag bij de oppas zonder luier laten lopen.
    1ongelukje en op een gegeven moment MOEST hij een luier om, later bleek dat hij moest poepen :p

Nu thuis vraag ik steeds of hij moet plassen, maar nee, en hij wil ook niet proberen op de wc.
    Net zegt ie ineens 'ik moet plassen!!' maar toen waren we al te laat..

Hoe kan ok het het beste aanpakken.. Wachten tot hij zelf zegt dat hij moet (en hopen dat ie op tijd aangeeft) of elk uur vragen of hij moet en dan laten proberen?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Neem een week de tijd, zet emmer en dweil klaar, luier uit en uit laten (behalve in bed) en lekker laten gaan.

Zo was ons zoontje op dag 4 zindelijk. Potje in zicht, blote billen en alleen in het begin een paar keer gezegd waar zijn potje stond. Hem er heen sturen/ op zetten gaf alleen maar weerstand. De eerste dagen hebben we flink staan feesten na iedere plas/poep. Vond hij geweldig!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Niet vragen want dat irriteerd kinderen ;))
    Gewoon in broek laten lopen een keer te laat volgende keer op tijd dat leert hij zelf;)
    Ook buiten gaan zonder luier.
    Ik zou wel onderbroek aandoen niet blote kont want hij moet leren het zelf uit/aandoen en tijd voor reseveren, bovendien zon blote kont is hup en gelijk opstaan waardoor gedruppeld wordt en met onderbroek aan is iets lastiger gelijk wegrennen

Dat kost tijd dat ze op tijd zijn en kunnen uren vasthouden. Poep gaat later want drang is nog lastiger vasthouden dan plassen.
    Hier binnen paar dagen gewoon zindelijk met 2.2 en poepen moest ze dan maar in broek als buiten of niet op tijd;)) ik denk 1.5-2 mnd later kon ze dat lang vasthouden. Maar nog steeds thuis en buiten en in auto en weggaan voor hele dag en middagslaapje al maand zeker geen ongelukken zelfs in zwembad wil ze niet;)) maar op kdv met veel kindjes en spelen etc heeft ze wel af en toe ongelukken: ze is dan daar te laat want zelf lopen heen kan ze niet moet leidster op tijd haar horen.

Ik zet haar wel of vraag haar wel even naarwc gaan na/voor slapen en voor/na wandelen. Soms weigert ze zegt "nee" maar als ik weet dat we 3-4 uur weg zijn dan dwing ik haar beetje want mevrouw poepen weigert op buiten thuis (ze kan niet dan ontspannen denk ik op grote wc elders) en stel wc haar niet bevalt: vies, druppels, wc blokje in, ec papier zwemt dan ook wil ze plassen weigert ze dat dus ze houdt extra lang op...
    Inmiddels tactiek gevonden om eerst zelf gaan en niet haar naar wc laten kijken dan poetsen etc en haar opzetten ;)

Deel Deze Pagina