spiegelei

Discussion in 'Gezondheid' started by one of kind, Oct 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hallo meiden,
    Zit echt te dubben met een vraag.
    Na zolang goed opletten en idd geen spiegelei te hebben gegeten , dit weekend toch een spiegeleitje gehad.
    Mijn man had ze gemaakt , dacht dat het geen kwaad kon, en ik met mijn stomme kop dacht er op dat moment ook niet verder overna:x:$.
    Nu pieker ik toch wel behoorlijk want ik schrik als ik via google vind over de listeria en over de evt dood van het kindje:(.
    Vroeg me af of jullie het wel al hebben gegeten eigenlijk?
    groetjes Elif

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ei heeft toch te maken met samonella en niet met listeria? Ik heb inderdaad wel zo nu en dan een spiegelei op tijdens de zwangerschap, zie hier ook geen (groot) risico van in, het is meerendeel gaar toch, alleen de dooier is nat. Er zijn inderdaad tegenstrijdige verhalen, maar je moet ook niet teveel zoeken dan maak je jezelf alleen maar bang. De stelregel is; geen rauw vlees en rauwe eieren. Een spiegel ei heeft in een pan gelegen, dus is niet helemaal rauw. Voor de zekerheid kan je het inderdaad vermijden, maar het is nu toch al gebeurd. ( En nu heb ik zin in lekker veel spiegeleieren op brood met gebakken spek, kaas en sla.... Bedankt! )

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook zo nu en dan een spiegelei op en het is allemaal goed gekomen! Net wat Suusjeuh zegt, het is niet helemaal rauw meer, het heeft tenslotte in de pan gezeten en is dus verhit geweest.

Ik denk dat je je er dus niet te druk over hoeft te maken.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Hoewel ik nu ook niet goed zachte eieren durf te eten lees ik steeds dat salmonelle geen direct gevaar voor je kindje levert dat je er vooral alleen zelf goed ziek van kan worden.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Klopt, een spiegeleitje is voor iedereen net zo 'slecht'. Zwanger of niet zwanger, het gaat in dit geval om de salmonella bacterie, en daar kan je zelf goed ziek van worden, niet je kindje.

Al vraag me wel af of die antibiotica (je weet wel, de nieuwste hype waar je voor op moet passen mbt kippen) ook in de eieren zit?

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Net ff met de vk's van het ziekenhuis gebeld.
    Maar die zei idd ook dat ik me voor listeria niet echt mijn kop moet breken.
    Salmonella is sneller het risico maar daar krijgt de kleine niks van mee.
    Alleen ik kan er idd wel slecht van voelen.

Ze zei ook dat het eitje toch wel verhit was geweest op zich en dat listeria meer met rauw vlees ( paté enz) voorkomt.
    Volgende week donderdag naar de gyn ga ik het haar toch extra vragen ;)

De vk had wel zoiets als je nu besmet bent kun je er toch niet echt wat aan doen, ja evt later antibiotica.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Want? Je hebt je antwoord toch? Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    #8 one of kind, Oct 18, 2010
    Last edited: Oct 18, 2010
    Want ik ben overbezorgd:D hihi
    En ik gewoon boos op mezelf ben , nadat we zolang erover hebben gedaan ik nog zo'n stomme fout maak:x

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik weet niet beter of een zacht gekookt ei mag je gewoon hebben. Er zit altijd een risico aan maar dat is ook als je niet zwanger bent.

Ik heb net nog een stokbroodje zacht gekookt ei gegeten als lunch.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

weet je wat zo stom is 2 jaar geleden toen ik zwanger was van fynn werd rauw ei van de lijst met verboden producten gehaald door het voedings centrum want het kan bijna geen kwaad en alleen voor de moeder kan het kwaad die kan er goed ziek van worden maar voor de baby maakt het niet uit.

en nu 2 jaar later hebben ze het er weer op gezet om de hele simpele reden dat moeder er ziek van kan worden.
    maar een normaal maal word er net zo goed ziek van als er samonella in zit

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    het is indd wat de andere meiden zeggen..
    enige die ziek kan worden van het eten van rauw ei ben jij.
    ik heb de hele eerste zwangerschap gewoon gebakken of gekookt ei gegeten met hele/zachte dooier en nooit geen last van gehad.
    ik eet nu iets vaker me ei helemaal gebakken maar dat is meer omdat ik niet ziek wil worden in de laatste weken want heb bij me zoontje met 32 weken een samonella bacterie opgelopen door de afhaal chinees en dat was verre van een pretje maar me zoontje is gewoon kern gezond geboren.

12. fafje

fafje Niet meer actief

je hebt meer kasn op samonella besmetting omdat je weerstand lager is...maar dat je 1 eitje hebt gegeten is heus niet erg hoor...volgende x in de pan eitje laten omdraaien ;)

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Amfy dat is echt interessant wat je zegt:$.
    Eigenlijk stelt me dat ook weer erg gerust:D

Marije mmmmmmmm helemaal niet fijn dat je toen zo ziek bent geweest bah!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Slechts zo'n 3 op de 1000 eieren in NL bevatten salmonella, rustig aan dus!

15. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb tijdens mijn beide zwangerschappen spiegeleieren en zacht gekookte eitjes gegeten.

Ik wist niet eens dat er een eventueel gevaar in kon zitten.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zit er dus ook niet in. Van de salmonellabacterie kan je zelf heel beroerd worden, maar heeft geen enkele invloed op je ongeboren kindje.

17. Tese

Tese Niet meer actief

Heb net een heerlijke uitsmijter op met zachte dooiers. Kan er echt niet bang van worden....

Share This Page