Spiegelreflex of systeem camera?

Discussie in 'De lounge' gestart door Knabbelvanbabbel, 23 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knabbelvanbabbel

26 sep 2020
    60
    18
    8
    Vrouw
    Wie kan mij helpen?
    Ik ben op zoek na een nieuwe camera waar ik mooie foto's mee kan maken van mijn kindjes. Soort studio foto's, mooie foto's in het bos.

Ik wil me graag meer verdiepen in fotografie maar heb niet een heel groot budget. Max is €500.

Kan ik beter voor een spiegelreflex gaan of een systeemcamera? Welk soort lens?

En welk merk en type zou je aanraden?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou dan denk ik nog wat verder sparen, want met 500 euro kom je niet heel ver. Ik ben een echte Canon fan. Nikon gehad, maar vond het allemaal net wat minder robuust aanvoelen en de foto's ook gewoon niet zo mooi. Ik maak gebruik van een Tamron lens i.c.m. de Canon Eos 77D.

3. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Als je je echt in fotografie wil gaan verdiepen zal je merken dat je met 500 euro niet ver komt een beetje leuke lens betaal je al ruim 100 euro voor. Dus stel dat je dan nog 350 over hebt voor je camera. Daar ga je snel de beperkingen van merken en kwaliteit te kort. Ben je van plan om alles zelf in te stellen? Ga dan voor spiegel reflex maar spaar nog even door. Wil je op de automaat fotograferen kom je met een telefoon met goede camera erin tegenwoordig net zo ver als met een camera van rond de prijsklasse die je noemt.

Fotografie is een dure hobby/duur vak.

Heb zelf fotovakschool gedaan en fotografeer met een canon 5d mark4 met verschillende lensen. Totaal waarde van mijn spullen gaat over de 7500 euro. Om je een referentie te geven. Is mijn camera wel een vd beste uit de canon lijn. Maar als je serieus bent hierin zou ik niet met een camera uit vier of drie cijferige lijn gaan. Maar inderdaad zoals hier boven staat voor een uit de 60d of 70d lijn. Die zijn zonder lens al tegen of over de 500 euro.

4. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Het ligt eraan wat je wil, wil je het alleen gebruiken voor je kinderen of ook voor foto’s van anderen maken? Je kan de duurste camera’s van de wereld hebben maar als je geen gevoel voor fotograferen hebt (of een bewerkingsprogramma), maakt het ook niet zo veel uit.

5. Cobon

Cobon Niet meer actief

2e hands spiegelreflex :)

Of een instapmodel, dan kun je altijd nog verder kijken als je het echt leuk vindt.

6. Knabbelvanbabbel

26 sep 2020
    60
    18
    8
    Vrouw
    Ik vind foto's maken en bewerken super leuk om te doen vandaar dat ik opzoek ben na een goede camera wat toch net iets mooiere foto's maakt dan mijn telefoon en je wat meer opties heb. Het gebruik is alleen voor mijn eigen gezin.

Had een canon eos m100 met 15 -45 mm lens gezien. Iemand hier ervaring mee of weet of dit een goede camera is om mee te beginnen?
    Van wat ik online begreep is dit een systeemcamera maar kun je wel verschillende lenzen erop zetten.

7. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Ik heb een canon eos 2000D met een standaard lens gekocht voor 400 euro.
    Prima instapmodel voor een beginner en maakt hele mooie foto's

8. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

31 mei 2020
    339
    431
    63
    Vrouw
    Ik heb jaren met een spiegelreflexcamera gefotografeerd, nu ben ik overgestapt op een systeemcamera. Wel een wat duurdere klasse (camera €750, aparte lens €650) Grootste voordeel is dat hij veel lichter is dan een spiegelreflexcamera.
    Mijn eerste camera was rond de €500, inmiddels ben ik er 3 verder. Wil je er echt verder mee gaan zou ik verder sparen, is het voor je eigen gezin lijkt het mij dat je het prima met een leuk instapmodel af kunt!

Deel Deze Pagina