bevalling vk of gyn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debdeb, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb een wat lastige vraag die misschien niet door iedereen begrepen gaat worden. Ik ben momenteel 28 weken zwanger van mijn 2e kindje. Ik wil graag bevallen in het ziekenhuis maar mijn zwangerschap verloopt erg moeizaam en is verschrikkelijk zwaar.:( Ik heb teveel vruchtwater en ben daarom (tijdelijk?) bij de gyn onder controle. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel fijn vind om bij de gyn onder controle te zijn. Is er een mogelijkheid om bij hun onder controle te blijven? of niet? ik zou het wel heel graag willen...geeft mij ook wel een goed gevoel.

bedankt alvast

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als het vruchtwater aan de ruime kant blijft is dat een reden.
    Je kunt ook aangeven dat je graag daar onder controle wilt blijven. In principe is de afspraak in Nederland dat als alles goed gaat je weer terug moet naar de verloskundige. Maar een keer een uitzondering moet kunnen.

Mirjam

3. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi bedankt voor de reactie,

wanneer is een buik ''groot''? Ik heb een buik (de grootte) van iemand van 33 weken. Mijn verloskundige zei dat het vruchtwater ook steeds meer zou worden.. Betekend dat dat als ik over 3/4 weken terug moet komen bij de gyn dat mijn buik NOG groter is? Ik heb geen diabetes en baby is niet abnormaal groot. kan het zijn dat ze me dan gaan inleiden als de buik zo groot blijft groeien?

grtz

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dat is lastig te zeggen omdat elke vrouw anders draagt, de een meer naar voren de ander opzij. Een buik is groot als je voorloopt op het groei-schema, dus als je baarmoeder hoger staat dan we verwachten bij jouw zwangerschapsduur. Het wil niet zeggen dat je continue ruim vruchtwater houdt. Er wordt wel steeds vruchtwater aangemaakt, maar niet continue in grote hoeveelheden. Met een echo kun je meten hoeveel vruchtwater erin zit door het aantal pockets te tellen en op te meten.
    Als de baby niet abnormaal groot is en je hebt geen diabetes is er vooralsnog geen noodzaak om eerder in te leiden.

Mirjam

Deel Deze Pagina