Nogmaals een dooier die uitloopt in een spiegelei is niet volledig verhit, hij is dus nog rauw van binnen. Als ie volledig verhit is, dan wordt ie hard en dan zou je hem wel mogen eten. Maar dan is het dus geen spiegelei meer. Een spiegelei is een ei waarvan de dooier nog zacht is en uitloopt. Maar misschien heeft iederen hier een andere interpretatie van. Hetzelfde geldt voor de rauwe dooiers die in tiramisu of ander gebak zitten, die lopen ook nog en mogen daarom niet. Of het paniekvoetbal is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik neem het risico niet.
Ik heb van een arts begrepen dat je in nl niet zo bang hoeft te zijnvoor dit soort dingen, in het buitenland wel.
Ik zie nu dit nog op het voedingscentrum staan Listeria | Voedingscentrum Listeria is een bacterie die een voedselinfectie kan veroorzaken. De kans op besmetting met Listeria is klein maar de gevolgen kunnen ernstig zijn. Vooral zwangere vrouwen moeten oppassen omdat het bij die groep kan leiden tot een miskraam of vroeggeboorte. Listeria is vooral te vinden in langdurig gekoeld bewaarde producten die zonder verhitting worden gegeten. Risicoproducten zijn rauwmelkse zachte kaas, voorverpakte gerookte vis en rauwe dierlijke producten. Zwangeren, maar ook ouderen en mensen met een verzwakt afweersysteem, kunnen deze risicoproducten beter vermijden. Dus toch vanwege listeria beter om het niet te doen, al is de kans klein.
Nee, maar hij is wel verhit. Het is niet zo dat je een rauw ei uit de koelkast neemt, hem opentikt en naar binnen lepelt (ieuw, het idee alleen al! ) Een spiegelei is wel degelijk gebakken, zacht gebakken, maar toch, gebakken. Dat het niet keihard gebakken is zoals bij een omelet maakt dan niet uit. Maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik vind alleen dat je elk jaar steeds minder lijkt te 'mogen'. Ben enorm in paniek geweest over salami en nu blijkt dat gewoon te kunnen, tja...
Ja dat klopt en de kans is ook erg klein. Ik kwam er met cervelaat ook later pas achter en dat eet ik bij t leven! Vk gevraagd en die zei ook dat je alles met een korreltje zout moet nemen. Idd want ondertussen mag je niks meer eten. Maar heb wel die lekkere zachte eitjes laten staan al die tijd Maar wie weet nog een paar weekjes en dan mogen we weer!
Alles wat rauw is,eet ik niet. Want wat rauw is niet zodanig verhit dat het de bacterien gedood heeft. Ik ben dol op een half gare dooier maar eet het nu niet omdat het geheel niet gaar is. Maar dat is mijn keuze
https://www.nutriciababy.be/nl/over-nutricia/veelgestelde%20vragen/vragen-over-zwangerschap/paginas/eieren-eten-tijdens-de-zwangerschap.aspx Ik zou het niet doen. Alleen goed gebakken of gekookt
Hier neem ik het risico ook echt niet. Wordt ook echt afgeraden om het toen, maar goed dat moet natuurlijk ieder voor zich weten. Iedereen is hierin natuurlijk anders.. Alleen aangeven dat het niet kwaad kan is dus niet juist... Daarnaast mocht je er zelf ziek van worden, kan dit ook slecht zijn voor je baby in je buik... Beste is en blijft een hard gekookt ei.
Ik neem het risico ook niet hoor.. Als het GOED verhit zou zijn, dan is het gestold, wat is nou de moeite van 9 mnd lang je dooiertjes doorprikken Oh en over de salami; dat gaat over verse salami die je in worstvorm kan kopen; daar zit rauw vlees in.. Niet in de plakjes vleeswaren vd supermarkt..
Het gaat er niet om of het moeite is of niet (is het ook niet, en daarbij eet ik nooit gekookte eieren, alleen gebakken), het gaat er mij om dat het lijkt alsof je elk jaar minder 'mag'. Want in 2011/2012, toen ik zwanger was van mijn dochter, heb ik nooit iets gehoord over spiegeleieren. En die inzichten veranderen toch niet ieder jaar. Ik ben helemaal niet van 'vroeger at mijn moeder het ook, dus doe ik het ook', ik heb echt niks met zo'n instelling, maar elk jaar lijkt er iets nieuws bij te komen. Twee jaar geleden lette ik bijv. niet op welke ham ik kocht (uit de supermarkt), nu kijk ik wel 3 keer of er wel 'gekookt' op het pak staat.
Ik heb het wel gewoon gegeten hoor! Surinaamse hete pepers, venti. Frappuccino's, veel haring etc ook. Ze is op en top gezond hoor. Mijn dochter eet nu ook bijna elke dag een zachtgekookt eitje. Supergezond
Ik at in 2010 ook al geen spiegeleieren tijdens mijn zwangerschap, dat is echt niet iets nieuws. Ik vind het een kleine moeite om rauwe producten etc. te laten staan(kind is meer moeite al ie eruit is) en na 9 maanden smaakt het allemaal weer extra lekker
Ik ben ook absoluut niet overdreven in waar ik rekening mee hou hoor, maar geen alcohol, niet roken en geen rauwe producten lijkt mij wel de basis.. En rauw ei is nou eenmaal vloeibaar en goed verhit ei is hard, dus zo'n lastige kwestie vind ik het niet..
@Beepje ik ben het helemaal met je eens. Ik ben echt dol op zacht gekookte eitjes maar ik neem geen enkel risico dus nu eet ik ze hard gekookt. Is minder lekker maar het is maar voor 9 maanden daarna weer lekker zacht gekookt
Thx, ik wil niet lullig zijn want iedereen moet het zelf weten of men dit eet of niet. Maar het leek erop dat de meesten mij niet begrepen met rauw en doorbakken. Helaas vind ik hard gekookte eitjes niet lekker
Idd iedereen moet het ook zelf weten maar dat er word gezegt dat het geen kwaad kan is in mijn ogen niet waar. En ik ben ook echt geen trutje die niks meer durft te eten. Een kennisje durfde zelfs geen appeltaartje meer te eten omdat daar kaneel in zit,nou dan ga je te ver