Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar aangezien er elke keer nieuwe camera's uitkomen toch maar weer een nieuw topic Omdat de foto's die we nu van ons ventje maken met onze 'gewone' camera een beetje tegenvallen willen we een goede camera aanschaffen. Nu heb ik van een collega de volgende doorgekregen: Spiegelreflex: - Sony Alpha camera - Canon 1000d Compactcamera: - Nikon p7000 - Fujifilm Finepix f3000exr Ik google me helemaal suf, maar zie door de bomen het bos niet meer en wil achteraf geen spijt krijgen van de aankoop, want goedkoop is het niet.
wij hebben de spiegelreflex canon 1000d. Erg fijn toestel en maakt mooie foto's en is toch makkelijk te bedienen. We hebben nog wel een handzaam toestelletje erbij voor als we bijv. naar het zwembad gaan ofzo. Dan is zo'n groot ding wel onhandig en jat gevoelig. Verder ben ik er erg blij mee.
spiegelreflex is altijd sneller dan een compactcamera, dus ideaal als je kinderen, dieren of bewegende objecten op de foto wil zetten. wij zelf hebben een canon spiegelreflex dit merk bevald ons uitstekend, je kan lenzen wissellen, en je hebt altijd dat plaatje op de foto van wat je ziet, omdat ze snel zijn. nu sinds kort heb ik ook een canon powershot sx210 aangeschaft voor in de tas, altijd handig voor als je niet zeker weet of je foto's gaat maken, harstikke mooie camera, maakt mooie foto's is ook een stuk sneller dan menig compact camera, maar de spiegelreflex daar wind hij het niet van. succes met een keuze maken, er is ook zo veel te koop.
Wat ik me ook nog afvraag...kan je in de winkel de camera ook proberen? Het is geen tientje wat je uitgeeft en ik wil eigenlijk wel weten hoe de foto's er uitzien
Vergis je niet in het gewicht van een spiegelreflex en vooral als je er nog verschillende lensen bij hebt en dan ook nog eens een externe flitser, is het niet zomaar iets wat je aanschaft. Verder moet je er niet automatisch vanuit gaan dat je met een spiegelreflex mooiere foto's maakt dan met een compact camera. Je kunt ze in een goede fotozaak gewoon uitproberen (en dat raad ik ook zeker aan). Het is niet zomaar iets wat je uitgeeft.
ik heb deze week een fujifilm finepix s1600 aangeschaft, een zeer makkelijke camera maakt mooie foto's ligt makkelijk in de hand en is vrij goedkoop.. ik ben er zeer blij mee!
Hoi, Een leuke maar dure hobby. Ik heb zelf een Nikon D90. Een spiegelreflex. Ik ben er ontzettend blij mee en ben nu heel veel aan het oefenen. Wat vooral heel handig is, is dat hij foto´s snel achter elkaar kan maken. Hiervoor had ik een digitale camera en voordat ik een foto kon maken was het moment alweer weg. Wat ook heel mooi is is dat je de achtergrond wazig kan maken zodat je je blik echt op het geen werpt wat jij op de foto wilt hebben. Je moet alleen goed kijken waarvoor je de camera wilt gebruiken. Als je alle voors en tegens naast elkaar zet merk je vanzelf welke keuze voor jou het beste is. Succes met je keuze!
Wij hebben een Canon 1000d, als best getest in 2008 door de consumentenbond. Erg makkelijke en handsome camera
Ik zou gaan voor de Canon 550D. De Mediamarkt heeft volgende week een leuke aanbieding. Daar kost hij dan 649,- geloof ik en je krijgt er dan nog een tegoed van 50,- bij. Dat kan je mooi voor een extra lens gebruiken. En een workshop fotografie. Maar als ik een keuze moet maken tussen de door jou gegeven mogelijkheden zou ik gaan voor de 1000D.
Spiegelreflex! Ik zou echt niet meer een normale camera willen, dat valt altijd tegen vind ik.. mijn ouders hebben een hele dure compact maar it stinks altijd.. Ik heb nu een Nikon D60 en ga hem nu upgraden (ik wil een nieuwere hihi)