Nou ik heb hem ontvangen hoor. De jaarafrekening. Moet gewoon 1007 euro bijbetalen! Baal er echt wel van! Had liever maandelijks wat meer betaald dan had het niet zo erg geweest dan ineens zo'n groot bedrag. Snap er ook echt niks van want al jaren halen ze het voorschot naar beneden omdat we terug kregen, nu zat ik nog maar op 97 euro per maand. Had ik nog nagevraagd of dat wel klopte want vond dat wel absurd laag. En nu ineens dus flink bijbetalen
Da's schrikken! Misschien achteraf makkelijk kletsen, maar in de jaren dat ze het verlaagd hebben had je kunnen reageren dat je hier op tegen bent. Ik begrijp dat je liever geld terug krijgt, dus dat is dan een optie. Met welk maandbedrag komen ze nu? Torenhoog?? Wij betalen 137 euro (geen water) wonen in een appartement van 80m2.
Goh dat is wel heel veel bijbetalen. Wij hoeven slechts een paar tientjes bij te betalen maar ons maand bedrag is omlaag gesteld. Logisch met de zomermaanden in het verschiet. Het bedrag dat we omlaag zijn gegaan zet ik apart. Wij betaalden 183 en nu 143.
Wij kregen bijna 500 terug, maar ons maandbedrag is wel met 30 euro omhoog gegaan van 203, naar 233 euro p/m. Vind ik niet heel erg of zo, krijgen dan vast weer wat terug volgend jaar. Ruim 1000 euro bijbetalen is idd wel erg veel, kun je geen betalingsregeling treffen?
Jeetje dat is wel een hoop geld zeg!! Ik zou het toch maar eens goed nakijken, misschien hebben ze wel een foutje gemaakt. Heb je enig idee waardoor je verbruik zo omhoog kan zijn gegaan? Wij kregen vandaag ook de brief binnen en ik heb me steeds voorgehouden dat we moeten bijbetalen maar krijgen dus bijna 400 euro terug.
Ik betaal elke maand wat meer zo krijg ik altijd wat terug afgelopen maand was dat 170 euro, bij de nuon kan je dat via het internet regelen of telefonisch dan betaal je maar wat meer maar krijg je geen rekeningen van 1000 euro
wij hebben hem nog niet, maar ben wel bang hoor we hebben 1 jaar 1500euro moeten terug betalen omdat hun een verkeerde berekening gemaakt hadden
Nou het was dus ook zo dat ik het helemaal niet had verwacht! Het is dus zo dat we al 3 jaar geld terug ontvangen hebben, zo rond de 180 euro. Dus elke keer deden ze ons maandbedrag omlaag. Zo ook vorig jaar. Toen had ik nog gebeld of ze het niet erg verlaagd hadden omdat we toen nog maar op 100 euro per maand uitkwamen. Toen zeiden ze dus dat dat goed was omdat we elke keer terug kregen en op dat bedrag uitkwamen. Maar niet dus Ga het inderdaad nog maar even nakijken die van vorig jaar heb ik niet meer maar heb gemaild dat ik die wou opvragen dan kan ik kijken waar het in zit wat er zoveel omhoog is gegaan of of het overal in zit of bijv alleen in het gas o.i.d En nu wordt het dus ineens met 85 euro per maand verhoogd, wat op zich niet uitmaakt maar ik snap gewoon niet dat er zulke grote 'afwijkingen' in kunnen zitten terwijl we volgens mij echt niet veel meer verbruikt hebben...maar goed het wordt toch even de spaarrekening plunderen
wij krijgen pas in december de jaarafrekening. meestal zitten wij rond de 65 euro dat we bij moeten betalen. nu zitten wij op 195 euro p mnd best veel maar betaal liever teveel dan straks een mega afrekeing. eerlijk gezegd vind ik dat bedrag wat jullie per mnd moesten betalen wel erg laag voor electra en gas hoor. water afrekening krijgen wij in juni
ja dat was idd laag vandaar dat ik daar vorig jaar ook voor gebeld hebt en toen zeiden ze dat het gewoon klopte dus ja dan ga ik daar maar vanuit dat zij weten waar ze het over hebben...
Wij betalen per maand veel te veel (kregen dit jaar 600 euro terug), maar dat wil ik ook graag, hebben 1 x meer dan 1000 euro bij moeten betalen en dat wil ik niet weer meemaken, ze wilden toen geen betalingsregeling treffen..... wij betalen iets van 200 euro per maand (gas en elektra), dit komt trouwens ook omdat we een groot warm water aquarium hebben en mijn mannetje als hobby computeren heeft (zijn pc staat zo'n 16 uur per dan aan). die keer dat we 1000 euro bij moeten betalen was een rekenfout van nuon.... daar heb ik van geleerd en schroef dus elk jaar het bedrag weer een heel stuk omhoog, hoef geloof ik maar 130 per maand te betalen!
Wij hebben dat ook een jaar gehad, moesten zelfs 1300 euro bijbetalen. (rekening lag op de deurmat toen we terugkwamen van vakantie... Fijn ) Ik heb het eens even vergeleken met voorgaande jaren en toen bleek dat we in ons gasverbruik van 10 kuud per maand (gemiddeld over een heel jaar) naar 90 kuub per maand gegaan waren... Bij ons was de boosdoener dus een kapotte gasmeter... Wij hebben deze laten vervangen en sindsdien gaat het weer goed... Wij hebben uiteindelijk een regeling getroffen met de Nuon waarbij we het verbruik van het volgende jaar hebben afgewacht... (intussen hoefde we de rekening niet te betalen, een zeldzaamheid zoals ik begrepen heb.. ) Uiteindelijk hebben we maar 300 euro van de rekening hoeven betalen. Sindsdien houd ik wel de meterstanden wat beter in de gaten. Niet dat ik het echt bijhoud op papier ofzo, maar ik kijk wel regelmatig even of de meter niet ineens hele rare cijfertjes geeft...
Wij moeten 2000 euro betalen aan electriciteit en gas en wonen sinds juni hier in het neiuwe huis, dus ongeveer 8 maanden. electriciteit was niet zo hoog, maar gas wij betalen maandelijks 121 euro en het is nu automatisch gestegen naar 156 euro, omdat wij veel moeten betalen. we houden nu de meterstanden ook in de gaten.
wij hebben het ook gehad met het gas,net toen wij hier 7 mnd woonde. hier bleek de ketel kapot te zijn en wij moesten alsnog even 1800 euries betalen en de woningbouw trok zijn handjes er mooi vanaf. hier houd ik ook de meters echt in de gaten
Wat balen zeg!! Ik ben dus niet de enige! Ik ben best dom geweest ik heb de jaarafreking van 2007 niet meer, ik heb een mailtje gedaan of ze die nog hadden zodat ik kan kijken waar het in zit. Ik hoop dat ze die standen of die jaarafrekening nog hebben of kan je die nu niet meer opvragen weet iemand dat toevallig?